Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

6 om dagen 2009 Netværksmøde 27. februar 2009.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "6 om dagen 2009 Netværksmøde 27. februar 2009."— Præsentationens transcript:

1 6 om dagen 2009 Netværksmøde 27. februar 2009

2 Partnerskabet Danish Meat Association Dansk Gartneri FDB
Fødevarestyrelsen Forskningsforeningen frugt, grønt og kartofler Hjerteforeningen  Kræftens Bekæmpelse Sundhedsstyrelsen

3 Overordnede mål At øge indtaget af frugt og grønt indtaget blandt de befolknings- grupper, der spiser mindst

4 Strategi Mål I 2012 spiser 75 % af danskere ældre end 3 år mindst 300 gram frugt og grønt om dagen. Målgruppe Forældre til børn i alderen 4–14 år, der er motiveret for at få deres familier til at spise mere frugt og grønt. Fokus Grønsager Kommunikation Detailhandel

5 Hovedaktiviteter Kommunikation med aktiv involvering af målgruppen:
Vi spørger forældrene om deres udfordringer Vi inviterer forældrene til at hjælpe hinanden Løsningsforslag primært via familie-ambassadørkorps Detailhandel gøre grønsager (og frugter) mere tilgængelige Synliggøre 6 om dagen-logoet og formidle vores budskaber.

6 Øvrige aktiviteter Hjemkundskab 2009 Klassens og stuens kalender
Frugtfest

7 Temaer 1. Legitimere de lette løsninger 2. Familiernes hovedudfordringer 3. Forståelse af anbefalingen – 6 gange om dagen 4. Familiernes egne løsninger som nøgle – konkurrence 5. Forældrenes ansvar

8 Ambassadørkorps 3 familier fra målgruppen Formål Rollemodeller
Primære talerør overfor målgruppen i medierne Ambassadørkorpset skal præsentere: målgruppens hovedudfordringer ’succes-familiernes’ løsninger vise hvordan forældre kan tage ansvar

9 TV Familieambassadørerne Udfordringer og løsninger
Følger deres udviklingen – adfærdsændringen Morgen-TV og livsstilsprogrammer

10

11 Måltidskoncept – uge 9-19 Hurtigt aftensmåltid i detailhandlen med meget grønt Teste muligheden for at producere og markedsføre et helt måltid på en ny måde Udvidet form for sampromotion forskellige steder i butik Udgangspunkt i børnefamiliernes livretter 5 Kvickly butikker: Spinderiet (Valby), Stenløse, Næstved, City 2 og Hyrdehøj (Roskilde). Samarbejde: 6 om dagen, Ardo, Agrova, FDB, Forskningsforeningen, Danish Meat Association og Kvickly

12 Måltiderne Sunde og nemme udgaver af 3 familiefavoritter
Snackgrønt eller tilbehør (snack gulerødder + sugar snap peas) 1) Pasta med kødsovs  2) Kylling i karry med ris 3) Koteletter med spinat, kartofler og majskolber

13 Frugtfest.dk Køreplan til sjov, nem og sundere børnefødselsdag for 3-8 årige Invitation Pynt og borddækning Lege Menu Indkøbsliste


Download ppt "6 om dagen 2009 Netværksmøde 27. februar 2009."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google