Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Salg og service Dag 1. Virksomhedens omverden Virksomhedens om- verden er i konstant forandring. Følger den ikke med tiden, kan den ende med at bukke.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Salg og service Dag 1. Virksomhedens omverden Virksomhedens om- verden er i konstant forandring. Følger den ikke med tiden, kan den ende med at bukke."— Præsentationens transcript:

1 Salg og service Dag 1

2 Virksomhedens omverden Virksomhedens om- verden er i konstant forandring. Følger den ikke med tiden, kan den ende med at bukke under.

3 Nærmiljø Til en butiks nærmiljø regnes: Kunder Leverandører Konkurrenter En virksomheds nærmiljø er de grupper, som virksom- heden ofte er i kontakt med og som den i et vist omfang er i stand til at påvirke

4 Fjernmiljø En virksomheds fjernmiljø omfatter: Befolkning Økonomi Teknologi Kultur Tidsmæssige svingninger Virksomhedens fjernmiljø er en række samfundsmæssige faktorer, der kan have indflydelse på virksomhedens salg. Faktorer den ikke kan ændre, men som den må tilpasse sig

5 Distributionskæden

6 Ved indirekte distribution vælger producenten at sælge sine produkter gennem en eller flere distributionsled til forbrugerne.

7 Man kan også distribuere uden grossist:

8 Der er forskellige typer kæder i detail- handelen Egentlige kæder Frivillige kæder Franchise kæder

9 Virksomhederne skal vælge beliggenhed

10 Kapitel 2 Behov

11 Maslows behovspyramide Bestemt behovsrækkefølge Ofte dækkes flere behov samtidigt Konsekvenser for virksomhedernes markedsføring

12 Behov Medfødte behov Kulturbestemte behov Effektive behov Latente behov

13 Købemotiver Det rationelle købemotiv De sociale købemotiver

14 Fire sociale købemotiver Bandwaggon Snob Veblen Thrifty


Download ppt "Salg og service Dag 1. Virksomhedens omverden Virksomhedens om- verden er i konstant forandring. Følger den ikke med tiden, kan den ende med at bukke."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google