Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

LS-10 t. Hvorfor skifte LS-6 ud ? •Flyet er fra 1991 – altså 16 år gammelt •Overfladen skal renoveres •Tvivlsom leverance af reservedele •Værdien er endnu.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "LS-10 t. Hvorfor skifte LS-6 ud ? •Flyet er fra 1991 – altså 16 år gammelt •Overfladen skal renoveres •Tvivlsom leverance af reservedele •Værdien er endnu."— Præsentationens transcript:

1 LS-10 t

2 Hvorfor skifte LS-6 ud ? •Flyet er fra 1991 – altså 16 år gammelt •Overfladen skal renoveres •Tvivlsom leverance af reservedele •Værdien er endnu høj for en brugt LS-6 •Endnu konkurrencedygtig – hvor mange år endnu ? •Ingen turbo

3 Hvorfor have 18-meter turbo-fly ? •Erfaringer med LS-6 – oftest det fly der flyver mest i klubben •Turbo giver mere strækflyvning/”jogging”-flyvning •Handling som 15-meter fly – præstationer som åben klasse (næsten!) •Gode erfaringer med flaps-fly i klubben •Tiltrækker medlemmer udefra •Fastholder medlemmerne at der er en attraktiv flyflåde •Det er sjovt at flyve i denne type fly 

4 Hvorfor LS-10t ? •Nyeste udvikling •God support og leverance af reservedele (fra DG) •Turbo med DG-betjening (1 knap) •God finish – meget bedre end LS-fly fra Rolladen- Schneider •Konkurrencedygtig i mange år •Optimeret til 18-meter klassen

5 Alternativer ? •Ventus 2cxT •ASG-29 •JS-1 •LAK-17t •DG-808 •HpH 304S

6 Hvorfor så lige LS-10t? •Eksoter bør udelukkes på forhånd – vi risikerer at ”brænde inde” med den •ASG-29 og Ventus 2cxT er de eneste reelle alternativer •LS-10 er billigere end disse 2 •Enklere motorbetjening (DG-system / 1 knap) •Allerede betalt depositum til LS vil være spildt hvis vi vælger andet fly •Vi kan få den leveret i 2008 (serienummer 10 – de bygger p.t. nummer 4 og 5)

7 Hvilken konfiguration ? •Kun 18-meter tipper •Turbo-motor installeret fra starten •Samme instrumentering som LS-6 •”Standard ekstraudstyr” : Tonet hood, TE-dyse, næsekobling, konkurrencebogstaver, haledolly osv. •Cobra-vogn m. glasfiber-top, SL-pakke (hydraulisk rampe, køreskinner, støddæmper,vingebuk), holder 18- meter tippe, solcelle-udluftning, halestrop, ekstra lys, slingrebremse, trækstand, vingehjul •Alt i alt : Komplet-pakke med alt tilbehør

8 Hvad koster den ? •Grundpris 84.400 EUR •Hvad betyder det så i DKK med moms ? –Grundpris 751.261 –Instrumenter 38.596 –Ekstraudstyr 30.000 –Cobra-trailer103.120 –Registrering, hjemhentning 17.078 –I alt940.000

9 940.000 ! – Det var mange penge. Hvor får vi alle de penge fra ? •Financiering –Salg LS-6439.000 –Likvide midler492.000 (29.8.2007) –Salg SF-34150.000 –Betalt depositum (LS og DG)110.000 –I alt til rådighed 1.191.000 •Investeringer –LS-10940.000 –Spil150.000 –Lakering LS-4 50.000 –I alt 1.140.000 •Konklusion : Vi har pengene! (og endda lidt tilovers)

10 GOD TUR !


Download ppt "LS-10 t. Hvorfor skifte LS-6 ud ? •Flyet er fra 1991 – altså 16 år gammelt •Overfladen skal renoveres •Tvivlsom leverance af reservedele •Værdien er endnu."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google