Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Enhver god tur starter med det første skridt

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Enhver god tur starter med det første skridt"— Præsentationens transcript:

1 Enhver god tur starter med det første skridt
”Velkommen” Enhver god tur starter med det første skridt Vi udvikler og ændrer menneskers INDSTILLING og ADFÆRD 1

2 Kunder og hvad siger de! … Step-Up er eminent til at rykke folks grænser, at få flyttet dem til næste niveau … … rigtig gode til at få teori omsat til praksis ved gode eksempler … … indholdet er perfekt tilpasset til SuperBest butikkerne… … behagelig direkte og konstruktiv måde, at få alle i teamet til at komme frem til løsninger… … finde de rigtige værktøjer til kursusdeltagerne, så det passede til den enkeltes situation … …Step-Up har en praktisk tilgang til uddannelse – tingene skal prøves… 2

3 Step-Up's udviklingsstrategi
Ny adfærd Nye resultater Bevidsthed Selvbillede krakelerer SU skaber tillid Mod Personlige udfordringer Personlig strategi Joseph O'Connor Jægersoldater Motivation Hvorfor? Aktivere drivkræfter Anthony Robbins Hvor skal vi sætte ind? Værktøjer Kompetence Bevidst inkompetence Aflære, lære nyt, genlære Steven Covey John Kotter

4 Den nuværende situation
Styrker I har et stærkt og bredt Brand. I tager udvikling af medarbejderne seriøst. I har kigget på, hvor I bedst udnytter potentialet - taskforcegruppen? Salg er ikke et fremmedord i X. I vil ikke bare forlange bedre salgsresultater, men også give lederne træningen og værktøjerne for at kunne levere dem. Udfordringer En del ledere har ikke værktøjskassen til at tage deres team til næste niveau på salget. Der er et stort uudnyttet potentiale i X. Tankegangen fra service til X skal helt ind under huden. Den enkelte medarbejder kender ikke altid pris/indtjening-fordeling, og hvilke produkter der skal og kan fokuseres på. 4

5 Mål og værdi MÅL Styrkelse af salgslederkompetencer.
Endnu bedre kundeoplevelser. Større udnyttelse af kundepotentialet. Øge motivationen hos den enkelte og i deres team. Styrkelse af ledernes identitet og selvtillid som salgsleder. VÆRDI Højere ledelseskvalitet. Bedre udnyttelse af potentialet. Mere motiverede medarbejdere. Gladere kunder. Endnu bedre resultater.

6 Lederen som salgsdriver
Vigtige pointer: Vi har fokus på mellemlederen, fordi vi tror på, at det er den gruppe, der kan gøre den største forskel i virksomhederne. Vores primære fokus er implementering af virksomhedens strategi, herunder formidling af de refleksioner, medarbejderne kommer med. Implementering: Tidligere har virksomhederne udarbejdet værdi/visions brochurer og sendt dem ud. Eller haft ”smile” kurser for alle i organisationen. Ofte er informationen forsvundet i ledet mellem topledelse og medarbejder. Fremtiden er at gøre mellemlederen ansvarlig for ændringer og forankringer ned i organisationen. Og klæde medarbejderne rigtigt på til opgaverne. Formidling af informationer op i systemet: Det er ligeledes mellemledernes opgave, at skabe tryghed hos topledelse via formidling af refleksioner og antagelser op i systemet. Der, hvor der kan skabes mest for mindst, er at udvikle mellemlederne til opgaven. Det starter og slutter et sted!

7 Vejen til målet – øget salg i alle kundekontakter
Det optimale forløb! Telefonopfølgning/ Coaching fra Step-Up Personlig opfølgning egen leder Detailplanlægning og afstemning 2 timer For direktørgruppen Deres rolle, forløbet, kommitment Evaluering af forløbet og resultaterne - Hvad nu? 1 måned Arbejder med praktisk hjemmeopgave! Lokalt fokus! 2 dages internat Rollen, salg, salgsledelse, motivation af sig selv og hjemmeopgave 1 dags opfølgning Mit team, motivation af medarbejderne, snublesten, hjemmeopgave

8 Deltagere: Mål for de 2 timer: Praktik: Overskrifter: 2 timer for
direktørerne Deltagere: Alle X og andre relevante ledere i X Mål for de 2 timer: Orientere om forløbet og baggrunden. At orientere dem om deres rolle og ansvar Sikre at de tager ansvar for forløbet og resultaterne Afklare eventuelle uafklarede spørgsmål Sikre at alle ved hvad der sker, hvorfor og hvad min rolle er Praktik: X står for indkaldelse og lokaler. Ole Bødtcher gennemfører de 2 timer Overskrifter: Direktør byder velkommen og sætter scenen Præsentation af Ole Bødtcher og Step-Up Orientering om forløbet Hvad forventer vi af hinanden Hvad er min aktie i at det bliver en succes

9 1. dag – for alle lederne i X:
2 dages internat Deltagere: Alle lederne i X 1. dag – for alle lederne i X: Direktør sætter scenen Du er som leder ansvarlig for udnyttelsen af potentialet Hvad kan vi sælge – hvorfor, hvordan og hvornår (fokusprodukter)? Hvor gode er vi i dag? Den optimale salgsleder Sætte sig mål for sit team Rundtur til andre ledere for at høre deres mål 2. dag – for alle lederne i X: Samle op fra i går Forskelligheder og kommunikation Hvornår skal jeg lede, give feedback eller coache? 2 hurtige værktøjer på feedback og coaching Træning Hver enkelt leder laver sin egen hjemmeopgave Feedback og coaching på hinandens hjemmeopgaver Praktik: X står for indkaldelse og lokaler Ole Bødtcher i 2 dage

10 Deltagere: Mål for hvert team: Overskrifter: Praktik:
1. dags opfølgning (efter ca. 1. måned) Deltagere: Lederne i X Mål for hvert team: At klæde dem endnu bedre på som salgsledere Her kigger vi mere på deres team (på internatdagene var fokus på dem selv og de enkelte medarb.) Følge op på deres hjemmeopgave Tømme hver enkelt leder for snublesten/undskyldninger for at levere resultater Praktik: X står for indkaldelse og lokaler. Ole Bødtcher gennemfører. Overskrifter: Opsamling på hjemmeopgave Hvordan håndterer vi snublesten/den svære medarbejder? Hvordan ”spiller” jeg mit team optimalt? Træning Hvilke tal bruger vi og hvordan? Motivation af os selv og andre Nu er ansvaret mit Ny hjemmeopgave

11 Telefonopfølgning og coaching med Step-Up:
Opfølgning på hjemmeopgaverne Målgruppe: Alle lederne i X Mål for opfølgningen: Give den enkelte leder et frirum, hvor der kun er fokus på ham/hende. Samtalerne skal være med til at give den enkelte motivationen, værktøjerne og energien til at flytte sig selv og deres team. Give den enkelte en neutral motivator og sparringspartner. Sikre at de opstillede mål for processen nås. Udvikle den enkelte leder. Telefonopfølgning og coaching med Step-Up: Sikre at lederen har fokus på hjemmeopgaven, sikre den enkelte leder får vejledning, sparring eller coaching på hans/hendes specifikke udfordringer. Skal være med til at sikre succes. Personlig opfølgning egen leder: Sikre egen leder er involveret og tager ansvar. Sikre fortsat fokus på at implementere de nye indsatser, så resultaterne kommer. Sikre fokus i hele organisationen. Sikre processen ikke stopper her. Praktik: Ole Bødtcher ringer uanmeldt til hver enkelt leder. Egen leder kommer uanmeldt forbi. 11

12 Beregningsmodel – der kan indtastes
+ ?

13 Ole Bødtcher Jeg arbejdede 20 år i den finansielle sektor med særligt fokus på salg, markedsføring og uddannelse af ledere og medarbejdere. Jeg har nu været i konsulentbranchen i 12 år, hvor jeg har arbejdet/coachet virksomheder, teams, ledere og medarbejdere. Jeg brænder for processen omkring at flytte medarbejdere, ledere eller teams til næste niveau. Det handler om at steppe up, udnytte dit fulde potentiale og ikke fortælle dig selv alle de begrænsende historier, som afholder dig fra at handle. Jeg har endvidere skrevet bogen “Hvordan bliver græsset grønnere på min side?”. Gennemført Ironman, Sjælland rund på cykel og flere Marathons

14 Lidt om Step-Up Vi tror på, at når vi kender vores drivkraft og brænder for at nå målet, så finder vi også vejen derhen. Vores værktøjer bygger således på såvel værktøjer til at nå den ønskede forandring som værktøjer til at skabe motivationen for at arbejde i processen mod forandringen. Det er vores holdning, at viden kun er interessant, når den kan overføres til handlinger. Vi oplever mange deltagere på vores kurser, som har været på lignende kurser, men som ikke har formået at overføre det indlærte til deres dagligdag. Når det sker, skaber den nye viden større frustration end kompetence, fordi personen derefter ved, at potentialet er større. Vi dømmer os selv på vores intentioner, men andre dømmer os på vores handlinger! Derfor SKAL alle værktøjer bearbejdes således, at de bliver en del af nervesystemet på en simpel og ligefrem måde. Værktøjerne må aldrig være sværere, end at der er garanti for at ved at arbejde med dem, kan de blive til nye kompetencer. I Step-Up tror vi på, at vi alle har et uudnyttet potentiale. Det største potentiale ligger i at finde den enkeltes motivation og fokus. Når ønsket om ny adfærd er tændt, finder deltageren altid en vej til målet. Step-Ups værktøjer støtter denne proces således, at den bliver optimal i forhold til den enkeltes og virksomhedens værdier! 14

15 Reference på lederforløb
I løbet af de seneste 3 år har NetDesign gennemgået en eksplosiv vækst, hvilket har stillet store krav til organisationen. Vi har indført et mellemlederlag og har fra 2005 – 2007 oplevet en medarbejdervækst på ca. 200 % (nu ca. 600). I denne periode har vi sammen med Step-Up succesfuldt gennemført Ildsjæle program, som har været en stor hjælp i integration af de mange nye kolleger. Idet vi indførte et nyt mellemlederlag, som primært blev rekrutteret fra egne rækker, havde vi et behov for mellemlederuddannelse. Sammen med Step-Up har vi udarbejdet et uddannelsesprogram for vores ledere, som vi kalder for ”Målrettet ledelse i NetDesign”. Lederuddannelsen er nomineret til 2½ år og vi er ved sidste semester. Vores ledere har været ekstremt glade for forløbet, som involverer rigtig mange ledelsesværktøjer herunder Coaching, JTI-profil og m.v. Årsagen til at vores samarbejde med Step-Up er så succesfuldt, at både NetDesign og Step-Up har en praktisk tilgang til uddannelse – tingene skal prøves. Konsulenterne fra Step-Up er fulde af energi og godt humør, hvilket giver nogle rigtig gode uddannelsesdage. Efter hvert semester har vi gennemført målinger på tilfredshed og udbytte af uddannelsen og vores tilbagemeldinger har været tårnhøje – og alene på den baggrund kan vi på det varmeste anbefale at drøfte uddannelse med Step-Up. Med venlig hilsen Ulrich Lund HR- & administrationsdirektør NetDesign A/S 15

16 Reference Step-Up/Ole er blevet en vigtig samarbejdspartner i en stor vifte af vores efteruddannelses-programmer. I relation til vores kompetenceudviklingsprogrammer for vores medarbejdere er han en vigtig instruktør på alle niveauer i vores karrierepyramide. I relation til alt vores efteruddannelse af vores frontpersonale i butikkerne – har vi opnået super gode resultater i samarbejde med Ole Bødtcher. Ole er eminent til at rykke folks grænser, at få flyttet dem til næste niveau og bryde med ’ sådan plejer vi da at gøre.’ Vi har haft mere end 1500 personer igennem et forløb med Ole – fordelt over ca. 3 år. Sætter stor pris på at Ole er super operationel, men samtidig kommer han med strategiske betragtninger og input, som er brugbart som sparring til udvikling af fremtidige kurser. Udviser stort nærvær på kurserne og har stor indlevelsesevne i kursisternes virkelighed og deres hverdag. Forstår på en humoristisk måde at få deltagerne til at kigge på sig selv i et nyt perspektiv. Karismatisk person – scenen er Ole’s, han formår virkelig at sætte scenen og få folk draget og involveret. Driftsikker og super professionel at arbejde sammen med. Den grønne bog er blevet brugt som konkurrencegave på vores salgskurser – så der er virkelig blevet gået til stålet. Jeg må seriøst opfordre til at efterfølgeren snart kommer – ikke for på nogen måde at lægge pres på dig Ole. Det bedste ved vores samarbejde er, at enhver udfordring bliver tvistet til positive overraskende vinkler. Et af Oles motto’er er at der altid findes en løsning – og det prøver vi så alle at leve efter. Med venlig hilsen Henrik Dybdahl Michaelsen Og Ulla Søe HR-Direktør Uddannelseskoordinator Matas Matas 16

17 Referencer bogen Carsten Albrektsen -Sportschef og Cheftræner i GOG
Leder du efter et værktøj til at sætte din gøren og laden her i livet i perspektiv, på en let forståelig måde, kan jeg på det varmeste anbefale ” Hvordan …… ”. En af bogens store styrker er de værktøjer den beskriver. Værktøjer, som kan hjælpe dig på vej mod at skabe overensstemmelse mellem intentioner og beslutninger i livet/dagligdagen. Ligeledes er bogen et fint værktøj til at skabe erkendelse og prioritering i ens liv. Sidste men ikke mindst er bogen skrevet med varme og humor, der gør at man har svært ved at lægge den fra sig. Kim T. Andreassen - Underdirektør i Bankinvest Din bog greb mig fra sekundet jeg åbnede den og begyndte at læse forordene, og på mig har den virket som en seriøs og god pep-talk. Efter min mening en anbefalelsesværdig bog til alle, der gerne vil være afklarede omkring egne muligheder. Jeg har endvidere brugt bogen ret flittigt som gave. Derudover vil jeg også fremhæve, at bogen er skrevet så den henvender sig meget direkte til mig som læser. Derfor rammer den mig bedre end andre bøger, der er skrevet på samme tema. Lykke Rathsach Jeg syntes simpelthen at din bog er SÅ SKIDE HAMRENDE GOD (ja undskyld udtrykket). Den er bare så utrolig godt skrevet. Den er skrevet så enkelt og letforståeligt, at budskabet løber RENT ind bag de mange tygge lag øverst oppe. Der er så mange utrolig gode eksempler fra dagligdagen, som er så lette at identificere sig med. Jeg er også helt vild med din ide om at ”gøre bogen til min”. Inden jeg startede havde jeg gået og tænkt på, om ikke jeg havde en pæn bog at skrive mine kommentarer i. Men allerede ved den første opgave på side 12 måtte jeg overgive mig. Jeg besluttede, at dette ER MIN BOG. Din entusiasme og iver efter at hjælpe, stråler og lyser ud af hver en sætning. Det er næsten lige som at tale med dig. Der er så meget ”drive” over dit sprog. Tusind tak for en hamrende god bog.

18 SALGS- OG BETALINGSBETINGELSER
Alle priser er ekskl. moms. Step-Up as fakturerer enkelte dage ca. 1 måned før gennemførsel til betaling den dag, det aftalte forløb gennemføres. Ved større forløb aftales fakturering. Udgifter til Step-Ups transport og forplejning er ikke inkluderet i prisen. VED AFMELDING ELLER FLYTNING Afmelding senere end 21 hverdage før start betales 50 % af det aftalte beløb, 5 hverdage før 100 %. Flytning senere end 10 hverdage før start betales 20 % af det aftalte beløb og 5 hverdage før 40 %. Flytning eller afmelding af coaching senere end 3 hverdage før start betales kr ,-. Flytninger eller aflysninger skal ske skriftligt og være Step-Up as i hænde senest kl på den sidste normale arbejdsdag før en evt. frist udløber.


Download ppt "Enhver god tur starter med det første skridt"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google