Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afTobias Johansen Redigeret for ca. et år siden
1
Partnerskabsdag med fokus på skolereformen og nye udfordringer
2
Konteksten Hvem er jeg ?Hvilken virkelighed taler jeg ud fra ?
3
Udfordringer for lærerne Læringsledelse i stedet for undervisning Målstyring – langsigtet Evalueringsformer tilpasset reformen Varierede undervisningsformer Understøttende undervisning
4
Udfordringer for lærerne Inkluderende læringsmiljøer PLC til vejledningscenter Trivsel og faglighed går hånd i hånd Den åbne skole Samarbejde med eksterne undervisere med andre uddannelser
5
Udfordringer for lærerne Didaktiske overvejelser i forhold til tidligere fremmedsprogs - undervisning 45 min. Bevægelse Lektiehjælp Nye fag – Håndværk og design
6
Udfordringer for pædagogerne Nye roller Nye arbejdsopgaver Nye samarbejdsformer med lærerne
7
Udfordringer for bestyrelser og elevråd Med indflydelse følger ansvar og arbejde
8
Respekt for at Kulturændringer tager tid kræver uddannelse behøver værktøjer Engagement og commitment giver resultater Det er mennesker, der skaber resultaterne
9
Udfordringer for ledelsen Ændret kontekst kræver ændret ledelse Målfastsættelse og evaluering Udvikle PLC så det understøtter læringsledelse Lærer/pædagogsam- arbejdet
10
Hvor har vi fællesudfordringer med UCL ? Hvis jeg nu skrev lærere/lærerstuderende i stedet for lærere Hvis jeg skrev pædagoger/pædagogstuderende i stedet for pædagoger Ledelse/tidligere lærere i stedet for ledelse
11
Hvor kan vi sammen udvikle gensidigt givende partnerskaber ? Mål fastsættelse og evaluering Inkluderende læringsmiljøer Læringsledelse
12
Hvordan ? Praktikforløb i relation til de emner der arbejdes med - inklusion Fælles uddannelse/efteruddannelse – læringsledelse Lærere og pædagoger som gæsteundervisere fra den virkelige verden Studerende som oplægsholdere på temadage med den sidste evidensbaserede forskning – hvad virker. Klasseadoptioner - gentagne besøg og kontinuerligt samarbejde – social og faglig udvikling
13
Hvordan? Fælles udvikling af en målsætnings- og evalueringskultur – lærere/pædagoger/studerende /ledelse Studerende deltager i den understøttende undervisning og UCL bidrager til den åbne skole
14
Hvad gør vi i forvejen ? SFO bliver ofte kontaktet af studerende, der vil lave aftaler om observation i forhold til konkrete projekter Mentorordning – 2 lærere Traineeordning for pædagoger Praktikanter Studerende som vikarer
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.