Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Danskernes brug af nyhedsmedier 2013

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Danskernes brug af nyhedsmedier 2013"— Præsentationens transcript:

1 Danskernes brug af nyhedsmedier 2013
Hvis du vil vide mere om hvordan man arbejder med nyheder i PR og sociale medier Kontakt:

2 Om undersøgelsen Undersøgelse af Rasmus Kleis Nielsen og Kim Schrøder fra Roskilde Universtitet, Center for magt, medier og kommunikation Gennemført i 2013 Danmark, Brasilien, Frankrig, Italien, Japan, Spanien, Storbritannien, Tyskland og USA Udført af analyseinstituttet YouGov

3 Executive brief Langt de fleste (76 %) bruger både online og offline nyhedsmedier Dog vurdere de fleste (44 %) TV som deres vigtigste nyhedskilde På nettet dominerer avishjemmesiderne suverænt som vigtigste nyhedskilde

4 Executive brief Danmark er det mest avancerede digitale land blandt de undersøgte med flest internet-, smartphone-, og tabletbrugere Vi udnytter dog ikke vores interaktive muligheder de fleste diskuterer fortsat primært nyheder offline

5 Danskernes gennemsnitlige forbrug af nyhedsmedier

6 18 til 24 åriges forbrug af nyhedsmedier

7 Danmark ligger i front af det digitale nyhedsforbrug (procentvist)

8 Interaktivitet Danmark er dog væsentligt mindre interaktivt anlagt end andre nationer Vi er især overgået af Italien, Spanien og USA Langt de fleste diskuterer fortsat primært nyheder offline

9 Danskernes procentvise interaktion med/om nyhederne

10 Nyhedsmediernes vægt Størstedelen af danskerne (44 %) vurderer TV som deres primære nyhedskilde Dog er internettet den primære nyhedskilde for danskere i alderen 18-34

11 Primære nyhedskilde

12 Nyheder på nettet På nettet anses avishjemmesider som værende den suverænt vigtigste nyhedskilde

13 Nyheder på nettet Derudover viser branding at spille en væsentlige rolle i nyhedsforbrug på nettet 73 % af de adspurgte får primært nyheder fra websteder, som de kender og har tillid til.

14 Nyheder på nettet Desuden går vejen til nyheder primært gennem brandede sider:

15 Nyhedsmediernes Rækkevidde
De store papiraviser vinder relativt høj rækkevidde online Især BT og Ekstrabladet klarer sig godt TV-nyheder taber derimod næsten halvdelen af deres rækkevidde online vs. offline

16 Nyhedsmediernes Rækkevidde


Download ppt "Danskernes brug af nyhedsmedier 2013"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google