Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

5. April 2006 www.klogehoveder.net Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 1 VELKOMMEN til Virksomheds Dialog Gruppens OFF_line møde Afholdt.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "5. April 2006 www.klogehoveder.net Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 1 VELKOMMEN til Virksomheds Dialog Gruppens OFF_line møde Afholdt."— Præsentationens transcript:

1 5. April 2006 www.klogehoveder.net Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 1 VELKOMMEN til Virksomheds Dialog Gruppens OFF_line møde Afholdt den 5.April 2006 kl. 12-15 i Virksomheden

2 5. April 2006 www.klogehoveder.net Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 2 Dagsorden den 5. April 2006 13 - 16 1.Sidste nyt om arbejdet med kompetenceprofil, websitet, kontakter og personlige netværk. 2.Status på kompetenceprofiler herunder jobdialog med …. 3.Status på Elevator præsentationer 4.Status på Virksomheds porteføljer 5.Status på virksomheds kontakter og kontaktstrategi 6.Andet Særlig fokus på: Lars Kaare Profil 104 under websitet www.klogehoveder.net www.klogehoveder.net Lars, Valdemar og Margrethe præsenterer kort og lang elevatorpræsentation (hvad vil du gøre, hvis du mødte…….?) Valdemars arbejde med websitet. Husk at betale Ragnhild 50 kr, hvis du efter påske vil kunne se din profilside på nettet. VD Gruppens koncept på Værdianalyse på jobbet! Hvad er kundeorientering? Visioner for kunders kunder! Planlægning af hvilken position man vil have på disse områder/markeder. VD Gruppens koncept for processen ved virksomhedskontakter

3 5. April 2006 www.klogehoveder.net Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 3 Formål Synlighed af den personlige kompetenceprofil 1. Formålet med synlighed af den personlige kompetenceprofil er at gøre den søgbar for de virksomheder, Virksomhed Dialog Gruppen arbejder med webpræsentation, e-mail dialog og mødekontakt. 2. At få det enkelte medlem til at erkende, hvad der er de stærke og svage sider af ens personlige kompetencer og personlige egenskaber og få dem beskrevet på en søgbar måde. 3. At få beskrevet og synliggjort profilen på en sådan måde, at den giver virksomheder med behov for ny arbejdskraft en lyst til at kontakte medlemmet og vedligeholde en dialog med henblik på tilknytning til virksomheden. Det kræver en værdianalyse på hver stilling, man søger på! Synlighed og værdi af kompetenceprofil

4 5. April 2006 www.klogehoveder.net Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 4  Strategi for kommunikation af den personlige profil o Der afholdes OFFLine møder, hvor man først kommer igennem en job dialog proces, hvor man får øget sin bevidsthed om, hvad der er ens stærke og svage sider i den personlige kompetenceprofil samt afklaret hvor det er, man vil satse sin karriere fortsat. o Så afholdes en sparring 2 og 2 med henblik på at få den beskrivende profil præsenteret, så den er søgbar for en virksomhed. Standard er 1 A4 side indeholdende følgende elementer: o Jobønsker. Definér hvad det er for stillinger og funktioner du ønsker at besætte. Gerne lidt om du vil være iværksætter, leder, specialist, projekter, fuld tid/deltid osv. o Personlige egenskaber: Definér hvad din stærke sider er, hvilke egenskaber som kommer frem i pressede situationer/ved deadline og evt. hvad der er dine svage sider og som du absolut ikke vil beskæftige dig med. o Kompetencer: Definér og beskriv hvad der er dine nøglekompetencer. Hvilke funktioner giver dig en succesoplevelse? o Uddannelse: Hvilke formelle eksaminer har du. Nævn evt. større kurser eller certificeringer. o Sprog.: Navn kun de sprog du er forhandlingsvant på. o EDB og IT: Definér og beskriv kun de fagligheder, du er superbruger på! o Karriereforløb: Beskriv anonymiseret de stillinger du har besat og evt- større opgaver! Der gennemføres en værdianalyse på hvert job/projekt, man ansøger om. o Endelig udarbejdes en webside ved at man bruger word som editior. Webmaster sætter så din side ind, hvis du har betalt årskontingent (fra 10.4.2006) på 50 kr til Ragnhild Brox, der er Domæneejer.!  Gruppen kan kontaktes ved e-mail henvendelse til projektleder Valdemar Thomsen via e-mail ValdemarThomsen@yahoo.com ValdemarThomsen@yahoo.com Kommunikationsstrategi af personlig profil

5 5. April 2006 www.klogehoveder.net Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 5 Værdianalyse Metoden bygger på Egenskaber omsættes til Fordele for kunden som får Gevinster.: 1)Der benyttes en sparring som metode til at få forbedret personprofilen skridtvis. Det kræver at personer sætter sig sammen 2 og 2 i dialog sessioner. 2)Der benyttes en job dialog guide, som er en proces, hvor man bevidstgør den enkelte om hvilke jobmål man har, hvilke job ønsker som man skal forfølge samt bevidstgør den enkelte om, hvad der er stærke og svage sider ved kompetenceprofilen. 3)Der bruges en standard skabelon til at få de enkelte profiler til at være sammenlignelige og søgbare ved brug af nøgleord. 4)Kompetenceprofilen skrives ned i en word skabelon, så den bliver søgbar og sammenlignelig for virksomhedernes HR Konsulenter. 5)På hvert job man ansøger skal der udarbejdes en værdianalyse på hvad din indsats vil være for virksomheden. Værdien vil være et udtryk for virksomhedens tro på, at du kan klare jobbet godt og være den bedste blandt ansøgere. 6)En ny medarbejder, der bidrager til at realisere virksomhedens mål, vil være en gevinst for virksomhedens ønsker om at skabe resultater og dermed sorte tal på bundlinjen. 7)Værktøjet (EFG_Modellen) der anvendes til at realisere virksomhed ens mål (stillingshavers særlige kompetencer) og plan for hvordan (handlingsplan) kunderne får løst konkrete problemer (løse behov) bygger på de personlige aktiver, der matcher virksomhedens job krav. 8)Har I behov for …. Vi kan klare opgaven v.h.a. …….. Vore kompetencer bygger på erfaring med …. Og I vil få følgende fordele ved at benytte fremgangsmåden som skitseret. Egenskaber der bruges skaber Fordele for kundes som kan benyttes til at få gevinster af følgende karakter… Kompetenceprofilen og værdianalyse metodens anvendelse

6 5. April 2006 www.klogehoveder.net Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 6 Evaluering og brug af din profilside - referencer Konceptet for profilside anvendelse og din værdianalyse på hver enkelt job-ansøgning, giver dig et salgsargument som ikke kan afslås! I det videre forløb, når du arbejder aktiv med at samle din virksomhedsportefølje, da er det nødvendig, at du har mindst tre dialogreferencer på hver jobfokus (værdiresultat), som du kan gøre brug af i forbindelse med din løbende kontakt med virksomheden.  Du får udarbejdet et personligt visitkort du kan bruge, når du er på virksomhedsbesøg eller du henvender dig pr. e-mail. at de kan  Du kan også, hvis du er medlem af domænets brugere henvise til din profilside med profilnr under domænet www.klogehoveder.net. Få virksomheden gjort opmærksom på at de kan studere dine kompetencer der og kontakte dig via gruppen. De mere private personlige sider i alt 5 stk kan endvidere profilere dig overfor virksomheden. Kræver betalt medlemskab af netværket på 50 kr pr. år. Du markedsfører selv din indgang til din andel af sitet.www.klogehoveder.net  Du kan udarbejde et værdiresultat for hvert job du har fokus på. Det svarer i praktikken til at du for hvert job du ansøger får forøget dit salgsargument for hvorfor det netop er dig, de skal ansætte. Konstruktiv kritik af udarbejdede værdianalyser

7 5. April 2006 www.klogehoveder.net Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 7 Kontaktperson Valdemar Thomsen (ValdemarThomsen@yahoo.com)ValdemarThomsen@yahoo.com Webmaster på klogehoveder.net Valdemar Thomsen (ValdemarThomsen@klogehoveder.net)ValdemarThomsen@klogehoveder.net Arbejdsgrupper  Webgruppen besøg http://www.klogehoveder.nethttp://www.klogehoveder.net  ProfilgruppenStartet den 15.marts 2006. Kontakt Margrethe  Kontaktgruppen Starter den 31. Marts 2006 Kontakt Lars  Matchmødegruppen Starter engang i April 2006 Kontakt Valdemar Kontaktadresser til Virksomhed Dialog Gruppen

8 5. April 2006 www.klogehoveder.net Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 8  Web gruppen arbejder med at professionalisere websitet  http://www.klogehoveder.net http://www.klogehoveder.net  Webmaster er valdemarThomsen@yahoo.comvaldemarThomsen@yahoo.com  Der kan for et medlemskab af 50 kr årligt gives 5 websider, per medlem, hvoraf den ene skal være en profilside. Betalingen tilgår sites ejer Ragnhild Brox og kravet er at Valdemar Thomsen som webmaster står for uploading af siderne Der kan gives gratis assistance for tilretning af siderne. Medlemsskabet skal begynde medio April.  Ragnhild Brox udskriver efter modtagelse af 50 kr en e-mail kvitering, hvori der er beskrevet betingelserne som nævnt ovenfor. Webmaster orienteres om dit medlemskab og du tager selv kontakt med ham for nærmere aftale om oploading for websider. Du har selv ansvaret for indhold og design og farvevalg følger websites valg. Indholdet på den enkelte side bestemmer du selv over også m.h.t. valg af fonte, baggrundsfarve eller baggrundsbillede m.v. Web Gruppen under VD Gruppen

9 5. April 2006 www.klogehoveder.net Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 9  Website benyttelse  At få kendskab til hvorledes synligheden kan forøges ved at have en personprofil liggende på Gruppens hjemmeside og have 4 øvrige sider som sættes fokus på den værdi som ansat.  Der kan købes plads med 5 websider hos domæne ejer http://www.klogehoveder.net/ for 50 kr årlig (fra medio April 2006) til Ragnhild Brox http://www.klogehoveder.net Ragnhildbrox@klogehoveder.net  Webmaster er Valdemar Thomsen ValdemarThomsen@klogehoveder.net ValdemarThomsen@klogehoveder.net Websitet klogehoveder.net referencen

10 5. April 2006 www.klogehoveder.net Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 10  Indmeldelse i Virksomheds Dialog Gruppen online del (en del af DDN)  Sker ved henvendelse på e-mailen ValdemarThomsen@yahoo.com ValdemarThomsen@yahoo.com  Man skal forpligtige sig til at udarbejde personprofilen  Indmeldelsen bekræftes via e-mail, når du er lagt ind.  Tilmeldingen forpligtiger også at du oparbejder en virksomhedsportefølje på mindst 10 virksomheder, som du skal have kontakt med.  Du sparrer med andre i gruppen om hvordan dialogen med de enkelte virksomheder kan foregå og diskuterer dine værdianalyser med fortrolige partnere i netværket.  Du skal arrangere mindst 1 matchmøde med en virksomhed, hvor du har max 6 af dine kollgaer med ude til dialog om matchkrav og jobmuligheder i denne virksomhed. Hvis det er et job du specielt har ansøgt på, så kommer du selv til ansættelses samtalen. Medlemskab af VD Gruppen

11 5. April 2006 www.klogehoveder.net Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 11  Personlig coaching  Når Gruppen har ressourcer til det på OFF Line møderne inde i byen..  OFF Line møder i Det Digitale Netværk afholdes på CSC, Høje Tåstrup  Har du lyst til at deltage i et af møderne giver du CSC besked.  Check Gruppens’s hjemmeside.  Job-åbninger – henvendelser om job modtaget af Virksomhedsgruppen (er under etablering)  Jobdialog og værdianalyse aktiviteter (er startet op i marts 2006)  Mødereferater og indlæg/oplæg til OFF_Line møder lægges på gruppens særlige Download.html side.  Generel information til de virksomheder, der bruger Virksomheds Dialog Gruppens klogehoveder.net hjemmeside. OFF line møder og sparing/coaching

12 5. April 2006 www.klogehoveder.net Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 12 Velkommen til din aktive deltagelse i Virksomheds dialog Lad os ved selvaktivering og kontakt i fællesskab skabe de bedste betingelser for vores fremtid på arbejdsmarkedet.

13 5. April 2006 www.klogehoveder.net Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 13 •Profil kritik af Lars Kaares profilside / synlighed på nettet. Hvilken strategi vælges? •Værdianalyser hver 3 stk på jobs man vil ansøge på. Hvordan ser dine egenskaber – fordele - gevinster ud? Kan det bruges af virksomheden? •Elevatorsamtalen? Hvordan lyder dit budskab! Er der forskel på dine korte udgave og din lange udgave? •Processen for virksomhedskontakt. Startup seminar skal indeholde hvad? – søges afholdt efter påske? •Kontaktforløbet og dialog vedligeholdelse? Proceduren for koordinering, er den god nok? Særlig fokus ved mødet den 5. April 2006


Download ppt "5. April 2006 www.klogehoveder.net Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 1 VELKOMMEN til Virksomheds Dialog Gruppens OFF_line møde Afholdt."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google