Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Top 5 grunde til at CONTENT MANAGEMENT projekter fejler og hvordan det kan undgås Af: Janus Boye, Direktør jb@boyeit.dk Februar, 2005.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Top 5 grunde til at CONTENT MANAGEMENT projekter fejler og hvordan det kan undgås Af: Janus Boye, Direktør jb@boyeit.dk Februar, 2005."— Præsentationens transcript:

1 Top 5 grunde til at CONTENT MANAGEMENT projekter fejler og hvordan det kan undgås
Af: Janus Boye, Direktør Februar, 2005

2 Profil: Janus Boye Erfaring med markedet siden begyndelsen
Rundt om bordet - forskellige roller som leverandør, bruger, konsulent Grundlagt Content Management Forum Erfa-grupper, kurser, artikler m.m. Rådgiver bl.a.: Chr. Hansen, Grønlands Turistråd, Kilroy Travels, Maersk Sealand, Systime, TDC Kabel TV Jævnligt citeret i medierne bl.a. i ComputerWorld, ComOn, Dagbladet Børsen, Jyllands-Posten Janus Boye, Direktør Boye IT Nr. 2 på CMS Watch “Twenty To Watch In 2005” Forfatter til kapitel om content management til Børsens Ledelelseshåndbog

3 Top 5 grunde 5 4 3 2 1

4 Grund nr. 5: Organisatorisk accept fejler
IT-dreven udvælgelsesproces Manglende koordination mellem afdelinger Modstand mod forandring Involver nøglepersoner fra starten Forretningsbrugere skal være med hele vejen Balancér individuelle krav

5 Grund nr. 4: Uklart ejerskab
Ingen klar forankring af ejerskab Ledelsen ved ikke nok Ikke kun et teknologi projekt Forankring i ledelsen Lav en strategi med klart formål Opret kompetence center

6 Grund nr. 3: Ingen målbare succeskriterier
Hvordan måles succes? Uge for uge, måned for måned Problemer med motivationen Blot at gå live med nyt CMS er ikke et forretningsmål

7 Key Performance Indicators (KPI)
Kan støtte med at definere og måle succes Afspejler kritiske faktorer Skal være kvantificerbare (målbar) Bruges til performance management og som en gulerod Hvad vil du måle?

8 Grund nr. 2: CMS er for besværligt at bruge
Flaskehals problemer er ikke løst Den ikke-tekniske forretningsbruger kan stadig ikke arbejde med indhold Brugervenligheden mangler Tænk på brugervenlighed for hver rolle fra starten

9 Grund nr. 1: Hvad er content management?
Begrebet CMS bliver brugt og misbrugt i mange sammenhænge Ung og umoden branche Omfang bliver ofte undervurderet Hvad er forskellen på content management og CMS og andre begreber (WCM, ECM, DM, KM, DAM, MAM) Lav en lille ordbog fra starten og vedligehold den regelmæssigt Start med et lille projekt, keep it simple

10 editing, revision tracking, workflow, versioning
Content Management Acquisition Management Categorization Composition Delivery web Internet, Intranet, Extranet medias SMS, WAP, 3G, browser text, images, video automatic/ manual categorization word processors Word, Notes object management editing, revision tracking, workflow, versioning creating the user experience print PDF, Quark XPress feed Reuter, RSS, AP, AFP syndication enterprise systems ERP, CRM, legacy, Quark Xpress search alerts, newsletters taxonomy import tool importing existing sites

11 Se nyeste artikel på cmforum.dk
Projekt drejebog Gå i gang med mere komplicerede, dynamiske, interaktive applikationer Forbedringer i arbejdsgange Forretningskritiske områder XML Files Cell Phones Marketing Skab en serie korte, gentagne, målbare succeer Etablér genbrugelige elementer Skab et kompetence center for at støtte forskellige afdelinger Få det første projekt hurtigt og billigt afsluttet Bevis værdi og minimer risiko Få erfaring med platformen og processerne Se nyeste artikel på cmforum.dk

12 Mere information www.cmforum.dk www.cmswatch.com www.janusboye.dk
-> 26 gratis artikler på dansk -> ”Practical Ideas for CMS Project Success” -> ”Portal Software: Passing Fad or Real Value?” > ”Top 5 Reasons Content Management Projects Fail” > ”Mature Content Management” Kapitel fra Børsens Ledelseshåndbog tilsendes gratis ved at aflevere visitkort Kontakt info: Janus Boye,


Download ppt "Top 5 grunde til at CONTENT MANAGEMENT projekter fejler og hvordan det kan undgås Af: Janus Boye, Direktør jb@boyeit.dk Februar, 2005."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google