Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afJohan Christoffersen Redigeret for ca. et år siden
1
SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC
2
VIRKSOMHEDSBESKRIVELSE
Grundlagt 1948 (1994) Reitangruppen REMA 1000 Danmark A/S 232 butikker Franchise Vision Økonomi
3
5,2%
4
KRITISKE SUCCESFAKTORER
Bredt sortiment Service og discount Konkurrencedygtige priser Pris/kvalitet Værdistenen Franchising koncept CSR og økologi
5
VIRKSOMHEDENS UDFORDRINGER
Konkurrencepræget discountmarked Uddannelse af medarbejdere Værdierne Decentralisering Koncepter/idéer/tiltag Målgruppe Transport- og lageromkostninger CSR
6
VIRKSOMHEDENS UDFORDRINGER
Bredt/dybt sortiment Markedsandel/markedsposition Forventninger Gældsforpligtelser
7
UDVALGTE UDFORDRINGER SKABE VÆKST PÅ KONKURRENCEPRÆGET MARKED
8
UDVALGTE UDFORDRINGER BRED OG UPRÆCISERET MÅLGRUPPE
9
UDVALGTE UDFORDRINGER DÅRLIG UDNYTTELSE AF CSR-ARBEJDE
10
UDVALGTE UDFORDRINGER STØRRE MARKEDSANDEL OG BEDRE MARKEDSPOSITION
11
SKABE VÆKST PÅ KONKURRENCEPRÆGET MARKED
12
SKABE VÆKST PÅ KONKURRENCEPRÆGET MARKED
Udvalgt løsning REMA 1000 kan øge markedsføringsindsatsen Konsekvenser Stigende omkostninger Stigende omsætning Spild af omkostninger Forringet økonomi Handlingsforslag 1 Handlingsforslag 2 Øget markedsføring Satse på nye markeder Handlingsforslag 3 Opkøb (uorganisk vækst)
13
BRED OG UPRÆCISERET MÅLGRUPPE
14
BRED OG UPRÆCISERET MÅLGRUPPE
15
BRED OG UPRÆCISERET MÅLGRUPPE
Udvalgt løsning Præcisere målgruppen til mænd /kvinder mellem år Konsekvenser Dækker ikke alles behov Handlingsforslag 1 Handlingsforslag 2 Præcisere målgruppen Fastholde målgruppen mænd/kvinder år ”Hr. og Fru Danmark”
16
DÅRLIG UDNYTTELSE AF CSR-ARBEJDE
Udvalgt løsning Markedsføring ved hjælp af virksomhedens CSR-arbejde Konsekvenser Bedre image Kundepræferencer Handlingsforslag 1 Handlingsforslag 2 Nedsætte omkostningerne Markedsføring vha. CSR for CSR-arbejdet
17
DÅRLIG UDNYTTELSE AF CSR-ARBEJDE
18
STØRRE MARKEDSANDEL OG BEDRE MARKEDSPOSITION
Udvalgt løsning REMA 1000 skal benytte sig af differentiering Konsekvenser Billigste metode Større markedsandel Handlingsforslag 1 Handlingsforslag 2 Produktudvikling Integration Handlingsforslag 3 Differentiering
19
STØRRE MARKEDSANDEL OG BEDRE MARKEDSPOSITION
20
STØRRE MARKEDSANDEL OG BEDRE MARKEDSPOSITION
21
INTERNE FORHOLD EKSTERNE FORHOLD
STÆRKE SIDER SVAGE SIDER Bredt varesortiment (dækker alle behov) Billige konkurrencedygtige priser Profitabel balance mellem kvalitet og pris Stigende nettoomsætning Stærke værdier i koncernen (værdistenen) Stærk virksomhedsfilosofi/koncept Miljø og samfundsbevidste (CSR i fokus) God markedsføring (fx iRema app til mobil) Ejet af Reitan Group (største spiller indenfor servicehandel i Skandinavien) Meget store gældsforpligtelser (kr. 1,7 mia.) Dårlig likviditet grundet gældsforpligtelser Stort ressourceforbrug på leverandører og distribution af varer til tiden EKSTERNE FORHOLD MULIGHEDER TRUSLER Lavkonjunktur Finanskrise Stigende online handel Discountkæder skaber vækst Lukkelov Højkonjunktur Leverandørfejl Fedtafgift og andre afgiftsstigninger Konkurrenter (fx Fakta, Netto) Priskrig og hård kamp om markedsandele Massemedier
22
METODE Desk Research Sekundære datakilder Internt/eksternt
Afsætning/virksomhedsøkonomi
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.