Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Bedst på Nettet 2010 analyse: - Trends og erfaringer Michael Bach Petersen, kontorchef Kontoret for it-kompetencer og tilgængelighed Digitaliser Danmark.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Bedst på Nettet 2010 analyse: - Trends og erfaringer Michael Bach Petersen, kontorchef Kontoret for it-kompetencer og tilgængelighed Digitaliser Danmark."— Præsentationens transcript:

1 Bedst på Nettet 2010 analyse: - Trends og erfaringer Michael Bach Petersen, kontorchef Kontoret for it-kompetencer og tilgængelighed Digitaliser Danmark – Digitaliseringskonferencen 2011 Aarhus, den 6. april 2011

2 Bedst på Nettet – kort fortalt Videnskabsministeriets årlige konkurrence for offentlige websteder. Gennemføres for 11. gang i 2011. Fra informationsflade til transaktionsflade. Nyt koncept i 2009 med fokus på effektivisering og nytteværdi for borgere og virksomheder. Formål at fremme offentlig digitalisering. Vurderingsgrundlag: 1) Screening (22 sp.), 2) bruger- vurdering (9 sp.) og 3) selvevaluering (27 sp.). Fem kategorier: 1) Kommuner og regioner, 2) Statslige myndigheder, 3) Uddannelsesinstitutioner, 4) Portaler og 5) hospitaler og sygehuse – i alt ca. 280 deltagere.

3 Bedst på Nettet 2010 analyse - trends og erfaringer Hvordan gør de bedste? 1) De bedste inddrager brugerne og opnår derved også i høj grad deres brugerorienterede mål. Endvidere skaber de også flere nye services. 2) De bedste sætter slutbrugerens oplevelse i centrum og skaber derved bedre services. 3) De bedste har en topledelse, der engagerer sig i digitaliseringsarbejdet, hvorved der skabes en højere målopfyldelse i forhold til digitaliseringsstrategi.

4 Bedst på Nettet 2010 analyse - trends og erfaringer Hvad karakteriserer deltagerkategorierne? 1)Kommuner og regioner:  Bedre til basisfunktionaliteter end strategi og brugertilfredshed. 2)Statslige myndigheder:  Arbejder målrettet med business cases og følger op på investeringer.

5 Bedst på Nettet 2010 analyse - trends og erfaringer Hvad karakteriserer deltagerkategorierne? 3)Uddannelsesinstitutioner:  Udforsker digitaliseringens muligheder. 4)Portaler:  Høj brugertilfredshed og strategisk tilgang. 5)Hospitaler og sygehuse:  Høj brugertilfredshed.

6 Inspirationskatalog Over 40 cases Dél de gode erfaringer Få inspiration til eget arbejde www.digitalisér.dk http://digitaliser.dk/group/539136

7 Resultatvisning Se egen udvikling i forhold til sidste år Sammenlign udvalgte spørgsmål, deltagere og deltagerkategorier Se årets højdespringere: Hvem har forbedret sin samlede score mest siden sidste år? Lær af de bedste: Se hvem, der klarer sig bedst i de enkelte spørgsmålskategorier Hent data ud i et regneark og arbejde videre med dem. Den nye resultatvisning inkluderer Bedst på Nettet resultater siden indførelsen af det nye koncept i 2009 Søg på ord, fx ”kanalstrategi” eller ”business case”, i samtlige spørgsmålstekster og institutionernes kommentarer til deres besvarelser Se og print grafiske fremstillinger http://www.bedstpaanettet.dk/ny-udvidet-resultatvisning

8 Mere Bedst på Nettet www.bedstpaanettet.dk Inspirationskatalog: http://digitaliser.dk/group/539136 Resultatvisning: http://www.bedstpaanettet.dk/ny-udvidet resultatvisning


Download ppt "Bedst på Nettet 2010 analyse: - Trends og erfaringer Michael Bach Petersen, kontorchef Kontoret for it-kompetencer og tilgængelighed Digitaliser Danmark."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google