Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Skoddrop med humor.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Skoddrop med humor."— Præsentationens transcript:

1 Skoddrop med humor

2 Agenda Præsentation af problem Præsentation af løsning Kampagne
Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering Agenda Præsentation af problem Præsentation af løsning Video Kampagne Observationer Nudgingteorier Problemopsummering

3 Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering
Problemformulering Hvordan kan vi ved hjælp af nudging mindske antallet af cigaretskodder, der smides på gaden ved busstoppestederne foran Hovedbanegården?

4 Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering
Skoddrop med humor

5 Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering
Skoddrop med humor

6 Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering
Skoddrop med humor

7 Rygeradfærd og -tankegang
Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering Rygeradfærd og -tankegang Cigaretskodder er ikke rigtig affald (Broken window) Tilgængeligt og bekvemt Vil gerne gøre det rigtige Byrummet er mindre helligt end naturen Vi kan ikke lide at blive belært

8 Betingelser for vores løsning
Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering Betingelser for vores løsning Let tilgængeligt – placering og tilgang Enkelt og præcist nudge Humor Ingen løftet pegefinger

9 Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering
Humoristisk skilt 1

10 Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering
Humoristisk skilt 2

11 Højthængende cigaretbeholdere
Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering Højthængende cigaretbeholdere Askebæger udlånt af:

12 Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering
Kampagnen Indhold Udlevering af lommeaskebægre ved busstoppesteder venligt og imødekommende Uddelerne skal venligt henvise til de nye askebægre Go-cards på caféer Visuelt udtryk i løsning og kampagne skal matche ”Hold Danmark rent”

13 Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering
Video

14 Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering
Hvor

15 Resultatet af folks skodadfærd
Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering Resultatet af folks skodadfærd

16 Resultatet af folks skodadfærd
Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering Resultatet af folks skodadfærd

17 Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering
Observeret adfærd

18 Observationer uden nudge
Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering Observationer uden nudge 32 % 0 % 68 %

19 Observationer med nudge
Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering Observationer med nudge 32 % 70 % 0 % 1 % 68 % 29 %

20 Nudgingteorier Following the herd: Følger andres handlinger
Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering Nudgingteorier Following the herd: Følger andres handlinger Broken Window: Der er i forvejen andre skodder Status Quo Bias: En ”whatever”-mentalitet Priming: Agere i grupper

21 Problemopsummering Hvem? Hvornår? Hvorfor? Hvor?
Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering Problemopsummering Hvem? Hvornår? Hvorfor? Hvor?

22 Problemopsummering Hvem?
Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering Problemopsummering Hvem? Rygere, der dagligt benytter sig af offentlig transport Hvornår? Hvorfor? Hvor?

23 Problemopsummering Hvem?
Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering Problemopsummering Hvem? Rygere, der dagligt benytter sig af offentlig transport Hvornår? I ventesituation – med mange indtryk Hvorfor? Hvor?

24 Problemopsummering Hvem?
Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering Problemopsummering Hvem? Rygere, der dagligt benytter sig af offentlig transport Hvornår? I ventesituation – med mange indtryk Hvorfor? Den gode intention, tilgængeligt og bekvemt Hvor?

25 Problemopsummering Hvem?
Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering Problemopsummering Hvem? Rygere, der dagligt benytter sig af offentlig transport Hvornår? I ventesituation – med mange indtryk Hvorfor? Den gode intention, tilgængeligt og bekvemt Hvor? Velkendt miljø

26 Problem Løsning Kampagne Observation Nudgingteorier Opsummering
Go-cards


Download ppt "Skoddrop med humor."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google