Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Medarbejderseminar den 23. september 2011

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Medarbejderseminar den 23. september 2011"— Præsentationens transcript:

1 Medarbejderseminar den 23. september 2011

2 ”1A. Bliv den fortrukne partner”
Forslag: ØKONOMIGUIDE: i samarbejde med Videncentret for Landbrug, økonomi, Nykredit & De Regionale Landbrugscentre, CBS – opfølgning med kurser rundt i landet. Indhold: Alt om, sådan gør du, 10 tips til… lånoptagelse/finansiering, cases fra økonomisk velfungerende landbrug, Sådan gør man når man har ansatte: 10 gode råd til arbejdsgiveren, Test af økonomistyringssystemer, ledelse, budgettering, valutaspekulation, hvad er futures Indtjeningspotentiale: kr Succeskriterier: Brugbart & relevant for landmanden, indtjening nås, baner vej for flere lignende solidt funderede konceptuelle udgivelser/produkter

3 ”1B. Bliv den fortrukne partner”
Forslag: Kåre ”Årets opfinder” i TraktorTech Indhold: En opfinder hver gang – præmie værktøjsgavekort 1.000,- Tager udgangspunkt i artikelserie der allerede findes i TT – kan rulles hurtigt ud. Kan let overførers til de andre magasiner. Årets opfinder-præmie ??? Panel: Skejby, sponsorrep., redaktion Indtjeningspotentiale: Sponsor STARK eller lign. kr ,- Succeskriterier: Find en sponsor

4 ”2A. Vind på web-en, tjen penge på web-en”
Forslag: Betalt e-paper på magasiner Indhold: Tre muligheder for abonnement Online Magasin alene Magasin kun trykt Online magasin plus trykt magasin Tre forskellige priser Et magasin årligt laves kun online – mere avanceret end blot en pdf, dvs. online magasin med lyd, flere billeder, video osv., altså på en lidt anden måde. Indtjeningspotentiale: Sparet porto, sparet tryk, Succeskriterier: Abonnenterne ønsker det – vi tester efter at vi har prøvet det 4

5 ”2B Vind på web-en, tjen penge på web-en”
Forslag: Noteringerne og prisrelationer (rente, jordpriser etc.) skal kommercialiseres. Inspireret af Bloombergs app. Indhold: Samle det på ét sted. Opsætningen af sitet skal være overskueligt og fuldstændig lige til. Lave det som en app og på landmand.dk som undersite. Landmand vil være opdateret konstant. Noteringer, kornmarked, valutamarked, pengemarked. - Kombineret med prispresser hvor vi kan lære af . - Analyser af LM beriger oplevelsen - Kan også fungere som betaling-under-sitet på la.dk Indtjeningspotentiale: App’en er gratis -> et abonnement på indholdet som skal generere en omsætning. Louise har en avis med den samme funktion. Sponsor oveni – DLG er en mulighed Succeskriterier: En årlig omsætning på plus sponsorater. 5

6 ”3A. Bliv en stærk spiller på maskinmarkedet”
Forslag: Sponsoraftaler omkring redaktionelle produkter Indhold: Majshøst-barometer + AgriTechnica + Brænde + Tyverisikring + Vintervedligehold, kombineret med konkorrencer/afstemninger for at aktivere kunderne Indtjeningspotentiale: i snit pr. sponsorat (= hvad TraktorTech har realiseret på et sponsorat) Succeskriterier: Tre sponsorater inden jul

7 ”3B. Bliv en stærk spiller på maskinmarkedet”
Forslag: Salg på alle platforme, eksisterende annonceringskunder på LM får rabat på Mascus og omvendt, kort kampagneperiode – derefter fastholde modellen Indhold: kun for maskinområdet, rabat ved annoncering på nyt medie, sælgere skal tænke ud over deres eget medie – eet samlet hus. Indtjeningspotentiale: ikke mulig pga manglende prisfastsættelse af annoncer Succeskriterier: 20-30 nye kunder på hvert medie i kampagneperioden

8 ”4A. Flere abonnenter, højere markedsandel”
Forslag: TraktorTech udsendes til LA kunder som forsøg Indhold: Udsendes til 1000 LA kunder der ikke har TraktorTech i forvejen inkl. Abo-tilbud inklusiv intro-brev Indtjeningspotentiale: 5 % respons/accept på tilbuddet kr., omkostninger = Opfulgt af telemarketing- timer: Yderligere 7% accept kr. i omkostninger kr. Potientale på abonnenter, hvis metoden giver bonus Succeskriterier/målsætning: 8

9 ”4B. Flere abonnenter, højere markedsandel”
Forslag: Fastholdelsesgaver til nuværende abonnenter i stedet for hvervegaver Indhold: F.eks. rabatteret adgang til særarrangementer. Rejse til Agritechnica Indtjeningspotentiale: ½ mio. pr år Succeskriterier/målsætning: Fastholde nuværende abonnenter 9

10 Indtjeningsforslag fra brainstorm til: ”1a. Bliv den fortrukne partner”
Bioenergi lav tema/tillæg sammen med brancheforening Naturpleje, landbruget skal til at ’levere’ natur og vi skal fortælle dem hvordan – sponsoreret af firmaer som Hede Danmark Fokus på landbokvinder, højskolerne Undgå arbejdsulykker – partnerskab mellem forsikringselskab & arbejdsskadestyrelsen, fonde Landbrugskulturfonden – samarbejde Udgive landbrugshistorie/bondehistorier med fondsstøtte Dyrskueguide, samarbejde med landboforeninger (land&liv og Hest)

11 Indtjeningsforslag fra brainstorm til: ”1b. Bliv den fortrukne partner”
Tilbyd landbrugscentrene at lave deres medlemskommunikation; alt fra journalistisk indhold (måske genbruge tidligere prod. Samt prod. Nyt lokalt stof) til grafisk arbejde og tryk Salg af virksomhedspræsentationer som indstik i blade/aviser, som skal skille sig ud som en annonce, men vi producerer det hele og de profilerer sig i et stærkt medie ? DLG app launches snart og de vil gerne have nyheder; sælg dem nyheder til app (det skal vi)!!!!! Artikelserien opfinderen i TT; Kåre ”Årets opfinder” og få en sponsor på ja Find messer/dyrskuer, gå systematisk til værks og bliv mediepartner på de messer med potentiale Traktortræk; bliv partner på de større lokale traktortræk-stævner (DM) og tjen penge. Det er meget kaotisk og uorganiseret, og det er et kæmpe trækplaster med flere tusinde besøgende (betaler entré 50/100 kr) Agco tur til Heston fabrikken i USA – lav samarbejde om tur for landmænd Agromek: Lav et engelsksproget skriv omkring nyhederne på Agromek og sælg til andre lande

12 Indtjeningsforslag fra brainstorm til: ”2a
Indtjeningsforslag fra brainstorm til: ”2a. Vind på web-en, tjen penge på web-en” Sweat-deals – virksomheder sponsorerer varer vi kan sælge til halv pris. Vi får hits, de får eksponering Sponsorerede artikler – firmaet betaler for indholdet Betal for at læse fx en test Online magasin – betalings…. Tilbyd online abonnementer på magasiner – som +abonnement til abonnenter eller som kun abonnement Visse numre af LA kunne være kun online, fx når der er få annoncer (nytårsnummer) efterfølgende kan man teste om læserne kunne lide det. (i fremtiden) Køb ”Ti gode råd om…Swaps, kaution, futures, tjene mere på juletræer,….., som betalings artikler Undersite med landbrugsrelatered apps, vi får penge for at reklamere for apps’ene 12

13 Indtjeningsforslag fra brainstorm til: ”2b
Indtjeningsforslag fra brainstorm til: ”2b. Vind på web-en, tjen penge på web-en” Webside med interaktion (Blog, brugervideo med traktorer etc.) Noteringer kommercialiseres Sælge vores adresse database (sælge segmenter til købere. Salg af information til øvrige end landmand) Landbrugsleksikon – på la.dk Valgfrihed for abonnenter – fysisk eller e-paper: Magasinerne! Evt. la + ll. Sælg et abonnement med en Ipad som kampagne. På lang sigt kan annoncerne blive mere virtuelle (video etc) App – ”Mest læste historie”, som dagblad, lokalvejr for landmand, noteringer Mere individuelle sites (økonomi, mark, politik etc.) på landbrugsavisen.dk. Et betalingssite. Brugebetaling for top-nyheder (kliks) Interaktion med youtube (”en traktor som kører galt for op i mod hits”). – få genereret via vilde videoer. Google-ads! Markedspladser Udvide målgruppen – haver, kolonihaver, frugttræer – Land&Liv.dk. En målgruppe som bruger nettet. Her er et kæmpe potentiale: Test af diverse. Skele til infoshop på berlingske.dk 13

14 Indtjeningsforslag fra brainstorm til: ”3a
Indtjeningsforslag fra brainstorm til: ”3a. Bliv en stærk spiller på maskinmarkedet” 1) Flere brugtannoncer i LA + L&L fra gratisgruppen – men mod betaling 2) Sponsoraftaler omkring redaktionelle projekter – DM’er og temaer og foto 3) Opprioritere maskinstoffet i magasinerne 4) Sæsonstof, fordi landmænd er optaget af noget bestemt LIGE NU – ikke sælge såmaskine, men sliddele, værktøj, smøreolie 5) Bedre til at screene markedet for aktuelt 6) Pakkesalg – være bedre til at sælge på alle platforme 7) Bedre branding af de redaktionelle medarbejder 8) Bytte rundt på prioriteringen af stoffet i LA (maskiner og mark først) 9) Flere der køber brugte maskiner end nye – ”brugtnyheder” – guider – 10) Flere oversigter a la dem i magasin-særnumrene 11) ”Et lille hjørne” til alle småtingene – værktøj, sliddele, beklædning

15 Indtjeningsforslag fra brainstorm til: ”3b
Indtjeningsforslag fra brainstorm til: ”3b. Bliv en stærk spiller på maskinmarkedet” månedens tilbud fra mascus i landogliv, annonce Pensioneister har penge – nemme maskiner til ældre landmænd, annonce mere systematisk maskinstof plus mascus i bladet, dvs priotering af plads og ressurser til maskiner leasingtilbud gennem mascus eksistereden annonceringskunder på lm får rabat på mascus, kort kampaneperiode magasiner, månedens traktor fra mascus, hvor er den fundet, mere generelt maskinstof fra mascus, der kan levere statistik Sponsorater ifm serier og konkurrencer, fx årets sprøjtefører, skyd høsten, dm i vinterhvede, min favoritmaskine etc

16 Indtjeningsforslag fra brainstorm til: ”4a
Indtjeningsforslag fra brainstorm til: ”4a. Flere abonnenter, højere markedsandel” Prioritering af forslag gruppe 4A Skræddersy tilbud til seniorklubber (Ældre landmænd, dem der har solgt, ophørte medlemmer) Abonnementsfordele skal promoveres bedre(logbuy etc) Landbrugsavisen plus (fordelsshop) (politken plus) Sam-sælge med andre aviser eks. Jp, JV, Børsen. også med egne produkter Traktortech udsendes til LA kunder som forsøg Marketing mod biblioteker Gaveabbonnement til en ven (Abonnementer kan give et 3 mdrs. Abo) Hæve abo-prisen på LA, faglige magasiner, hest, Traktor 16

17 Indtjeningsforslag fra brainstorm til: ”4b
Indtjeningsforslag fra brainstorm til: ”4b. Flere abonnenter, højere markedsandel” 4 Tydeliggør at de får 14 numre på de faglige magasiner. I modsætning til de 12 de får andre steder 5 Landbrugsavisen på nettet skal kun kunne ses mod betaling 2 3 måneders fri abonnement til elever fra landbrugsskolen o. lign. Og derefter et godt årstilbud 1 10 % prisnedsættelse til nuværende abonnenter efter 3 år (Fastholdelsesgaver). Hest, traktor, etc. I stedet for hvervekampagner til nye. 3 Tilbud til læger, frisører, tandlæger osv. på et billigt abonnement 17


Download ppt "Medarbejderseminar den 23. september 2011"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google