Download præsentationen
1
Butiksindretning Kapitel 5
2
Undersøgelser viser, at ca. 80 % af kundernes købsbeslutninger
først træffes inde i butikken.
4
Varernes placering Planogram Space management Store management
6
Butiksspejl Bilka
7
Farve og størrelse Indtjening
8
Butiksmiljø – De 5 L´er Lys – hvordan anvendes lyset i butikken?
Lyd – spilles der musik? Luft – duft, er der plads/luft? Er der dufte i butikken? Lay out – hvordan ser der ud? Hvilke materialer og farver er anvendt i butikken og er der en rød tråd? Liv – er der aktiviteter, konkurrencer mm i butikken?
9
Abercrombie & Fitch anvendelse af de 5 L’er
12
http://eu. abercrombie. com/webapp/wcs/stores/servlet/StoreView
13
Gruppe opgave Vælg en butik, som skal danne baggrund for jeres besvarelse. Lav en PowerPoint præsentation som indeholder: Beskrivelse af butikkens kundebetjening, kom ind på; betjeningsform, dresscode og sælgernes anvendelse af 4x20 reglen mm Butiksspejl af butikken Forklaring om varernes placering v.h.a. fig. 5.3 Forklaring om butikkens miljø v.h.a de 5 L’er Giv eksempler på hvilke behov og købemotiver som kan være i spil ved køb af varer i butikken Vurder butikkens kundebetjening , indretning og butiksmiljø(de 5 L’er), og kom med forslag til forbedringer Opgaven uploades på Elevplan,alle grupper skal fremlægge Jeg laver grupper og butik vælges efter ”først til mølle princippet”
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.