Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afArthur Lange Redigeret for ca. et år siden
1
3 eksempler på, hvordan sundhed.dk hjælper borgerne
2
Vælg et sygdomsforløb Hanne – 42 år, måske kræft
Bjarne– 58 år, diabetes Erna– 64 år, alderen trykker Eksemplerne viser, hvordan sundhed.dk kan understøtte og hjælpe patienter i et sygdomsforløb
3
Hanne Hanne er 42 år og sjældent syg
Hun har de seneste to år mest haft kontakt med sundhedsvæsenet i forbindelse med sine to sønner Hanne har stort potentiale for at klare sig selv uden større hjælpe fra sundhedsvæsenet – hun skal bare kende til de rette værktøjer Se forløbet Hvad vinder sundhedsvæsenet?
4
Hanne hos lægen Hanne er kaldt til lægen for at få resultatet af en rutinemæssig underlivs-undersøgelse Da svaret tyder på kræft, henvises hun til undersøgelse på hospitalet Hannes læge læser svaret på smearprøven via logon på sundhed.dk Videre Se hvad lægen finder
5
Tilbage til forløbet
6
Hanne er overvældet Hanne opdager at hun ikke har fået alt information fra samtalen med lægen med, og slår op i Lægehåndbogen Hanne bliver få dage efter nervøs for, om afdelingen nu er ’god nok’, så hun slår tal om patienttilfredshed og kvalitet op Se hvad Hanne finder i Lægehåndbogen Se hvad Hanne finder om kvaliteten Videre
7
Tilbage til forløbet
8
Tilbage til forløbet Tilbage til forløbet
9
Hanne kommer i behandling
Hanne bliver indstillet til operation Hanne bliver opereret, får via celleanalyse bekræftet at cellerne var kræft og starter i efterfølgende kemoterapi Videre
10
Hanne kommer i tvivl Hanne taler med sin søster, som stiller mange spørgsmål. Hanne er nu i tvivl om hun har forstået alt det, der er blevet sagt på hospitalet Videre
11
Hanne læser med i sin journal
Hanne hører, at hun med sin NemID fra banken kan læse med i egen journal og finde notaterne Hanne forstår ikke alle ord, men hun kan finde svar ved at slå fagudtryk op i Lægehåndbogens patientinformation Se eksempler på journalnotater Se hvad Hanne finder i Lægehåndbogen Videre
12
Tilbage til forløbet
13
Tilbage til forløbet
14
Hanne har behov for at tale med andre
Hanne prøver at tale med sin mand og sine veninder, men mærker, at hun har brug for at tale med andre i samme situation om livet efter operationen. Hvad gør Hanne?
15
Hanne debatterer online med andre
Hanne hører om patientnetværk på sundhed.dk og opretter sig som bruger for at læse og kommentere indlæg fra andre opererede og sundhedsfaglige Hanne hjælper andre ved at dele gode link fra Lægehåndbogen, når andre kommer i tvivl om følgerne ved kemoterapi Se eksempler på debat i patientnetværk Videre
16
Tilbage til forløbet Tilbage til forløbet
17
Hanne gør sig tanker om døden
Alt tyder på, at Hanne bliver helt rask, men oplevelsen af at have døden tæt inde på livet har sat tanker i gang. Hun frygter at ende som ’grøntsag’ i en hospitalsseng Hvad gør Hanne?
18
Online livstestamente
Hanne opretter et livstestamente via sundhed.dk. Her angiver hun, at hun ikke er interesseret i at blive holdt i live, hvis hun ikke kan helbredes og lægerne ikke kan komme i kontakt med hende. Tilbage til start Se hvordan et online livstestamente ser ud Se hvad sundhedsvæsenet vinder
19
Tilbage til forløbet
20
Hvad vinder sundhedsvæsenet?
En velforberedt patient, der gør at kommunikationen ikke starter fra bunden, og der kan spares tid En motiveret patient, som er indstillet på, at hun selv har medansvar for at holde sig sund og ikke besøger lægen unødigt. Færre spørgsmål, men i stedet en patient der hjælper andre i samme situation gennem patientnetværk. En sundere patient, der hurtigere kommer gennem sin krise En tilfreds patient, der føler at sundhedsvæsenet inddrager og behandler hende med respekt En tryg patient, der ved, at der ikke foregår noget hemmeligt, som hun ikke får indblik i. En patient som støtter sig til officiel information i stedet for utroværdig information fra andre afsendere Tilbage til Hannes forløb Start Bjarnes forløb Start Ernas forløb
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.