Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Konkurrentidentifikation

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Konkurrentidentifikation"— Præsentationens transcript:

1 Konkurrentidentifikation
VS

2 Snæver konkurrence FERRARI
Bugatti, Aston Martin, Porsche ”Konkurrence mellem produkter som dækker samme behov og er henvendt til den samme målgruppe” Snæver konkurrence: Her er Ferrari i konkurrence med andre luksussportsvogne, f.eks. Bugatti, Aston Martin, Porsche, o.lign. Her kæmper Ferrari med andre som laver produkter som minder meget om det de selv laver: dyre sportsvogne. Snæver konkurrence = Konkurrence mellem produkter som dækker samme behov og er henvendt til den samme målgruppe.

3 Bred konkurrence FERRARI
Alle bilmærker og luksusprodukter fx yacht ”Konkurrence mellem produkter som dækker samme behov på forskellig vis” Bred konkurrence: Her er Ferrari i konkurrence med alle bilmærker (Toyota, Mercedes, BMW, Mazda osv.) samt i konkurrence med andre meget luksusprægede produkter, f.eks. en lystbåd. Dvs. at Ferrari kæmper om mod mange andre konkurrenter inden for andre kategorier af produkter. Bred konkurrence = Konkurrence mellem produkter som dækker samme behov på forskellig vis.

4 Konkurrencetragtmodel
Jakke Solbriller Computer Voks MP3-afspiller iPhone Sko Snørebånd Tyggegummi Sodavand Toyota BMW Mercedes Mazda Volkswagen Ford Fiat Kia Suzuki Yacht Helikopter Bus Cykel Scooter Motorcykel Ferrari Bugatti Aston Martin Porsche

5 Videoklip


Download ppt "Konkurrentidentifikation"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google