Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkatotek og biografier frem og genopfrisker.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkatotek og biografier frem og genopfrisker."— Præsentationens transcript:

1

2 Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkatotek og biografier frem og genopfrisker med hinanden, hvem familien er.

3 Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Hvem er familien? Personerne, id-kortene, jobkartotek og biografier hænges op i familier med ”lærertyggegummi” og præsenteres for klassen.

4 Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Huset Hvor bor familien? Grupperne diskuterer muligheder og frem- lægger deres forslag.

5 Hvor bor familien? På land eller i by?
I Jylland, på Fyn eller Sjælland? Find et billede af området

6 Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Grupperne beslutter, hvor deres hus skal ligge og beskriver omgivel-serne ved at tegne, male og/eller klippe til en col-lage. En kopi af et digitalt foto af huset limes på.

7 Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Hvilke rum kan huse have? Alle grupper skriver forslag. Læreren samler dem. De diskuteres.

8 Hvilke rum skal jeres hus have?
Inden arbejdsdagen på Teknisk Skole Esbjerg, skal jeres råhus være klargjort til at sætte skillevægge op. I må kun have 5 rum i jeres hus, fx: Stue Soveværelse Værelse Køkken Badeværelse

9 Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Hvordan skal jeres
hus indrettes? Gruppen beslutter, hvilke rum deres hus skal have, og hvordan indretningen skal være. Storyline

10 Hvordan skal jeres hus indrettes?
Skillevægge

11 Arbejdsgang Hver ”familie” laver forskellige skitser på kvadreret papir. Lad f.eks. et tern svare til en cm af husets indvendige areal (37 x 57 cm) Den vedtagne ruminddeling forstørres op på kvadreret papir, der passer til husets indvendige grundareal. Husk at afmærke 5 mm mellemrum mellem hvert værelse til skillevægge. Hvert rum skal skæres ud i pap. Papkasser er velegnede. Klip ud og brug ruminddelingen fra det kvadrerede papir som skabelon. Skæremaskine og hovedlinealer er gode hjælperedskaber, pas på med hobbyknive. De udskårne ”pap gulvtæpper” placeres i huset og bruges til at holde skillevæggene på plads.

12 Tapetsering Når man skal tapetsere, er det vigtigt at være
meget omhyggelig med at måle op, klistre til og sætte op for at få et pænt resultat. Sådan gør du:

13 Tapetsering Rør tapetklister ud, læs på pakken hvor meget, der skal bruges, og hvordan du gør. Mål længden og bredden op på hver væg for sig. Giv evt. væggene numre. Tegn målene op på tapetet. Det er en god ide, at lægge 1-2 cm til hver side, det kan skæres fra senere. Klip tapetstykkerne ud. Giv et stykke ad gangen godt med klister. Lad det hvile lidt, ca. 5 min. Sæt tapetet godt fast på væggen, klap det fast med en blød børste. Tapetet må godt gå lidt over hinanden i hjørnerne, men husk at klappe helt ind i hjørnet. Skær ud til døre og vinduer med en skarp kniv eller et barberblad.  Skær alle kanter til med barberbladet eller kniven. 

14 Lav dit eget tapet til huset
Klip 3 figurer ud i karton, fx en trekant, et kvadrat og en cirkel Læg de 3 figurer på et stykket prikpapir Tegn de 3 figurer af efter et bestemt mønster, ved at du gentager figurerne på en måde, som du har bestemt. Du kan beslutte at skubbe, dreje dem og/eller spejle figurerne. Når siden er fyldt ud, farver du den, så mønsteret træder flot frem. Siden kan nu bruges som tapet i jeres hus.

15 Farvecirkel Se farvernes ABC her

16 Vinduer Søg selv på nettet

17 Døre Vinduer Søg efter firmaer der sælger vinduer på nettet


Download ppt "Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkatotek og biografier frem og genopfrisker."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google