Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afTrine Laugesen Redigeret for ca. et år siden
1
Det åndelige landkort i DK 2 ud af 3 danskere tror på Gud 34% tror på reinkarnation 38% på et liv efter døden 2% i kirke på en given søndag (godt ¼ af disse i frikirke) 75% af danskerne går næsten aldrig eller aldrig i kirke
2
Undersøgelse på sidste års lederkonference 59% af kirkerne i frikirkenet har arrangementer, der særligt henvender sig til søgende mennesker 40% kobler en nykristen sammen med en mere erfaren kristen 79% prædiker om discipelskab Taler vi mere om discipelskab, end vi praktiserer det?
3
De nytilkomnes perspektiv I Hvad fremmer discipelskab? Plads til den åndelige rejse. Typisk omvendelse varer 1-3 år Et inkluderende og engagerende fællesskab En åndelig atmosfære med plads til personlige oplevelser af Gud
4
De nytilkomnes perspektiv II Hvad hæmmer discipelskab? En følelse af sekterisme og at der ikke er plads til, at jeg kan stille mine spørgsmål Et selvoptaget fællesskab. Manglende mulighed for at engagere sig Manglende åndelighed eller ubalanceret åndelighed Følelsen af at være et objekt frem for en person, andre er oprigtigt interesseret i
5
Teologiske udfordringer Omvendelse som rejse vs. omvendelse som event Hvad indebærer det at gøre en anden til en discipel af Jesus? Målsætning og proces. Spænding mellem synet på kirken som omsorgsgivende for de troende eller som missionalt fællesskab, sendt til de søgende
6
Sociologiske udfordringer Hvordan skaber vi nære fællesskaber i fragmenteret samfund med mange singler? Hvordan håndterer vi frygten for sekterisme?
7
Spørgsmål Har din kirke ’fat’ i folk fra de 75% af danskerne uden kirkebaggrund? Hvad er dit billede af, hvad det indebærer at gøre et andet menneske til en discipel af Jesus? Hvad er – for dig at se - din kirkes største udfordring i at blive et disciplende fællesskab? Hvad er de næste skridt, I kan tage, for at overvinde disse udfordringer?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.