Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Af: Michael Jørgensen. Entity Life Cycle: Hvad er det ?  Er en måde, hvordan man, eventuelt tidligt i programmeringsforløbet, kan bestemme hvordan et.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Af: Michael Jørgensen. Entity Life Cycle: Hvad er det ?  Er en måde, hvordan man, eventuelt tidligt i programmeringsforløbet, kan bestemme hvordan et."— Præsentationens transcript:

1 Af: Michael Jørgensen

2 Entity Life Cycle: Hvad er det ?  Er en måde, hvordan man, eventuelt tidligt i programmeringsforløbet, kan bestemme hvordan et objekts liv kan se ud, eller ser ud.  Det behøver dog ikke være en tidlig skitse af et objekts liv, det kan også være en måde at skabe et overblik på, når man har programmeret det.  Visuelt giver en ”Entity Life Cycle” en forståelse for hvordan et objekt lever, og hvad dens forskellige stadier er.

3 Entity Life Cycle: Symbolerne.  For at gøre denne Cyklus konditional, kan jeg placere en konditional ”state” ved siden af ”Recjeted” og ”Accepted”. Den skulle så være baseret på en parameter, som bestemmer om ”Applicant” skulle ”Rejectes” eller ”Accepteres”.

4 Fra Projekt 1 - 3. Semester.  I forbindelse med bud objektet. Så sker der det, at det først registrere det bud brugeren har indtastet, og i forbindelse med det starter ”eventet” som sikre at buddet enten bliver afgivet, eller fejlbehandlet. Fejlbehandlingen sender en besked tilbage til brugeren med fejlen, samt en forklaring hvorfor den opstod.

5 Vurderingen:  Det positive ved teknikken er:  Den primære fordel ved denne her teknik er at den reducere problemløsningen til et set af delopgaver. Som man så kan løse hver i sær og få den forventede virkning ud af dette. Eller bare som test.  Det negative ved teknikken er:  En negative effekt der kan være i forbindelse med denne teknik er at man ser det man forventer at se – stereotype.  (Forlængelse)En anden ting er at man ikke ser tingene ud fra et større perspektiv, men holder sig til det man forventer at se – igen en stereotype. Dette resulterer dermed også til at man er mere dømmende frem for ide genererende.

6 Karakteriseringen:  Det som primært karakterisere denne teknik, er at man får vist, hvordan dataen ændre sig over en vis tidsperiode. Altså hvordan de forskellige ”states” af et objekt ændre sig i forhold til deres indhold. Man kan så sige at den følger nogle regler, som er predefined af koden den bruges til.  Teknikken ligner utroligt meget det strukturerede diagram, som er med i Jackson Systems Development (JSD) Dette er dog en metode. Men diagrammet JSD benytter sig af, er dog stort set baseret på samme princip.

7 Karakteriseringen (Figur):  Lukkede paradigm.  Stays within defined scope.  Closed set of rules.  Prescriptive processes and tasks.  Precriptive representations.  Mostly objective.  Åbnede paradigm.  Open, less defined scope.  More open set of rules and language.  Less prescriptive processes and tasks.  Less prescriptive representations.  Mostly subjective.


Download ppt "Af: Michael Jørgensen. Entity Life Cycle: Hvad er det ?  Er en måde, hvordan man, eventuelt tidligt i programmeringsforløbet, kan bestemme hvordan et."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google