Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Danskernes brug af nyhedsmedier 2013
Hvis du vil vide mere om hvordan man arbejder med nyheder i PR og sociale medier Kontakt:
2
Om undersøgelsen Undersøgelse af Rasmus Kleis Nielsen og Kim Schrøder fra Roskilde Universtitet, Center for magt, medier og kommunikation Gennemført i 2013 Danmark, Brasilien, Frankrig, Italien, Japan, Spanien, Storbritannien, Tyskland og USA Udført af analyseinstituttet YouGov
3
Executive brief Langt de fleste (76 %) bruger både online og offline nyhedsmedier Dog vurdere de fleste (44 %) TV som deres vigtigste nyhedskilde På nettet dominerer avishjemmesiderne suverænt som vigtigste nyhedskilde
4
Executive brief Danmark er det mest avancerede digitale land blandt de undersøgte med flest internet-, smartphone-, og tabletbrugere Vi udnytter dog ikke vores interaktive muligheder de fleste diskuterer fortsat primært nyheder offline
5
Danskernes gennemsnitlige forbrug af nyhedsmedier
6
18 til 24 åriges forbrug af nyhedsmedier
7
Danmark ligger i front af det digitale nyhedsforbrug (procentvist)
8
Interaktivitet Danmark er dog væsentligt mindre interaktivt anlagt end andre nationer Vi er især overgået af Italien, Spanien og USA Langt de fleste diskuterer fortsat primært nyheder offline
9
Danskernes procentvise interaktion med/om nyhederne
10
Nyhedsmediernes vægt Størstedelen af danskerne (44 %) vurderer TV som deres primære nyhedskilde Dog er internettet den primære nyhedskilde for danskere i alderen 18-34
11
Primære nyhedskilde
12
Nyheder på nettet På nettet anses avishjemmesider som værende den suverænt vigtigste nyhedskilde
13
Nyheder på nettet Derudover viser branding at spille en væsentlige rolle i nyhedsforbrug på nettet 73 % af de adspurgte får primært nyheder fra websteder, som de kender og har tillid til.
14
Nyheder på nettet Desuden går vejen til nyheder primært gennem brandede sider:
15
Nyhedsmediernes Rækkevidde
De store papiraviser vinder relativt høj rækkevidde online Især BT og Ekstrabladet klarer sig godt TV-nyheder taber derimod næsten halvdelen af deres rækkevidde online vs. offline
16
Nyhedsmediernes Rækkevidde
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.