Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Informationsteknologi: Tema & faglige mål. Informationsteknologi: Temaer Læreplan: Undervisningen organiseres omkring et eller flere temaer, hvor der.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Informationsteknologi: Tema & faglige mål. Informationsteknologi: Temaer Læreplan: Undervisningen organiseres omkring et eller flere temaer, hvor der."— Præsentationens transcript:

1 Informationsteknologi: Tema & faglige mål

2 Informationsteknologi: Temaer Læreplan: Undervisningen organiseres omkring et eller flere temaer, hvor der for hvert af disse inddrages flere faglige mål og kernestofpunkter, så de kommer til at udgøre en helhed  sammenhæng mellem faglige mål/aspekter ved informationsteknologi  afgrænsning så relevante aspekter kan nås indenfor fagets tids- og læringsmæssige afgrænsning. Computerspil  Reklamespil Fildelig  Musikdeling Simulation  Simulation i Fysik Faglige mål

3 Iftek.dk: baggrund Materialewiki hostet af it-lærerforeningen og ejet af brugerne Baggrund • Samarbejde mellem IT-Vest & It-lærerforeningen • Regionsmidler fra Region Midt  Penge til kurser & materialer samt forening til at drive site på sigt • Materialer til temaforløb indenfor meget kort tidsramme • Konstant ændring af teknolologier  Kunne trække på ”open source” materiale  Ønske om forskellige medier: tekst, video, spil…  Behov for brugerinddragelse og løbende opdatering Puctum Saliens: 1 - Bruges materialet på sitet 2 - Opdaterer og udvikler brugerne materialet

4 Iftek.dk: status 188 sider Ca. 50 tilmeldte brugere ( stx/hf/vuc: 50%; htx 20%, hhx 20%, andre 10%,) Ca. 17.000 besøg siden start Ca. 5.000 besøg sidste måned

5 Iftek.dk: Temaer Teknik/natur Samfund/handel Kommunikation

6 Iftek.dk: Reklamespil Fokus på ”nye” aspekter Mulighed for hjælp & vidensdeling

7 Iftek.dk: Reklamespil – historie & betydning • Introduktion til emne • Give eleverne et tidsperspektiv • Lade eleverne bruge egne erfaringer

8 Iftek.dk: Reklamespil - Genre • Genrekendskab, • Træne analytiske evner

9 Iftek.dk: Reklamespil - Konceptudvikling • Analytisk kendskab til målgruppeanalyse • Oparbejde færdigheder i konceptudvikling og innovation

10 Iftek.dk: Reklamespil - Gameplay • Kendskab til spils rammer og virkemidler • Færdigheder i at modellere gameplay via rutediagrammer

11 Iftek.dk: Reklamespil - Produktion • Træning i at nedbryde problemer/udviklingsopgaver i deltrin (Trinvis forbedring) • Træning i programmering • Video  repetition/træning!

12 • Evaluering af egen produktioner • Analyse af andre spils budskab og betydning med begreber fra forløb Iftek.dk: Reklamespil - Evaluering

13 Iftek.dk: Reklamespil - Produkteksempler


Download ppt "Informationsteknologi: Tema & faglige mål. Informationsteknologi: Temaer Læreplan: Undervisningen organiseres omkring et eller flere temaer, hvor der."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google