Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Spiludvikling som didaktisk metode d. 16/ på OTG

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Spiludvikling som didaktisk metode d. 16/ på OTG"— Præsentationens transcript:

1 Spiludvikling som didaktisk metode d. 16/11 2010 på OTG
Velkommen til deltagere og oplægsholdere

2 Spiludvikling som didaktisk metode
Baggrund for konferencen Formål med konferencen Didaktik og samspil Dagens program Det videre arbejde

3 Spiludvikling som didaktisk metode
”Udvikling af computerspil med inddragelse af andre fag er en didaktisk løftestang for de fag der indgår i projektet” ”Det er ikke computerspillet i sig selv der er interessant – det er de læreprocesser der foregår under udviklingen, der er i fokus”

4 Spiludvikling som didaktisk metode
Baggrund for konferencen (1): Egne erfaringer med spiludvikling i samspil med mange fag på OTG gennem en del år – med kommunikation/it A som omdrejningspunkt. Erfaringerne viser at de fag der er med kan få et didaktisk løft. Samarbejde med spiludviklere i Austin, Texas gennem godt 4 år – herunder elevbesøg af 4 ugers varighed

5 Spiludvikling som didaktisk metode
Baggrund for konferencen (2): Mulighederne i projektet førte frem til at vi ønskede - dels: 1) at udbrede ideen til andre interesserede 2) at få etableret et samarbejde på tværs af uddannelsesinstitutioner

6 Spiludvikling som didaktisk metode
Baggrund for konferencen (3): Ide til en konference som startskud på projektet FoU ansøgning til UVM faldt positivt ud

7 Spiludvikling som didaktisk metode
Formål med konferencen At inspirere til at bruge spiludvikling som didaktisk værktøj og middel til samspil – såvel fagligt som overfagligt At afdække efteruddannelsesbehov indenfor området At etablere et videre samarbejde om projektet – bl.a. via vores hjemmeside

8 Spiludvikling som didaktisk metode
Didaktik og samspil Det virker motiverende for læring når eleverne skal udvikle et computerspil der omhandler et emne fra f.eks. dansk – eventyr eller ”Det moderne gennembrud” – eller design eller…. SO er også i spil – læringsstile, elevroller, logbøger…….

9 Spiludvikling som didaktisk metode
Dagens program (1): Oplæg fra Nicolaj Frydenberg Elf (SDU) om resultaterne fra et PhD projekt og en introduktion til en mediepædagogik Oplæg fra Katrine Ploug (DADIU - Det Danske Akademi for Digital, Interaktiv Underholdning) uddanner studerende i at lave computerspil

10 Spiludvikling som didaktisk metode
Dagens program (2): Peter Nørgaard (UVM og OTG) og Claus Scheuer-Larsen (OTG). Eksempler på spilprojekter. Spencer Zuzolo (3D Squared, Austin, Texas). Implementing project and problem based curriculum through video games and digital media.

11 Spiludvikling som didaktisk metode
Dagens program (3): Workshops – herunder besøg af Tim Garbos m.fl. fra ”Unge spiludviklere”, der blandt andet vil introducere forskellige teknologier til at komme i gang.

12 Spiludvikling som didaktisk metode
Det videre arbejde Efteruddannelsesaktiviteter Erfaringsudveksling via hjemmesiden Netværksdannelse ”Mini”-fagdidaktisk kursus i spiludvikling


Download ppt "Spiludvikling som didaktisk metode d. 16/ på OTG"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google