Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Dynamisk audio i location- based spil Specialeforsvar ITU d. 16/4 2004.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Dynamisk audio i location- based spil Specialeforsvar ITU d. 16/4 2004."— Præsentationens transcript:

1 Dynamisk audio i location- based spil Specialeforsvar ITU d. 16/4 2004

2 Disposition Indledende opsummering - Rikke Fejl og mangler - Pelle Hvad har vi lavet - Rikke Præsentation af brugertests - Pelle Brugeroplevelse - Dan En verden udenfor - Mathilde Proces - Ásta

3 Fejl og mangler Stedsspecifikke, stedsafhængig, location-based, WLAN (p. 7-8) Hvad har andre gjort (p. 9-12) ”… uden den gængse reference” (p. 35, 3. afsnit) ”… adgang til software” (p. 52, 2. afsnit) ”… er […] arkiveret i form af billeder” (p. 54, 3. afsnit) Målgruppe (p. 68, 99 & 119) Gestalt-principper (p. 81) Tale og talesyntese (p. 84) Lyd i computerspil (p. 91) ”… fordi spillet ved, at der er fjender…” (p. 95) Barthes-fodnoten (p. 104) Semiotisk analyse og metode (p. 110-112) En klovn for meget (p. 137) ”… mening med historien” (p. 140, 4. afsnit) ”… undersøge potentialet …” (p. 172) ” … tømt for referencer …” (p. 175)

4 Hvad har vi lavet Hensigter og hensyn Organisering – gestaltprincipper, soundscapebegreber, mm. Forståelse – lyttemåder, kodning, mm. Oplevelse – kompositoriske guidelines, film, mm.

5 Brugertesten Formål Antal tests og brugere Antal mænd: 6 Antal kvinder: 6 Alder: 23-39 Interesse i computerspil: Spillere: 3, Casual: 4, None: 5 Interesse i lyd: ja: 7 nej: 5 Forbehold Resultater

6

7 Brugeroplevelsen

8 En verden udenfor Hvad er det unikke ved vores speciale? Lyd, spil og mobilitet fra en anden vinkel konferencen: ”Mobile Entertainment: User Centred Perspectives” i Manchester, marts 2004. adskilte, sammenblandede og ”bedre” verdener soundscapeteorier, ear cleaning-programmer Testbart Information  oplevelse (spil- sammenblanding) spiller, bruger, modtager, performer? Interaktiv lyd til flere mennesker i samme rum Design til ”den virkelige verden”

9 Lydens potentiale i interaktive medier - spil - bred målgruppe - stedsspecifikt - multiplayer Et velfungerende spil som kan benyttes som kontekst for afprøvning af et interaktivt, auditivt univers

10 Den aktuelle proces 5 personer med vision og mission Input Koncept udvikling Teori Empiri Hvad har andre gjort? Afprøvning af forskellige spil, lege, ud at se installationer... Mere fokuseret undersøgelse, lyd i forskellige film, spil Akkumulerede viden om de forskellige emner, vi mente var relateret til vores spilkoncept tid læring afprøvning evaluering analyse kravspec plan

11 Den aktuelle proces 5 personer med vision og mission Input Koncept udvikling Teori Empiri Hvad har andre gjort? Afprøvning af forskellige spil, lege, ud at se installationer... Mere fokuseret undersøgelse, lyd i forskellige film, spil Akkumulerede viden om de forskellige emner, vi mente var relateret til vores spilkoncept tid læring afprøvning evaluering analyse kravspec plan

12 Den aktuelle proces 5 personer med vision og mission Input Koncept udvikling Teori Empiri Hvad har andre gjort? Afprøvning af forskellige spil, lege, ud at se installationer... Mere fokuseret undersøgelse, lyd i forskellige film, spil Akkumulerede viden om de forskellige emner, vi mente var relateret til vores spilkoncept tid læring afprøvning evaluering analyse kravspec plan

13 Den aktuelle proces 5 personer med vision og mission Input Viden, prototype, plan, resultater fra brugertest = Bekræftelse af vision Output Koncept udvikling Teori Empiri Hvad har andre gjort? Afprøvning af forskellige spil, lege, ud at se installationer... Mere fokuseret undersøgelse, lyd i forskellige film, spil Akkumulerede viden om de forskellige emner, vi mente var relateret til vores spilkoncept tid læring afprøvning evaluering analyse kravspec plan

14 ”Mycket av den kunskap som forskningen resulterar i känns inte direkt intressant för den som måste agera, måste ta beslut, måste välja väg. Självklart varierar både sanningen och betydelsen av denna utveckling från område till område, men för den som sysslar med design verkar situationen på många sätt paradoxal.” - Erik Stolterman (http://www.informatik.umu.se/~erik/Schon.html)http://www.informatik.umu.se/~erik/Schon.html

15 Viden + prototype + plan + resultater fra brugertest bekræfter hvordan og hvorfor vores mission skal udføres! Hvad nu? - Raffinering af regler på baggrund af flere forskellige brugertests - Realistisk plan til at færdigudvikle spillet - Udvikling Mission complete!


Download ppt "Dynamisk audio i location- based spil Specialeforsvar ITU d. 16/4 2004."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google