Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC"— Præsentationens transcript:

1 SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC

2 VIRKSOMHEDSBESKRIVELSE
Grundlagt 1948 (1994) Reitangruppen REMA 1000 Danmark A/S 232 butikker Franchise Vision Økonomi

3 5,2%

4 KRITISKE SUCCESFAKTORER
Bredt sortiment Service og discount Konkurrencedygtige priser Pris/kvalitet Værdistenen Franchising koncept CSR og økologi

5 VIRKSOMHEDENS UDFORDRINGER
Konkurrencepræget discountmarked Uddannelse af medarbejdere Værdierne Decentralisering Koncepter/idéer/tiltag Målgruppe Transport- og lageromkostninger CSR

6 VIRKSOMHEDENS UDFORDRINGER
Bredt/dybt sortiment Markedsandel/markedsposition Forventninger Gældsforpligtelser

7 UDVALGTE UDFORDRINGER SKABE VÆKST PÅ KONKURRENCEPRÆGET MARKED

8 UDVALGTE UDFORDRINGER BRED OG UPRÆCISERET MÅLGRUPPE

9 UDVALGTE UDFORDRINGER DÅRLIG UDNYTTELSE AF CSR-ARBEJDE

10 UDVALGTE UDFORDRINGER STØRRE MARKEDSANDEL OG BEDRE MARKEDSPOSITION

11 SKABE VÆKST PÅ KONKURRENCEPRÆGET MARKED

12 SKABE VÆKST PÅ KONKURRENCEPRÆGET MARKED
Udvalgt løsning REMA 1000 kan øge markedsføringsindsatsen Konsekvenser Stigende omkostninger Stigende omsætning Spild af omkostninger Forringet økonomi Handlingsforslag 1 Handlingsforslag 2 Øget markedsføring Satse på nye markeder Handlingsforslag 3 Opkøb (uorganisk vækst)

13 BRED OG UPRÆCISERET MÅLGRUPPE

14 BRED OG UPRÆCISERET MÅLGRUPPE

15 BRED OG UPRÆCISERET MÅLGRUPPE
Udvalgt løsning Præcisere målgruppen til mænd /kvinder mellem år Konsekvenser Dækker ikke alles behov Handlingsforslag 1 Handlingsforslag 2 Præcisere målgruppen Fastholde målgruppen mænd/kvinder år ”Hr. og Fru Danmark”

16 DÅRLIG UDNYTTELSE AF CSR-ARBEJDE
Udvalgt løsning Markedsføring ved hjælp af virksomhedens CSR-arbejde Konsekvenser Bedre image Kundepræferencer Handlingsforslag 1 Handlingsforslag 2 Nedsætte omkostningerne Markedsføring vha. CSR for CSR-arbejdet

17 DÅRLIG UDNYTTELSE AF CSR-ARBEJDE

18 STØRRE MARKEDSANDEL OG BEDRE MARKEDSPOSITION
Udvalgt løsning REMA 1000 skal benytte sig af differentiering Konsekvenser Billigste metode Større markedsandel Handlingsforslag 1 Handlingsforslag 2 Produktudvikling Integration Handlingsforslag 3 Differentiering

19 STØRRE MARKEDSANDEL OG BEDRE MARKEDSPOSITION

20 STØRRE MARKEDSANDEL OG BEDRE MARKEDSPOSITION

21 INTERNE FORHOLD EKSTERNE FORHOLD
STÆRKE SIDER SVAGE SIDER Bredt varesortiment (dækker alle behov) Billige konkurrencedygtige priser Profitabel balance mellem kvalitet og pris Stigende nettoomsætning Stærke værdier i koncernen (værdistenen) Stærk virksomhedsfilosofi/koncept Miljø og samfundsbevidste (CSR i fokus) God markedsføring (fx iRema app til mobil) Ejet af Reitan Group (største spiller indenfor servicehandel i Skandinavien) Meget store gældsforpligtelser (kr. 1,7 mia.) Dårlig likviditet grundet gældsforpligtelser Stort ressourceforbrug på leverandører og distribution af varer til tiden EKSTERNE FORHOLD MULIGHEDER TRUSLER Lavkonjunktur Finanskrise Stigende online handel Discountkæder skaber vækst Lukkelov Højkonjunktur Leverandørfejl Fedtafgift og andre afgiftsstigninger Konkurrenter (fx Fakta, Netto) Priskrig og hård kamp om markedsandele Massemedier

22 METODE Desk Research Sekundære datakilder Internt/eksternt
Afsætning/virksomhedsøkonomi


Download ppt "SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google