Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Butiksindretning Kapitel 5. Undersøgelser viser, at ca. 80 % af kundernes købsbeslutninger først træffes inde i butikken.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Butiksindretning Kapitel 5. Undersøgelser viser, at ca. 80 % af kundernes købsbeslutninger først træffes inde i butikken."— Præsentationens transcript:

1 Butiksindretning Kapitel 5

2 Undersøgelser viser, at ca. 80 % af kundernes købsbeslutninger først træffes inde i butikken.

3

4 Varernes placering • Planogram • Space management • Store management

5

6 • Butiksspejl • Bilka

7 Indtjening Farve og størrelse

8 Butiksmiljø – De 5 L´er • Lys – hvordan anvendes lyset i butikken? • Lyd – spilles der musik? • Luft – duft, er der plads/luft? Er der dufte i butikken? • Lay out – hvordan ser der ud? Hvilke materialer og farver er anvendt i butikken og er der en rød tråd? • Liv – er der aktiviteter, konkurrencer mm i butikken?

9 Abercrombie & Fitch anvendelse af de 5 L’er

10

11

12 s/servlet/StoreView?catalogId=11556&DM_Pe rsistentCookieCreated=true&langId=- 1&storeId=19159

13 Gruppe opgave Vælg en butik, som skal danne baggrund for jeres besvarelse. Lav en PowerPoint præsentation som indeholder: • Beskrivelse af butikkens kundebetjening, kom ind på; betjeningsform, dresscode og sælgernes anvendelse af 4x20 reglen mm • Butiksspejl af butikken • Forklaring om varernes placering v.h.a. fig. 5.3 • Forklaring om butikkens miljø v.h.a de 5 L’er • Giv eksempler på hvilke behov og købemotiver som kan være i spil ved køb af varer i butikken • Vurder butikkens kundebetjening, indretning og butiksmiljø(de 5 L’er), og kom med forslag til forbedringer • Opgaven uploades på Elevplan,alle grupper skal fremlægge  • Jeg laver grupper og butik vælges efter ”først til mølle princippet”


Download ppt "Butiksindretning Kapitel 5. Undersøgelser viser, at ca. 80 % af kundernes købsbeslutninger først træffes inde i butikken."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google