Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Torben Andersen Teknisk specialist. Praktisk informatio  Parkering – suk suk  Frokost  Handsout.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Torben Andersen Teknisk specialist. Praktisk informatio  Parkering – suk suk  Frokost  Handsout."— Præsentationens transcript:

1 Torben Andersen Teknisk specialist

2 Praktisk informatio  Parkering – suk suk  Frokost  Handsout

3 Næsten 1.2 milliarder online Næsten halvdelen er via bredbånd Estimeret 287 millioner Nye Pc’ere I 2008 2 milliarder online brugere i 2015 3,25 milliarder mobil tlf Social netværks eksplotion Consumerization har indflydelse på IT

4 Gartner view

5 Hvad er Consumerization?  Computere er blevet mere personlig  Studerende er de ultimative for brugere  Ændringer i arbejdsstil har ført til øget sammenblanding af personlig og forretnings IT

6 Om at skabe sammenhæng mellem den verden de unge oplever bag PC’en i og uden for skolen

7 Baggrund  Observationer hos erhvervsskoler & CVU’er  Høj andel af de studerende har bærbar PC  Skolerne PC’er anvendes til  IT undervisning i IT lokaler  Søge, dele og skrive information på ”kiosk PC’ere”  Behovet for nedadgående  Dårlig udnyttelse af IT ressourcer  Ufleksibel anvendelse af IT lokaler

8 Hvilken verden vil de unge møde?  Grænserne mellem arbejde og fritid nedbrydes  Er for længst sket for de unge  Hos Microsoft  kan vi i arbejdstiden få massage, blive klippet og orden private ærinder  Har ret (og nogle gange pligt) til at arbejde lige så meget som man vil efter kl. 16:30  Har ADSL forbindelse og adgang til alle IT værktøjer hjemmefra  Mobilt bredbånd vil bidrage til ”hvor som helst”

9 Hvad bruge de unge PC’en til? Privat pc eller mobilI skolen  Musik  Kommunikation  Social interaktion  Surfing på nettet  Spil  Skrive en rapport  Produktion af medier  Kommunikation  Undervisning faglige programmer  Skrive en rapport  Surfing på nettet  Social interaktion

10 IT vision for undervisning Det skal hjemmefra være lige så let at være faglig, som det er at blive underholdt

11 Hvilke services leverer insti- tutionerne i dag?  PC’ere der virker  Back up af filer  Sikkerhed  Beskyttelse mod virus og spy-ware mm.  Adgang til klassens fællesdrev  Adgang til videndelingssystemer  Adgang til printere  Mange pædagogiske applikationer

12 Det samme skal leveres til private PC’ere  Med respekt for:  Computere, der er delt af flere brugere på samme konto  Computere, der ikke er medlemmer af domain’et  Brugere, der er lokale administratorer  Ingen begrænsninger i anvendelse af spil og andre programmer  ”Skolebrugen er sekundær” i forhold til den private brug

13 Hvor øger det den pædagogiske værdi  Integration af IT i undervisningen  IT i undervisningen skal ske hvor som helst  Forældre og mentorer kan se med  IT i undervisningen skal ikke planlægges - det er der hele tiden

14 Intelligent Application Gateway

15 Det gør IAG  Brugeren logger på skolens IAG portal  Der downloades et komponent til brugens PC  Kontrol af  Virus scanner, anti spyware og mængde af sikkerheds opdateringer  Kontrol af om SoftGrid klienten er installeret

16 Det gør IAG  Adgang til  Mine dokumenter  Klassen s fællesdrev  SkoleIntra  Skolens printer  Skolens programmer

17 SW distribution  En selvbetjeningsportal a al skolebiblioteket  Bestil program xx til klasse xx fra d. xx. til d. xx  Programmer distribueres til brugere ikke til computerer  Distributionsmetoder:  Lokal installation  Virus scanner, Office  Terminal services  Axapta  SoftGrid  Hovedparten af programmer

18 Hvad er SoftGrid  Hvert applikation lever i sin egen sandkasse  To programmer kan ikke konflikte  Programmer streames i stedet for at installeres  Programmer afvikles lokalt, men administreres centralt  Understøttelse af lyd og video mm.

19 Dagens program  Visionen  Løsningen ved Lars Ole Nielsen  Komponenterne i løsningen ved Lars Ole Nielsen  SoftGrid og IAG  Sammenhæng med undervisningsportalen  Økonomi

20 Key Features in Terminal Services. • Terminal Services RemoteApp™. • Remote applications appear the same as local applications, improving end-user productivity and reducing training requirements. • Terminal Services Gateway. • More securely connects applications and data to users without a VPN. • Terminal Services Web Access. • Simplifies application deployment by making applications available from a web page or a SharePoint portal.

21 Key Features in Terminal Services • Terminal Services Session Broker. • Delivers session-based load- balancing providing better uptime and performance to your environment. • Terminal Services Easy Print. • Enables fast and reliable printing to a local or network-attached printer.

22

23 VM Image Management Employee owned PCs Road Warriors End Users Management Server Kidaro Architecture

24 Virtual Machine (residing and operating on the endpoint) Kidaro upgrades an industry-standard virtual machine… … to an enterprise managed workspace: What is the product? Auto-Install, Image Delivery and Update Centralized Management and Monitoring Usage Policy and Data transfer Control End-user Experience and Usability Kidaro Managed Workspace

25 Kidaro: The product Virtualized applications share the desktop with non-virtual applications. Optional colored borders differentiate virtual from non-virtual. Virtualized applications seamlessly integrated into any node in the start menu. Kidaro client communicates with Kidaro server for user settings and policy enforcement


Download ppt "Torben Andersen Teknisk specialist. Praktisk informatio  Parkering – suk suk  Frokost  Handsout."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google