Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afTrine Paulsen Redigeret for ca. et år siden
1
Mellem forandringer og trægheder - hvor er daginstitutionen på vej hen? Peter Østergaard Andersen 28. Februar 2014
2
Oversigt Kommentarer til bogen Pædagogen som vidensarbejder De vidensproducerende institutioner Ny pædagoguddannelse
3
Kommentarer til bogen En slags sammenfatning af det væsentlige Håndteringer af ’det teoretiske’ Struktureringen ud fra niveauerne makro, meso og mikro
4
Pædagogen som vidensarbejder Må kunne reflektere over hvad det er for en viden de inddrager – af betydning for arbejdet – der kommer til udtryk i samhandling direkte med børn og sprogligt ifht. børn, kolleger, forældre, myndigheder m.v. Om at komme ud over polariseringer mellem standarder og det erfaringsbaserede.. (uddybet i ’Peter Østergaard Andersen: Pædagogiske læreplaner, dokumentation og evaluering’, kap. 10)
5
De vidensproducerende institutioner Vidensproduktion, -cirkulation og –forbrug Forskellige slags vidensproduktion (uddybet i ’Peter Østergaard Andersen: Pædagogikken i evalueringssamfundet, kap. 8) Vidensproducenter og –forbrugeres positioner, kritik og refleksion over interesser og grundlag
6
Ny pædagoguddannelse Kompetencer Viden og færdigheder Refleksioner? Specialisering En større fordybelse og/eller?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.