Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMartin Michelsen Redigeret for ca. et år siden
1
Klubanalyse Medlemmet: Det vigtigste element - skal føle trivsel og ejerskab
2
Klubben Præsidiet skal fungere 100 % Arbejdet skal organiseres Medlemspleje Engagere og aktivere medlemmerne Gode projekter Gode programmer Konstant vurdere klubbens kultur- og miljøværdier
3
Klubtyper Den aktive klub: Starter nye klubber Har flere projekter Er meget kreativ Stor identitetsfølelse Deltager aktivt på distrikts- og regionalt plan Opnår derfor gode resultater
4
Klubtyper Den udholdende klub: Medlemmerne er tro tjenere Få forandringer Mindre kreativ Historisk betonet identitetsfølelse Består mest af ældre medlemmer fra KFUM Medlemmerne føler afstand til distrikt og region
5
Klubtyper Den overfladiske klub: Rejser til alle konventer Megen snak – lidt handling Kreativiteten dræbes af endeløse forhandlinger Leder efter bevægelsens identitet Er blændet af egne fortræffeligheder Dårlig medlemspleje
6
Klubtyper Den selvoptagne klub: Meget indadvendt Gode venner Lukket miljø Ønsker ingen forandringer Historisk betonet identitetsfølelse Hviler på tidligere høstede laurbær Ingen plads til nye medlemmer
7
Y’s Men’s bevægelsen Kristent livssyn Socialt netværk Kammeratskab Arbejdsfællesskab Socialt engagement Forpligtende medlemskab Fast mødeform Rotationsprincippet Internationalt tilhørsforhold Blandede klubber
8
Y’s Men’s bevægelsen Forkert image Ringe rekrutteringsgrundlag Manglende engagement Stift hierarki Klikedannelse For meget papir Stram mødeform Manglende forståelse for andres tro Vanskeligt navn Manglende synlighed
9
Y’s Man – hvorfor? Du oplever et godt fælles- og kammeratskab på kristent grundlag Du deltager i pengerejsningsprojekter Du modtager en bred orientering om samfundsmæssige og kirkelige forhold Du udvider din berøringsflade Du opnår kontakter til andre klubber – nationalt som internationalt
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.