Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Mamut ServiceSuite Opsætning Online arbejdsseddel og Online booking

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Mamut ServiceSuite Opsætning Online arbejdsseddel og Online booking"— Præsentationens transcript:

1 Mamut ServiceSuite Opsætning Online arbejdsseddel og Online booking
Mamut ServiceSuite Opsætning Online arbejdsseddel og Online booking. 20 March 2007

2 Gennemgang af opsætning
Hovedmenu Medarbejder oprettelse Bruger indstillinger Service indstillinger Start service og hændelser i kommunikation Mobil arbejdsordre opstart Online booking opstart

3 Hovedmenu Hoved-skærmbilledet fremkommer efter opstart af programmet (1) (2) (1)

4 2. Medarbejder oprettelse
(1) Det første der skal ske er at de medarbejder der skal benytte Mobil arbejdsseddel skal oprettes. (2) Indskriv medarbejders navn og adresse samt de oplysninger der er ønskes på medarbejderkortet.

5 3. Bruger indstillinger (1) (2)
Efter oprettelse af medarbejder skal de bruger der skal benytte systemet oprettes, under Indstillinger (2) Bruger navn skrives samt password. Derefter vælges den medarbjder der skal knyttes til brugeren. Hver opmærksom på aktiveringskode. Husk at gives Admin et Password. Luk program og start det igen før du forsætter med opsætningen.

6 4. Service indstillinger
(1) Indstillinger for udveksling af planlægning, skal kunder, varer og planlægning aktiveres efter opsætning i (2). (2) For udveksling af planlægning skal kunder, varer og planlægning indstilles. Udføres, indstilles til hvergang der er sket ændring. Udføres af, er navnet på den PC som databasen er installeret på.

7 5. Start service og hændelser i kommunikation
Når indstilling under punkt 1 og 2 er lavet kan der trykkes Start Service (3) Microsoft Vista Læs om punkt (3) Side 5.1 (4) Efter start af Service vil der fremkomme en meddelelse og at udveksling er i gang. Dette skærmbilled er en del a f(1). Ved klik på den enkelte udvekslings punkt (4) fremkommer en status side der viser hver gang der har været en udveksling og eventuelle fejl i udvekslingen..

8 5.1 Mobil arbejdsordre opstart Vista
ServiceSuite ikke har lov til at starte og stoppe services i Vista, kan variere fra versioner. Det man skal gøre er at starte "ServiceSuite" servicen manuelt via det almindelige Vista Kontrol Panel, og sætte Tjenesten den til "Automatic" så servicen starter op når maskinen starter op (dvs. så servicen altid kører). Vi kan ikke overstyre Vista's måde at håndtere rettigheder, men i fremtidig version af Mamut ServiceSuite vil funktionen ikke være tilgængelig under Viste og skrive en meddelelse på skærmen der guider brugerne folk hen til kontrol panel og tjenesten.. Nærmere forklaring kommer.

9 6. Mobil arbejdsordre opstart
(3) (2) (1) Efter opsætning af Mamut Service Suite benyttes ovennævnt link for indlogning på den Mobile arbejdsordre. (1) Benyt Activationskode fra punkt 3. Bruger opsætning samt bruger Navn og Password. Herefter vælges indstillinger (2) og redigering Planlægning

10 6.1 Mobil arbejdsordre opstart
Under redigering (4) indsættes hvilken medarbejders arbejdsopgaver der skal vises i oversigten (5). (4)

11 6.2 Mobil arbejdsordre opstart
(5) Efter opsætning af montørvisning (4) vises arbejdsordrer for valgte medarbejder / bruger. (6) Marker punkt beskrivelse i (5) og få en oversigt over opgaven. (6) (5)

12 7. Online booking opstart
Aktiverings key er unik for hver installation og kan læses på side 3. Bruger Login og Password er det valgte for Bruger som er oprettet under Bruger side 3.

13 7.1 Online booking opstart
Efter indlogning er det muligt benytte ydelsen med synkronisering mod Mamut ServiceSuite installationen. Udveksling af data sker hvert 15 sek. alt efter opkobling.

14


Download ppt "Mamut ServiceSuite Opsætning Online arbejdsseddel og Online booking"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google