Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

P ROBLEMFORMULERING Hvilken effekt vil den øgede mediedækning af klimadebatten få på den offentlige opinion?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "P ROBLEMFORMULERING Hvilken effekt vil den øgede mediedækning af klimadebatten få på den offentlige opinion?"— Præsentationens transcript:

1 P ROBLEMFORMULERING Hvilken effekt vil den øgede mediedækning af klimadebatten få på den offentlige opinion?

2 B AGGRUND - M EDIERNE World Trade center I-landenes dokument Kommer Obama? Livsstilsskifte ’’Fare’’ dilemmaet Risikosamfundet

3 H YPOTESE 1: D EN ØGEDE MEDIEDÆKNING VIL HAVE EN POSITIV EFFEKT PÅ DEN OFFENTLIGE OPINION ? Det vil påvirke folk, så de bliver meget bange for fremtiden, og resulterer at de vil gøre noget mere for klimaet. (salg af elsparepærer, tørretumblere osv.) ”Guld og grønne skove” Spørgeskemaer Hjemmesider for anti-hummer aktivister kanyleteori Al gore

4 K ANYLETEORIEN Kanyleteorien siger, at der er et direkte forhold mellem hvad folk ser i TV og deres holdninger.

5 Salg af elpærer i Danmark fra 2001- 2007

6 H YPOTESE 2: D EN ØGEDE MEDIEDÆKNING VIL HAVE EN NEGATIV EFFEKT PÅ DEN OFFENTLIGE OPINION ? Det vil resultere i en vis passivitet overfor klimaet. - Bjørn Lomborg. - Forskerne overdriver. - Politikerne holder ikke hvad de lover. - Kanyleteori Spørgeskemaer Sendetid i TV

7 R EFERENCEMODEL

8

9 K ONKLUSION


Download ppt "P ROBLEMFORMULERING Hvilken effekt vil den øgede mediedækning af klimadebatten få på den offentlige opinion?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google