Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

VÆKSTFABRIK København

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "VÆKSTFABRIK København"— Præsentationens transcript:

1 VÆKSTFABRIK København
- Lydens Hus -

2 Vækstfabrik København
Umiddelbart efter sommerferien åbner der en Vækstfabrik i København med fokus på lyd Partnergruppen består af Gramex, Vækstfabrikkerne (Væksthus Sjælland), Væksthus Hovedstadsregionen og Innovationsnetværket Dansk Lyd Københavns Kommune (kultur og fritidsforvaltningen) bidrager med både kontanter og personalemæssige ressourcer En stor gruppe interessenter bakker op om projektet blandt andre Lyngdorf, Motorola, CBS, AAU De kommende måneder udvider vi partner og interessentkredsen

3 Hvad tilbyder vi?

4 Hvor ligger de andre Vækstfabrikkerne?
Roskilde Holbæk Greve Køge Ringsted Rønne Slagelse Nexø Faxe Næstved Vordingborg Stege Guldborgsund 50 km Lolland 50 mil

5 Hvorfor lyd? 1 2 3 Danmark er internationalt førende på området
Mange toneangivende og store virksomheder indenfor feltet og en underskov af mindre virksomheder 1 Samspil mellem det kreative og det teknologiske Interessant forretningspotentiale ved at kombinere det kreative med det teknologiske 2 Et lidt overset område med stærk sammenhængskraft Stærkt samarbejde mellem universiteter, brancheorganisation, netværk og Virksomheder, som ikke har fået nok opmærksomhed 3

6 Toneangivende virksomheder indenfor det tekniske område
Dali, Libratone, Dynaudio, B&O, Dantax, Raidho, System Audio, TC Electronics, Oticon, GN Resound, Jabra, Widex, Sonion, DPA Microphones, Brüel & Kjær, Ortofon, AM3D, Kinovox, Reson, G.R.A.S, Terma, Delta, BK Medical, Lumasense, Scanspeak, Interacoustics, Soundware, Dan Technologies, Rockfon, Dinex, Norisol, Motorola, RTX Telecom m.fl. Men der mangler et bindeled: Mellem de store og de små Mellem det tekniske og det kreative Mellem virksomheder og forskning Og der mangler bevågenhed og fokus på området

7 Vækstfabrikant kan man blive, hvis..
Virksomheden beskæftiger sig indenfor lyd fra en teknologisk, kreativ skabende eller supporterende synsvinkel Lyd defineres i bredest tænkelige forstand 1 Forretningsidéen har vækstpotentiale Kommercielt bæredygtig forretningside med vækstpotentiale, som på sigt kan øge virksomhedens omsætning, eksport eller medarbejderantal 2 De personlige egenskaber hos ejer/leder styrker vækstforløbet Evner til samarbejde samt sociale kompetencer Lyst til at networke og bidrage aktivt i social sammenhæng 3

8 Øget succes og vækst i virksomheden
Vækstfabrikanterne får… Tryghed via professionel hjælp og adgang til andres dyrekøbte erfaringer Struktur og styr på forretningen ”Kollegaer” i socialt og fagligt fællesskab Professionelle , fleksible og velfungerende rammer om virksomheden Økonomisk overkommelig mulighed for at komme i gang eller videre Øget succes og vækst i virksomheden

9 Det virker 62% af vækstfabrikanterne har oplevet vækst i omsætningen efter de er blevet tilknyttet et vækstforløb. 49% har opnået en omsætningsforøgelse på 20% eller mere. Stor vækst i antal medarbejdere både internt på Vækstfabrikkkerne, men også når virksomhederne har forladt Vækstfabrikkerne. Ca. 50% af vækstfabrikanterne vurderer, at deres udvikling ville have taget længere tid udenfor Vækstfabrikkerne Overlevelsesgraden blandt virksomhederne er på næsten 90% Jo længere tid en vækstfabrikant indgår i et vækstforløb, desto større er chancen for at virksomheden opnår vækst i dens omsætning . 8/47

10 Vækst i omsætning

11 Spørgsmål? Team Søren Berg Jørgensen
tlf Vicedirektør, Thomas Maagaard Dyekjær Eske Bo Knudsen Københavns Kommune Susanne Skovgaard Christensen Læs mere på eller find os på Facebook, Twitter eller Linkedin


Download ppt "VÆKSTFABRIK København"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google