Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afLærke Michelsen Redigeret for ca. et år siden
1
Underskriftsdatabasen Digitale underskriftsprotokoller
2
Signatur foretages efter de gældende regler, hvorefter Tinglysningsretten skal kunne kontrollere identiteten på den person, der har skrevet under. Derfor skal virksomheder som udgangspunkt anvende personlig digital signatur eller medarbejdersignatur. Hvis en virksomhed har til formål at sælge eller pantsætte, kan denne – hvis de interne regler for dispositioner tilsiger det – anvende virksomhedssignatur. Virksomheder indberetter data om de underskriftsbemyndigede til Tinglysningsretten (digitale underskriftsprotokoller). Bemyndigelsen kan begrænses til f.eks. salg af fast ejendom, aflysninger m.v. Underskriftsdatabasen
3
Antallet af nødvendige underskrifter kan angives. Virksomheden selv foretager opdatering af underskriftsdatabasen. Tinglysningsretten kontrollerer oplysningerne i databasen op imod underskriftsreglerne for virksomheden i Erhvervs- og Selskabsstyrelsens register. Underskriftsdatabasen
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.