Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Blu-ray Mystery Shopping Analyse 6. Maj 2010

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Blu-ray Mystery Shopping Analyse 6. Maj 2010"— Præsentationens transcript:

1 Blu-ray Mystery Shopping Analyse 6. Maj 2010
Branchedagen 2010 Blu-ray Mystery Shopping Analyse 6. Maj 2010 1

2 Hvem er Servicemind A/S
Grundlagt i 1997 Pioneer indenfor mystery shopping i Norden Danmarks største udbyder af mystery shopping Medlem af ESOMAR og MSPA Mere end egne mystery shoppere Adgang til over mystery shoppere i hele Europa 10 fastansatte medarbejdere og 15 freelance medarbejdere En del af Analyse- og konsulenthuset House of Minds A/S

3 Serviceminds filosofi
Indsamling Videndeling Udvikling Værdiskabelsen

4 Excellent Service Mystery shopping Salgsklar Butik Kampagnetjek
Konsulentydelser Instant Mobile Survey ®

5 Jeg har valgt at arbejde ud fra 4 faser! Beskriv de enkelte faser
Blu-ray film Jeg har valgt at arbejde ud fra 4 faser! Beskriv de enkelte faser

6 Sandhedens øjeblik Butikken Kundemodtagelsen Service Vidensniveau
Det totale overblik Jeg har valgt at arbejde ud fra 4 faser! Beskriv de enkelte faser

7 Målepunkter ved køb af blu-ray film
Behovs-afdækning Kundens oplevelse af afdækningen Fordele ved Blu-ray fremfor DVD Faglig viden om HD/Full HD TV Forskel i lyden Indhold på en Blu-ray Hvad er BD LIVE Sony fjernbetjening til Playstation Faglig viden om Blu-ray og Blu-ray film Præsentation af relevante film Råd og vejledning om Blu-ray Opmuntring til køb Lukning af salget

8 Sælgers kompetencer Blu-ray film
” Sælger havde ikke set en Blu-ray film endnu, men vidste at der stor forskel på DVD og Blu-ray ” Sælger havde ingen eller kun ringe viden om Blu-ray, og kunne således ikke svare fyldestgørende på kundens spørgsmål, og hentede heller ikke hjælp hos en kollega. Sælgeren forklarede kun at Blu-ray gav et bedre billede ” JA - Sælger kunne forklare fordelene ved en Blu-ray film i et sprog kunden kunne forstå. Sælger fremviste forskellen på tv og fremhævede billedkvalitet og lydkvalitet ” Sælgeren forklarede om BD Live via internetopkobling, på en måde som virkede simpel og logisk

9 Butikken

10 Kundemodtagelsen

11 Service

12 Vidensniveau

13 Benchmarking på totalscoren

14 Alle kæder

15 Jeg har valgt at arbejde ud fra 4 faser! Beskriv de enkelte faser
Blu-ray afspiller Jeg har valgt at arbejde ud fra 4 faser! Beskriv de enkelte faser

16 Målepunkter ved køb af blu-ray afspiller
Behovs-afdækning Kundens oplevelse af afdækningen Fordele ved Blu-ray fremfor DVD Faglig viden om HD/Full HD TV Forskel i lyden Indhold på en Blu-ray Hvad er BD LIVE Kabling til TV Spillekonsol vs. Blu-ray afspiller Præsentation af relevante Blu-ray afspillere Råd og vejledning om Blu-ray Opmuntring til køb Lukning af salget

17 Sælgers kompetencer - Blu-ray afspiller
” Der var ikke tale om en salgsindsats. Det havde mere karakter af en produkt og teknisk forklaring, kunden forstod ikke sælger. ” Sælgeren tog ikke initiativ til at afslutte salget, og overlod dette til kunden. Kunden måtte spørge for at komme til at se en Blu-ray afspiller da den ikke var udstillet i forretningen. ” Utrolig venlig, vidende og kompetent sælger, forklarede på en god måde om nødvendig kabling , gav en live demo på Blu-ray, virkede ikke påtrængende, men vidste hvad han havde med at gøre. En rigtig behagelig salgssituation.

18 Kundemodtagelsen

19 Butikken

20 Service

21 Vidensniveau

22 Benchmarking på totalscore

23 Alle kæder

24 Videogramforeningen indkalder hver enkelt kæde til en gennemgang af kædens egne rapport.
”Det er ikke det at have en målsætning, som skaber resultater, men de indsatser vi gør for at nå målsætningen.”

25 Konklusion på de 2 spor BUTIKKEN KUNDEMODTAGELSEN SERVICEN
Placeringer af produkterne er afgørende, sørg for at Blu-ray film og afspillere, får mindst samme eksponering som Dvd film og Dvd afspillere. Brug skærme i afdelingen til at illustrere hvilket udbytte (billede & lyd) kunden opnår ved at investere i Blu-ray produkter. KUNDEMODTAGELSEN Vær opmærksom på at medarbejderne anerkender alle kunden med et lille nik, søger øjenkontakt, eks. ”træder” ud af deres ekspedition og nikker til den næste kunde. SERVICEN i de enkelte kæder, er de på et niveau, der giver gode forudsætninger for at opnå et salg til hver enkel kunde. VIDENSNIVAUET hos de enkelte medarbejdere i hver enkelt kæde, er for individuelt (stor spredning i viden). Vær opmærksom på behovet for basal produkt kendskab, samt evnen til at kommunikere på et let forståeligt niveau. Jeg har valgt at arbejde ud fra 4 faser! Beskriv de enkelte faser

26 Tak for jeres opmærksomhed
For yderligere uddybning af resultaterne kontakt Rune Jeff Frederiksen Salgsdirektør Mobil Banegårdspladsen 18, 3. DK-8000 Århus C Danmark Send en sms med teksten : HOM Blu-ray til 1231 og bedøm Serviceminds indlæg på Branchedagen 2010


Download ppt "Blu-ray Mystery Shopping Analyse 6. Maj 2010"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google