Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Distriktsmøde SEE 20:10.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Distriktsmøde SEE 20:10."— Præsentationens transcript:

1 Distriktsmøde SEE 20:10

2 TEMA: Du store lille verden
Vi lægger vægt på rummelighed Vi vil give spejderne suset både i form af de helt små intime og de MEGA store sus. Det vil på samme tid give indsigt og udsigt og vil vigtigst af alt give mening Vi vil gerne infiltrere temaet i en så stor del af lejren som muligt, så spejderne ikke er i tvivl hvad korpslejren 2010 handler om

3 Verden er en forunderlig størrelse
Du store lille verden Verden er en forunderlig størrelse Den synes mindre for hver dag, der går, men bliver også hele tiden større. Mindre fordi vores muligheder for kontakt med hinanden bliver flere og flere – og større netop fordi båndene rundt om kloden vokser og vokser. Som perler på en snor bindes klodens menneskebørn sammen en efter en efter en. Faktisk er perlekæden så fin, at alle mennesker kun er 6 venskabsled fra hinanden

4

5 Korpslejrens navn SEE 20:10
Vi arbejder mod at være: En korpslejr skal være på spejdernes præmisser og en lejr som spejderne ganske enkelt synes rigtig godt om. Nyskabende og Tidssvarende

6 Nye ting Fleksibel tilmelding
Skal ikke melde sig til mange aktiviteter flere måneder før lejren Explorer camp Bedesteder Andagter Multicamp Navnet!

7 SEE = Scout Explore Event
SEE 20:10 SKIVE SEE er fornavnet og det vil blive brugt i daglig intern tale SEE 20:10 er også et fornavn, det vil bruges på skrift internt SEE 20:10 SKIVE er hele navnet, som også vil bruges på skrift internt, muligvis nogen steder eksternt, hvis mediet er til det SEE 20:10 SKIVE KFUM-Spejdernes Korpslejr er den titel der vil bruges primært til ekstern kommunikation SEE = Scout Explore Event

8 SEE 20:10 SKIVE UNDERLEJR 6 Består af disse 4 distrikter: Ca antal medlemmer (2007 tal) Lyngens Kongeå, Sct. Georg Djursland

9

10 Underlejrens opbygning
Korpslejren bliver en stor provinsby med gader og veje med navne angivet med gadeskilte torve og pladser med forskellig karakter Alle lejrpladser får eget gadenummer Underlejren får ikke noget navn eller andet særpræg. Skal fungere som en del af en stor by. Det er vigtigt, at underlejrenes indretning understøtter billedet at en by. Gader og veje fastholdes som færdselsårer og mødesteder Lejrpladserne opleves som huse i byen Alle lejrpladser direkte adgang fra en vej Troppe eller patruljer må gerne sætte hegn op langs med vejen og markere deres indgang med en portal Underlejrens torv gives en særlig karakter ved opsætning af skulptur, en vandkunst, et tårn eller ……. Der laves ikke indgangsportal til underlejrene eller markering af deres grænse.

11 Tema Underlejr 6: Symfonien Musikinstrumenter, kunstarter og kunstnere
Hvert Kulturhus får sit eget navn og dermed tema, som kulturhusets udsmykning bør udfoldes indenfor. Temaet udfoldes også i navngivningen af de omkringliggende gader og veje samt torvet. Tema Underlejr 6: Symfonien Musikinstrumenter, kunstarter og kunstnere Det er IKKE underlejrens navn, men kulturhusets. Alle veje får navne der matcher temaet. Kulturhuset vil emme af symfonisk klang og anderledes rytmer og etnisk musik. Kulturhuset vil blive udsmykket af grupperne i underlejren. Kulturhuset er stedet du sætter dig op og får en kop kaffe og hilser på naboen. Her går du på nettet eller holder møder eller…………….

12 Hvem er staben i underlejren
Underlejrchef: Allan Thiberg, Sct. Georg distrikt Højre hånd: Casper Egeslund, Sct. Georg distrikt Kulturhusbestyrere: Kristina Falther, Ingrid Sand Simonsen, Kongeå distrikt Drifts- & teknik ansvarlig: Denis Kristensen Job formidlings ansvarlig: Irene Schmidt, Lyngens distrikt IT-ansvarlig: Preben Nielsen, Lyngens distrikt International ambassadør: Kristine Gade, DGG Madudlevering: Kim Schmidt, Lyngens distrikt Kioskbestyrer: Ingrid Sand simonsen, Kongeå distrikkt Kontaktperson Roverlejr: Louise Gudman Jensen, Sct. Georg distrikt. Samaritter: 1 fra Lyngens, skal bruge 2 mere Nedpionering: ????

13 Kort over korpslejren. Underlejr 6 er de hvide felter.

14 Underlejrtorv – kunne se sådan ud

15

16

17

18

19

20

21 Underlejrenes kulturhuse og kulturhusbestyrere
Formål: Skabe et levende miljø og inspirerende samlingssted Styrke den interne kommunikation og ledermiljøet. Sikre en smidig afvikling af alle kulturhusets aktiviteter. Målgruppe underlejr 1-8: Primært lejrens voksne deltagere – unge som ældre. Sekundært lejrens primære målgruppe – junior-, trop- og seniorspejdere.

22 Kulturarrangementerne ligger i 4 kategorier
Scenen (lederrevy, stand-up, impro) Sang og musik Foredrag (Du store lille verden) Blandede bolsjer Arrangementerne ligger søndag og mandag aften samt onsdag og torsdag aften.

23 Funktionaliteter kulturhus
Kulturhusene skal kunne rumme følgende funktionaliteter Mødefaciliteter for små og store møder Lederhøjskole i dagtimerne under patruljernes patruljeture (ikke familielejren) Scene (Minimum med målene 5 x 3 meter) Strøm (Minimumskravet er 400 V +N+PE) Plads til opstilling af ekstra lys- og lydudstyr ved større arrangementer Internetadgang, både fastnet og trådløst. Enkelte fast opstillede computere. Caféfaciliteter med mulighed for som minimum at købe drikkevarer Mobilopladningszone. Hver gruppe tager en opladningsboks med. Stabskantine med bespisning af de af underlejrens stabsfolk, der ikke spiser andre steder. Siddepladser til alle underlejrens ledere Samarittertjeneste

24 Bespisning af Ledere Madlavning i lejren skal være en god spejderaktivitet, ikke et lederprojekt Madlavning udføres af spejderne, vejledt af lederne At så få som muligt bespises i både den fælles stabskantine og underlejrenes kantine (præcist som det har været på de tidligere korpslejre) og At lejrens primære målgruppe, juniorspejdere, spejdere, seniorspejdere, rover og ledere selv laver mad i enheden.

25 Alkoholpolitik: Korpslejrudvalget fortolker reglerne således:
Alle udskænkningssteder som KLU/Underlejrene har ansvaret for, og hvor det skønnes at indtagelse vil finde sted, vil der være lyst fadøl, og ingen vin/spiritus. Det gælder således restaurant, cafeteria, kulturhuse, Rover drop-in, Ved lukkede arrangementer, det vil sige: receptioner, Gilwell- gensyn og rover-banket, vil det være muligt at servere alm. øl/vin. Det vil være muligt at købe alm. øl og vin i supermarkedet. Politikken gælder for selve lejrperioden den 24. Juli – 1. august 2010, derudover henvises til korpsets gældende alkoholpolitik. Konsekvenserne af politikken drøftes i den enkelte underlejr.

26 Bedesteder, - all prayer
Kendskab i modsætning til fordom Eksempel for resten af samfundet Duty To God Lige mulighed for alle Èn i hver underlejr ”Lidt” til siden, - og evt. sammenpakkelig

27 Præster – Michael fra Jakobskirken er inviteret med
På denne korpslejr vil forkyndelsen bestå af morgentanker og aftenandagter. Hver dag vil starte med, at alle deltagere på lejren mødes af en ”morgentanke”. Morgentanken er ”kloge ord”, en kort anekdote, bibelcitater el. lign. som lægger op til eftertanke og som knytter an til lejrens forkyndelsestema. Spejderne mødes af morgentanken, hvor de nu indtager deres morgenmad og den vil ikke blive overleveret af fx en præst. Hver dag afsluttes med en fælles aftenandagt, enten i distriktet eller sammen ved de store lejrbål. På de dage, hvor spejderne er på patruljetur, vil der naturligvis også være særlige andagter for de voksne hjemme i lejren og andagter for spejderne, hvor de nu er. Andagterne hjemme i lejren afvikles af en præst og en forkyndelsesinteresseret leder. Som noget nyt vil vi gerne, at andagterne for det første afvikles af teams bestående af en præst og en forkyndelsesinteresseret leder, eller alternativt af to forkyndelsesinteresserede ledere. Det vil give mulighed for mere dynamiske andagter og forhåbentligt også inspirere såvel præster som korpsets forkyndelsesinteresserede ledere. For det andet skal forkyndelsesteams’ene sammensættes efter, hvilken andagtsform de hver især er bedst til eller interesserer sig mest for.

28 Ulvelejr og lejr etablering
Vi ligger distriktsvis i underlejren. Der bliver lavet en separat roverlejr i underlejren. Hvordan rovere i underlejren forhåndstilmeldes, vides ikke endnu. Hvordan lejrpladserne er delt op er ikke bestemt endnu. Det er kun muligt at få mad bragt til gruppen. Det gælder også ulvene.  Ulvelejr. . Ulvene kan overnatte fra mandag til onsdag. De sover og spiser sammen med gruppen. Ulve aktiviteter foregår på samme måde som spejderaktiviteter. Hvis man vil have ulve med på lejren, skal det krydses af på forhåndstilmeldingen. Der vil blive taget hensyn til antal ulve, ved lejrplads opdelingen. Skal Sct. Georg distrikt have en fælles ulve sommerlejr?

29 Explorer Camps Individuel deltagelse – 12 til 16 år
Både udenlandske og danske 30 spejdere i hver trop International stab Sen tilmelding I det antal underlejre passende til tilmelding

30 Venskabsgrupper På forhåndstilmeldingen kan der sættes X ved om man ønsker en venskabspatrulje. Har man ikke en vil international patrulje prøve at finde en. For at samarbejdet med den udenlandske patrulje skal blive så godt som muligt, bliver der udarbejdet et sæt retningslinjer for hvordan man skal tage mod en venskabsgruppe.

31 Uge program Under lejr 6 Ulvelejr Patrulje Døgn Patrulje døgn

32 patruljedøgn Hele lejren er ryddet for spejdere i et døgn.
Patruljeture kunne være: Barskmandstur Vild med mad By på vandet Vand Naturtur Civilisation Hike Patruljedating Rollespil Naturkatastorfe

33 Patruljedøgn set fra lederne.
Tidspunkt Programpunkt Ansvarlig Formiddag Stabspatruljemøde vedr. patruljetur Aktivitetspatruljen Omkring frokost Afgang på patruljetur Eftermiddag Til lederens egen disposition/akt i underlejren Aften Aftensmad i kulturhuset eller på underlejrtorvet Underlejren Det rejsende kulturudbud for voksne Kulturpatruljen Andagt for voksne i eget kulturhus Morgen Morgenmad Lederhøjskole i underlejrens kulturhus Først på eftermiddagen Hjemkomst fra patruljetur Vi har tilstræbt at balancere imellem, at der er et reelt tilbud målrettet til voksne, og at der er noget tid til egen disposition. Der er endnu nogle uafklarede detaljer, f.eks. ved vi ikke om alle patruljeture starter og slutter på samme tid, hvilket kan have betydning for, hvordan de får frokost.

34 Check in for spejdere på aktivitetspladsen
Når der ikke er fælles lejrbål er det muligt for spejderne at besøge drop in på aktivitets pladsen

35 100 års fødselsdag Ikke Jubilæum. Der kommer til at ske en masse hele dagen. Umiddelbart er der ikke noget grupperne skal lave. SPEJDERKULTURNATTEN En nat fyldt med overraskelser og sjove ting. En del af oplevelserne vil foregå i underlejrene.

36 Dette kan gruppen hjælpe underlejren med:
Stille mandskab til rådighed til aktiviteter og drift og teknik. Informere underlejren hvis man pionerer noget stort eller højt Medbringe brandslukningsudstyr Medbringe Plastkasse til opladning af mobiler Informere om uhensigtsmæssige ting. Støtte op om kulturhus. Komme med oppyntning til kulturhus.

37 Information til deltagerne
Al information om lejren vil blive publiceret på Der vil blive et område med svar på alle spørgsmål eller mulighed for selv at stille spørgsmål. (Wiki) Deltagerne vil få udleveret lejrhåndbog i format som Reload og opfordres til at søge på spejdernet.dk/see2010 Hvis ikke der kan findes svar, eller de ikke har adgang til nettet, kan call centret benyttes.

38 Information til ledere
Lederhåndbogen vil blive papirløs Mulighed for at bestille en papir-pakke Alle informationer samles på med nem mulighed for at printe det, der er behov for. Der udsendes en lækker ledermappe i stedet med plads til papirer, noter m.v. Det lederen ikke kan finde svar på, kan Call Centret hjælpe med. Call Centret har åbent 1-2 aftener om ugen 4-6 måneder før lejren. Under lejren er der åbent 24x7.

39 Multi camp Her kan være familier eller andre der ikke ønsker at ligge hos en gruppe. Man kan på tilmeldingen skrive hvem man ønsker at ligge sammen med. Der tænkes i at lave: fælles køkken, cafe, camphostel, aktiviteter for familier, mulighed for en eller flere overnatninger.

40 Transport Fra korpsets side bliver der ikke lavet fælles transport. Vi arbejder på at få lavet særtog. Der er gratis bustransport fra Skive station til korpslejr pladsen.

41 Korpslejrsang Korpslejrsangen Melodi: Søren Bebe
Spejderliv er både småt og stort Korpslejrlivet bliver li’ om lidt i bålets gløder, - gennem internettets port for mig og mine venner til det største hit. En fyr fra denne del af kloden venter, I min patrulje kan vi alting klare, på en veninde fra de fjerne kontinenter når alles evner bruges og vi sammen bare Når vi mødes, kan jeg mærke, hvem du er. kan forundres over livets trylleri, Du lukker mine øjne op, så jeg forstår lidt mer´. og sammen skaber nye ting, med liv og mening i Vi vil ”See 20:10”, Vi vil ”See 20:10”... vi vil spejderliv, fordi i ”den store lille verden” går vi alle rundt og er den, Fællesskab i farvesymfoni der skal se at finde vej med mine spejderkammerater i det fri til et liv for dig og mig. Vi ønsker for den smukke grønne klode Med et klik vi krydser kloden, at alt det onde det må tabe til det gode kommer meget tæt på roden så kan verden bli´ et godt og roligt sted, til en spejderfællesskabsmagi: hvor der er plads til håb og fred og næstekærlighed ”See 20:10”. Vi vil ”See 20:10” ... Tekst: Viggo Kaspersen i samarbejde med KLU-Kultur

42 Hvad gør vi i distriktet med:
Sct. Georg på SEE 20:10 Hvad gør vi i distriktet med: Rafter Transport af materiel Fælles person transport ………………


Download ppt "Distriktsmøde SEE 20:10."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google