Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Virkemidler. Persontransport 2010-2050 • 1,5%/år • 79% i alt Godstransport 2010-2050 • 1,7%/år • 95% i alt Transportvækst i referencen og i teknologiscenariet.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Virkemidler. Persontransport 2010-2050 • 1,5%/år • 79% i alt Godstransport 2010-2050 • 1,7%/år • 95% i alt Transportvækst i referencen og i teknologiscenariet."— Præsentationens transcript:

1 Virkemidler

2 Persontransport 2010-2050 • 1,5%/år • 79% i alt Godstransport 2010-2050 • 1,7%/år • 95% i alt Transportvækst i referencen og i teknologiscenariet

3

4

5 OBS! For personbiler og varebiler < 2 ton er energiøkonomien forbedret i teknologiscenariet i forhold til referencen jævnfør de blå søljer. Dette gælder udelukkende for den andel af transportmidlerne som ikke udgøres af rene el-biler eller hybrid-biler i 2020, 2030 og 2050. For benzin- og dieselbiler svarer 25km/l ca. til 95gCO2/km.

6

7 Inklusiv militær, landbrug og fiskeri (21PJ) 2050 = 191PJ *BTL (biomass to liquids) includes various forms of biofuels and synthetic biofuels 2050 = 302PJ

8 OBS BTL: Biomass to liquids VE andel: Alt el er VE-baseret VE andel: 8 % Energiforbrug: 208 PJ VE andel: 24 % Energiforbrug: 198 PJ VE andel: 47 % Energiforbrug: 170 PJ Transportbrændselsandele i teknologiscenariet

9

10

11

12

13 Omkostninger Rammebetingelser202020302050 Oliepris ($/tønde)100100100 CO2 pris(kr/ton)2505501100 Rente5%5%5% Diskussion om den konstante oliepris Rammebetingelserne og i særdeleshed antagelsen om en konstant oliepris som en rammebetingelse for teknologiscenariet i perioden 2020-2050 blev diskuteret til styregruppemødet 25/2-2011. Der blev i særdeleshed stillet spørgsmålstegn ved signalet som en sådan rammebetingelse sender. Efter en længere debat blev det besluttet at der skal foretages følsomhedsanalyser med varierende oliepriser og at resultaterne heraf skal beskrives i forbindelse med dokumentationen af scenarierne. Rammebetingelserne ligger i øvrigt op af dem som er anvendt og beskrevet i forbindelse med klimakommissionens ambitiøse reference og fremtidsforløb A.

14 * Omkostningen til energieffektivisering hører sammen med omkostningen til transportmidlerne, men er medtaget separat for at illustrere omkostningen ved de anvendte energieffektiviseringer jævnfør slide nr.5

15 Samfundsøkonomiske omkostninger for hele energisystemet

16


Download ppt "Virkemidler. Persontransport 2010-2050 • 1,5%/år • 79% i alt Godstransport 2010-2050 • 1,7%/år • 95% i alt Transportvækst i referencen og i teknologiscenariet."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google