Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afFrederik Pedersen Redigeret for ca. et år siden
2
› Synlighed skal altid baseres på Sct. Georgs Gildernes vedtagne mål: › At arbejde med personlig udvikling, støtte spejderarbejdet og medvirke til løsning af humanitære og andre samfundsmæssige opgaver
3
› Vi talte om at synlighed havde to dimensioner, nemlig synligheden indad til og synligheden udad til, men at der er nogle gråzoner, der dækker områderne både er indad og udad til.
4
Vi talte om at vores gildeblad Sct. Georg er blevet for meget “spejderblad” og for lidt vores eget gildeblad. Sct. Georg kunne indeholde meget mere gildestof fra vores egne aktiviteter og dermed give inspiration på flere måder.
5
Synlighed indad til skal overordnet varetages af Landsgildets kursusudvalg. Uddannelse af DUS skal udvikles, samt oplæg til uddannelse af gildebrødre der gerne vil udfordres i forhold til det gode gildearbejde. Kurser i kommunikation – hvordan foregår den gode formidling Kurser i god kontakt med ”pressen”
6
Landsgildets hjemmeside moderniseres og bør blive nemmere af navigere i. Forslag til nye tiltag: Ideer til det gode gildearbejde Vidensbank Udvidet bibliotek med nem download af artikler
7
Der kan oprettes et rejsehold bestående af gildebrødre med specifik viden på forskellige områder, som kan besøge gilder som har behov for ”eksperthjælp”. Rejseholdet kan afholde kurser forskellige steder i landet og besøge de enkelte gilder. Vidensområder for rejseholdet kan være: IT Kommunikation Konfliktløsning Teambuilding Og meget andet
8
Hjemmesiden – moderniseres som beskrevet tidligere Pressedækning, gennem gode kontakter lokalt og landsdækkende Kommunikation som en del af strategien for Sct. Georgs Gilderne i fremtiden
9
Go-Cards, en smart måde at blive set på, hvis budskabet er godt og ser spændende ud. Apps og smartcoder
11
GO-CARD er et reklamebåret gratis postkort. Postkortene er målrettet mod de urbane, udadvendte og velbevandrede unge med fingeren på pulsen – der kan være svære at få i tale. I forhold til GallupsKompas er der en overvægt af ”De moderne – fællesskabs-orienterede”, som blandt andet er kendetegnet ved at være storforbrugere af kultur, og åbne for nye impulser. GO-CARD har i modsætning til mange andre medier en reel værdi for brugerne. Udover at det naturligvis bliver brugt som postkort, så bruger folk også kortene som dekoration, gavemærker, samleobjekter, indbydelser og underholdning. Der bliver taget mere end 2 millioner postkort om måneden, hvilket svare r til ca. 65.000 gratis postkort om dagen.
14
Ved præsentation i det offentlige rum, kan der være god grund til at ”skilte med” vores tilhørsforhold til Gilderne, f.eks. ved at bære: Tørklæder, smykker og andet accessories Skjorter/bluser/cardigan/polo med logo Pæne T-shirts med ”rygmærke”, f.eks. teksten: Jeg er ”gammel” spejder, hvad er du?
15
PR-kursus for lokale gilder Formål: Gildebrødre bliver videnspersoner i gildet og skal kunne fungere som konsulenter for gildebrødrene. Indhold: Pressekontakt – markedsføring – IT teknik
16
IT-kursus for gildebrødre Formål: De lokale gildebrødre bliver videnspersoner i gildet og skal kunne fungere som konsulenter for øvrige gildebrødre Indhold: Basisprogrammer på PC og evt. hjælp til navigering på hjemmesider
17
Indadtil Udadtil Hjemmeside Uddannelse Kurser Rejsehold PR Kommunikation Hjemmeside Pressedækning Kommunikationsmodeller Apps og smartcoder Go-cards Tøj og accessories
18
Synligheds gruppen er enige om at vi gerne vil fastholde netværket og danne et forum med idé udveksling, erfaringsudveksling og diskussion Det kan foregå ved to årlige møder samt elektronisk kontakt
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.