Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afPeder Christiansen Redigeret for ca. et år siden
1
Nogle udgangspunkter, begreber og principper for at anerkende realkompetencer
2
Begrebet realkompetence Realkompetence omfatter en persons samlede viden, færdigheder og kompetencer, uanset hvor og hvordan de er erhvervet. Formel, ikke-formel og uformel læring. Alt det du kan >< det du kan set i forhold til uddannelsesbestemmelser. Kirsten Aagaard Nationalt Videncenter for Realkompetence
3
Principper bag lovgivning Den enkelte har ret til IKV/RKV Det er frivilligt – det er et tilbud Den enkelte skal bidrage til dokumentationen Kompetencevurdering altid med udgangspunkt i uddannelsernes faglige mål eller adgangskrav Resultatet af vurderingen dokumenteres ved beviser Kvalitetssikring – ikke niveauforringe uddannelserne, pålidelige og troværdige vurderinger, synlige processer IKV/RKV er en sammenhængende proces Kirsten Aagaard Nationalt Videncenter for Realkompetence
4
Felter af betydning for kvalitet: Lovgivning / politik på området Samarbejde mellem interessenter og aktører For uddannelsesinstitutionerne: – Forankring i organisationen og ledelse – Procedurer og metoder – Evaluering og kvalitetssikring Kompetenceudvikling for de medarbejdere, der har opgaver med realkompetencer Udviklingsaktiviteter Kirsten Aagaard Nationalt Videncenter for Realkompetence
Lignende præsentationer
© 2023 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.