Download præsentationen
Offentliggjort afLars Nissen Redigeret for ca. et år siden
1
6 Segmentering og målgruppevalg i internationalt perspektiv
Oversigt Estimat af markedets størrelse International segmentering Internationale livsstilsmodeller 6 Segmentering og målgruppevalg….
2
Estimat af markedets størrelse
Når en virksomhed ønsker at eksportere, bør markedets størrelse estimeres først for at finde markedspotentialet - se eksemplet nedenfor 6 Segmentering og målgruppevalg….
3
3 6 Segmentering og målgruppevalg….
4
International segmentering
Segmentering og målgruppevalg….
5
Hvad kendetegner forskellige nationer?
Segmentering og målgruppevalg….
6
Segmentering i Europa Eksempler på segmenteringsvariable
Kultur Livsstil Personlighed Attituder Smag Der er også en relation til sociale forhold, religion og uddannelsesniveau. Segmentering og målgruppevalg….
7
7 6 Segmentering og målgruppevalg….
8
Internationale livsstilsmodeller RISC – Research Institute for Social Change
Segmentering og målgruppevalg….
9
MOSAIC – en geografisk segmenteringsmodel uddrag fra MOSAIC Japan
Segmentering og målgruppevalg….
10
VALS – Values And Lifestyles
Segmentering og målgruppevalg….
11
Kritisk stillingtagen til kommercielle livssstilsmodeller
Hvilke styrker og svagheder er der ved modellerne? Segmentering og målgruppevalg….
12
Nyere segmenteringsmodeller
Segmentering og målgruppevalg….
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.