Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Spørgemøde Vinteren sæson Velkomst Vintertjenestens omfang

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Spørgemøde Vinteren sæson Velkomst Vintertjenestens omfang"— Præsentationens transcript:

1 Spørgemøde Vinteren sæson 2014 - 2017 Velkomst Vintertjenestens omfang
Lidt om denne vinter Borgerhenvendelser/klager Skader (materiel, veje og stier). Udbud sæson Rutetyper og prioriteter Opdeling - distrikter TAG (Tilbud- og afregningsgrundlag) Diverse Tidsplan Rettelsesbreve Hvordan udfyldes bilag mv. Tilbudsafgivning Licitation Udbudte Entrepriser og tildeling Spørgsmål og evt.

2 Vintertjenestens omfang
Vi udfører vintertjeneste på ca km veje, hvor de ca. 433 km er primærveje (1. prioritet). De resterende 577 km er sekundærveje (2. prioritet) Vintertjenesten udføres også på: ca. 225 km cykelsti/-baner/stier ca. 55 km fortove mv. div. arealer på skoler/børnehaver mv. Side 2

3 Lidt om denne vinter Gennemsnit – antal udkald
Side 3

4 Lidt om denne vinter Borgerhenvendelser/klager
Park & Vej har i Januar modtaget ca. 500 henvendelser pr. telefon og mail. Sne der er kastet op på borgernes fortove af sneplov. Snedynger der er placeret uheldigt ved indkørsler/sideveje/P-pladser mv. Tilfygning. Spørgsmål vedr. fremkommelighed (arbejde, skole, indkøb, busser mv.). Side 4

5 Lidt om denne vinter Skader
Skader på udstyr/køretøj ved til-/frakobling. Skader på veje, cykelstier, fortov, kantsten mv. Mange skader på autoværn og rabatter. Skader på teknikskabe Side 5

6 Skader Bjergetsvej - Krogsdamvej
Side 6

7 Skader Understedvej Side 7

8 Skader Hvordan reducerer vi antallet/udgiften?
Udgiften til skader har i denne vinter kostet i omegnen af kr. Det drejer sig om skader på autoværn, skilte samt rabatter. Oveni dette kommer så udgiften til udbedring af belægning, afstribning mv. Hvad kan vi gøre for at reducere denne udgift? evt. flere snestokke placeret de rigtige steder evt. visning af autoværn mv. på rutekort Side 8

9 Udbud sæson 2014/2017 Udbuddet omfatter følgende entrepriser for perioden vintersæsonen 2014/2017 5 ruter med snerydning og glatførebekæmpelse med lastbil 4 ruter med snerydning på kørebane med lastbil 4 ruter med snerydning og glatførebekæmpelse med traktor 6 ruter med snerydning på kørebane med traktor 11 distrikter med snerydning med gummiged Side 9

10 Rutetyper og prioriteter
Biler Præventiv saltning Snerydning på 1. og 2. prioritetsveje Saltning/grusning af 2. prioritetsveje Aftaler (skoler, institutioner mv.) Traktorer Gummiged Side 10

11 Opdeling - distrikter Kommunen er opdelt i 8 distrikter
Frederikshavn by er opdelt i 6 (under)distrikter Alle ruter er navngivet på følgende måde: eks.: 7_LB1_salt1_sne1_salt2 Betyder lastbil i distrikt 7, som rydder sne og salter på 1. prioritetsveje og salter på 2. prioritetsveje. 6A_TR4_salt2_sne1og2 Betyder traktor i distrikt 6A, som rydder sne på 1. prioritetsveje og rydder sne og salter på 2. prioritetsveje. Side 11

12 TAG (Tilbuds- og afregningsgrundlag)
2. FASTE HONORARER Faste honorarer udbetales pr. entreprise pr. år. 2.1 Beredskabshonorar Beredskabshonoraret fastsættes af ordregiver og udgør følgende: Lastbil kr. Traktor kr. Gummiged kr. Der udbetales et beredskabshonorar pr. køretøj pr. år. Honoraret udbetales hvert år pr I tilbuds- og afregningsgrundlag er der beskrevet, hvad beredskabshonoraret dækker. 3. ENHEDSPRISER For entrepriserne 4_LB1_salt1_sne1_salt2 og 7_LB1_salt1_sne1_salt2 skal der udføres glatførebekæmpelse på klasse 1 veje til fast enhedspris. Øvrig glatførebekæmpelse, snerydning mv. udføres til timepriser, jf. TBL. Enhedsprisen skal indeholde alle udgifter fra arbejdet påbegyndes ved start på ruten, til arbejdet afsluttes ved returnering til ordregivers plads, inkl. genlæsning m.v. Side 12

13 TAG (Tilbuds- og afregningsgrundlag)
4. TIMEPRISAFREGNING Timeprisafregning anvendes for alle entrepriser. Der afregnes pr. påbegyndt halve time. 3.1 Timepris – arbejde Timepris er gældende for alle døgnets timer, også søn- og helligdage. Side 13

14 Diverse Entreprenøren oplyser ét telefonnummer pr. køretøj.
Skal oplyses inden den Entreprenøren oplyser én mailadresse til fremsendelse af faktureringsgrundlag. Skal oplyses inden den Faktureringsgrundlaget SKAL vedlægges fakturaen. Inden opstart af 1. sæson afholdes der instruktionsmøde om hver enkelt rute. Entreprenøren og hans chauffører skal deltage i dette møde. Hvert år inden beredskabsperioden starter afholdes et informationsmøde, som entreprenøren og hans chauffører skal deltage i. Udkaldstider (45, 50 og 60 min.) Inden, under og efter arbejdets udførelse GPS-udstyr Side 14

15 Tidsplan Udbuddet gennemføres efter følgende overordnede tidsplan, idet der henvises til udbudsmaterialet: Udsendelse af udbudsmateriale fra den 22. april 2014 Spørgemøde den 13. maj 2014 Sidste frist for at stille skriftlige spørgsmål 28. maj 2014 Licitation den 11. juni 2014 kl Overdragelse af entrepriser (kontraktindgåelsen), tidligst den 30. juni 2014 Orienteringsmøde, inkl. ”distriktmøde” den 19. august 2014 Entreprisestart den 15. oktober 2014. Side 15

16 Rettelsesbreve Der som noget i udbudsmaterialet er uklart for tilbudsgiver, skal han senest den 28. maj 2014 skriftlig inden tilbud afgives indhente oplysning herom hos Frederikshavn Kommune pr. mail med emnet: ”spørgsmål – vinterudbud”. Tilbudsgivers eventuelle indkomne spørgsmål og tilhørende svar fra ordregiver vil blive offentlig gjort i anonymiseret form på kommunens hjemmeside i et rettelsesbrev den 3. juni 2013. Tilbudsgiver skal selv holde sig informeret om eventuelle rettelsesbreve. Side 16

17 Hvordan udfyldes bilag mv.
Oplysninger om entreprenørens lastbil og chauffører? (Her) Oplysninger om entreprenørens traktor, materiel og chauffører? (Her) Oplysninger om gummiged og chauffører? (Her) Tro og love erklæring gæld til det offentlige? (Her) Tro og love erklæring om arbejdsmiljø? (Her) Tilbudslister (lastbil, traktor, gummiged) inkl. samlesider Side 17

18 Tilbudsafgivelse Tilbud skal afleveres i ét eksemplar inkl. bilag i en lukket rød kuvert, som skal rekvireres hos Jane Olesen, tlf , mail: Den røde kuvert skal være tydeligt markeret med ”vinterudbud 2014 – 2017” og påført afsender og telefonnummer. Alle bilag skal mærkes med firmanavn. Der modtages ikke telefax eller elektronisk afgivne tilbud. Tilbuddene SKAL ENTEN afleveres personligt i receptionen senest onsdag den 11. juni 2014 kl ELLER afleveres i mødelokale 155 mellem kl og 11.00 den 11. juni 2014. Tilbudsgiver skal vedstå sit tilbud i 40 dage efter tilbuddets åbning. Side 18

19 Licitation Licitationen afholdes hos: Frederikshavn Kommune,
Center for Park & Vej Knivholtvej 15 9900 Frederikshavn Onsdag den 11. juni 2014, kl i mødelokale 155. hvor tilbuddene åbnes under overværelse af de bydende eller deres repræsentanter der måtte være til stede. Kun tilbudssum læses op. Side 19

20 Udbudte entrepriser Tildelingsrækkefølge
Lastbiler: Kombikørsel på primærveje: 4_LB1_salt1_sne1_salt2 7_LB1_salt1_sne1_salt2 På primærveje: 5_LB2_sne1 (2. plov) 6_LB2_sne1 (2. plov) 8_LB2_sne1 (2. plov) På sekundærveje: 2_LB1_salt2_sne2 3_LB1_salt2_sne2 6_LB1_salt2_sne2 7_LB1_sne2 Traktorer på kørebaner: På primærveje: 3_TR1_sne1 4_TR1_sne1 På sekundærveje: 3_TR1_sne2 3_TR1_salt2_sne2 4A_TR1_salt2_sne2 4B_TR1_sne2 6_TR1_sne2 6A_TR3_salt2_sne1og2 6A_TR4_salt2_sne2 7_TR1_sne2 Gummiged: Snerydning ved ekstremt vejr: 2_Ged1_Ged2_sne 3_Ged1_sne 3_Ged2_sne 4_Ged1_sne 4_Ged2_sne 5_Ged1_sne 6_Ged1_sne 6_Ged2_sne 7_Ged1_sne 7_Ged2_sne 8_Ged1_sne Side 20

21 Tildeling Tildelingskriteriet er ”laveste pris”. Ordregiver vil således vælge de tilbud - der set under ét - udgør den laveste pris for ordregiver. Idet der kan afgives tilbud på flere entrepriser end tilbudsgiverne har kapacitet til, sker tildelingen således: 1. Entrepriser med kun et tilbud. Hvis der kun er et bud på en eller flere entrepriser, tildeles disse entrepriser først, under iagttagelse af den oplyste kapacitet for hver enkelt tilbudsgiver. Tildelingsrækkefølgen er den rækkefølge som entrepriserne er oplistet i disse Betingelser. Tilbud med lastbiler, kombikørsel på primærveje tildeles således først. 2. Entrepriser med flere tilbud. Entrepriserne tildeles efterfølgende i den rækkefølge, hvor prisforskellen mellem lavest bud og næstlaveste bud er størst, igen under iagttagelse af den oplyste kapacitet for hver enkelt tilbudsgiver. Ved enslydende priser er tildelingsrækkefølgen som entrepriserne er oplistet i disse Betingelser. Resultat af tildelingen. Hvor der er flere bud på samme entreprise, tildeles entreprisen således ikke i alle tilfælde, tilbuddet med den laveste pris. Ved ovennævnte metode vælges den kombination, der samlet set giver den laveste pris sum for alle entrepriserne for Frederikshavn Kommune med hensyntagen til den tilbudte kapacitet og den nævnte tildelingsrækkefølge. Side 21

22 Spørgsmål Side 22

23 Tak for i dag Side 23


Download ppt "Spørgemøde Vinteren sæson Velkomst Vintertjenestens omfang"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google