Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Børn med særlige forudsætninger – fælles puc

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Børn med særlige forudsætninger – fælles puc"— Præsentationens transcript:

1 Børn med særlige forudsætninger 15-1-2014 – fælles puc
BMSF Børn med særlige forudsætninger – fælles puc

2 Hvem er vi? Videnscenter Børn med Særlige Forudsætninger
Birthe og Jens Ole Jan Andreasen, Ordrup Skole Kirsten Holm Larsen, Hellerup Skole Dorthe Thorup, Tjørnegårdsskolen Janni Pihl Sørensen, Tjørnegårdsskolen Én kontaktlærer på hver skole

3 Opgaverne Vejlede lærerteams om BMSF generelt
Vejlede lærerteams i konkrete situationer Deltage i møder med forældre Observere børn/klasser Holde os ajour med ny forskning, nye tendenser og ny litteratur .....

4 Differentieringsformer
Individualiseret differentiering Elevdifferentiering Undervisningsdifferentiering

5 Bloom Benjamin Bloom 1913-1999 Ph. D. in Education
1956 Classification of learning objectives Pensum på læreruddannelsen i USA

6

7

8 Undervisningsdifferentieringens ABC Kirsten Baltzer og Poul Nissen

9 A Lyt og husk historien B Lyt og svar: Hvad gør fortællingen interessant? Hvad gør fortælleren for historien? C Lyt og skriv fortælleråd til dig selv

10 Hvad er individuelle læringsmål?
PEU Matematik, UVM 2008 Fælles Mål 2009 – Matematik EMU NTSnet Ergoterapeutuddannelsen Bygningskonstruktøruddannelsen Undervisningsministeriet evaluerer årligt prøverne. I 2008 skrev de i indledningen om målfastsættelse. Undervisningsmålene er trinmålene, og de er overordnede og dækker flere trin og store grupper elever. Ud fra undervisningsmålene skal lærerne fastlægge læringsmål og specificerede faglige beskrivelser for de enkelte elever. Læringsmålene er forskellige for enkeltelever eller elevgrupper. Eksempler: Nogle elever har målsætning om inspektion og helt enkle ligninger, mens andre arbejder mod at kunne komplicerede ligninger i formaliseret løsningsproces. Eksempler: Addition hvor nogle er klar til en formaliseret opstilling, men andre arbejder mod forståelse og udvikling af algoritmer ud fra konkrete materialer. Målene kan afvejes, således at nogle mål fylder mere hos nogle end hos andre. Jeg hæfter mig ved, at mål og metode ligger meget tæt.

11 Vejen Trinmål Konkretiserede mål Individuelle læringsmål

12 ABC som mål og aktivitet

13 Synlighed

14 Hjælp

15 Hjælp i bøgerne

16 Hjælp i konkretmaterialer

17 Hjælp i IT

18 Min gevinst Vejleder

19 Tak Janni Pihl Sørensen


Download ppt "Børn med særlige forudsætninger – fælles puc"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google