Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afJette Larsen Redigeret for ca. et år siden
1
N ATURVIDENSKABELIGT G RUNDFORLØB SAGER, MATEMATIK OG IT. Formålet med udviklingsarbejdet Beskrivelse af projektet Konklusion Eksempler
2
F ORMÅLET MED UDVIKLINGSPROJEKTET At finde velegnede cases, sager, problemstillinger At overveje inddragelsen af matematik At overveje inddragelsen af dataopsamling
3
S AGER OG PROBLEMSTILLINGER indenfor klima og hav energiforsyning ernæring og mad boligen krop og helbred
4
I NDDRAGELSE AF MATEMATIK Værktøjer: Regneark LoggerPro Computerbaserede ”lommeregnere” (TI-interactive) Lommeregnere Anvendelsesområder: Funktionsregression, brøkregning, procentregning, symbolmanipulation, afbildning og tolkning af grafer, statistik.
5
I NDDRAGELSE AF DATAOPSAMLING Pasco: Vernier: LabPro og Loggerpro Et stort potentiale for fascinerende eksperimenter, både som led i den daglige undervisning og som basis for rapporter. Med egen bærbare computer har eleverne dataopsamlingsprogram installeret og kan efter udlevering af fx LabPro og sensorer straks måle og gemme målingerne på harddisken
6
B ESKRIVELSE AF PROJEKTET Idefase i foråret 2007: to seminarer. Odense Katedralskole: april og Egå Gymnasium: maj. • Deltagere: 19 lærere fra Odense Katedralskole, Svendborg Gymnasium, Sct. Knuds Gymnasium, • Silkeborg Gymnasium og Egå Gymnasium. • Faglig bredde: bi, fy, ke, ma, ng. • Afprøvningsfase i efteråret 2007 på skolerne • Evaluering i december 2007 • Afrapportering forår 2008 • Finansiering ved skolerne og UVM
7
K ONKLUSION PÅ PROJEKTET Muligheder for fællesfaglige eksperimenter bliver opdaget og opfundet i alle kombinationer af NV- fag Inddragelse af matematik især i forbindelse med dataopsamling og databehandling er oplagt Brug af regneark, lommeregnere (på computere), kostprogrammer, letbetjent udstyr (Pasco og Vernier) er ikke hindringer, men styrker Naturvidenskabeligt Grundforløb
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.