Download præsentationen
1
Salg og service Dag 1
2
Virksomhedens omverden
Virksomhedens om-verden er i konstant forandring. Følger den ikke med tiden, kan den ende med at bukke under.
3
Nærmiljø Til en butiks nærmiljø regnes: Kunder Leverandører
En virksomheds nærmiljø er de grupper, som virksom- heden ofte er i kontakt med og som den i et vist omfang er i stand til at påvirke Til en butiks nærmiljø regnes: Kunder Leverandører Konkurrenter
4
Fjernmiljø En virksomheds fjernmiljø omfatter: Befolkning Økonomi
Virksomhedens fjernmiljø er en række samfundsmæssige faktorer, der kan have indflydelse på virksomhedens salg. Faktorer den ikke kan ændre, men som den må tilpasse sig En virksomheds fjernmiljø omfatter: Befolkning Økonomi Teknologi Kultur Tidsmæssige svingninger
5
Distributionskæden
6
Ved indirekte distribution vælger producenten at sælge sine produkter gennem en eller flere distributionsled til forbrugerne.
7
Man kan også distribuere uden grossist:
8
Der er forskellige typer kæder i detail- handelen
Egentlige kæder Frivillige kæder Franchise kæder
9
Virksomhederne skal vælge beliggenhed
10
Behov Kapitel 2
11
Maslows behovspyramide
Bestemt behovsrækkefølge Ofte dækkes flere behov samtidigt Konsekvenser for virksomhedernes markedsføring
12
Behov Medfødte behov Kulturbestemte behov Effektive behov Latente behov
13
Købemotiver Det rationelle købemotiv De sociale købemotiver
14
Fire sociale købemotiver
Bandwaggon Snob Veblen Thrifty
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.