Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Temasession: ”IT i hjemmet” Summit ’05 ”Mediekonvergens og interaktivt tv” Forskningsassistent Maria Hunosøe-Johannesen Knowledgelab, Syddansk Universitet.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Temasession: ”IT i hjemmet” Summit ’05 ”Mediekonvergens og interaktivt tv” Forskningsassistent Maria Hunosøe-Johannesen Knowledgelab, Syddansk Universitet."— Præsentationens transcript:

1 Temasession: ”IT i hjemmet” Summit ’05 ”Mediekonvergens og interaktivt tv” Forskningsassistent Maria Hunosøe-Johannesen Knowledgelab, Syddansk Universitet mhj@knowledgelab.sdu.dk

2 IDTV-projektet •Udvikling af bredbåndsbaserede, interaktive indholdstjenester til tv via en stærk internetopkobling og en settopboks •Løbende test og videreudvikling af tjenesterne •Projektet finansieres helt af de deltagende virksomheder / organisationer og uni selv •Fokus på tv’et •Fremtidigt perspektiv: bredbåndsbaserede tjenester til hele hjemmet •Lang proces, kompliceret af praktiske, tekniske problemstillinger Projektdeltagere • Dansk Bredbånd • DigiEyez • Sydfyns Elforsyning • TV2/Interaktiv • Fyens Stiftstidende • STV • uncle • Nørgård Mikkelsen • Scanad • Tietgenskolen • Skolemedia

3 TV PC •Dagligstuen (primært) •Tilbagelænet / passiv seer •Broadcast •Fælles oplevelser •Oplevelser •Del af familiens liv •Udbredt på tværs af befolkningen •Push-medie •Arbejdsværelset •Aktiv / handlende bruger •Individuel information og kommunikation •Individuelle oplevelser •Arbejde •Del af den enkeltes liv •Mindre udbredt på tværs af befolkningen •Pull-medie To former for teknologi, der skaber eller løser problemer i hjemmet

4 Indholdsmæssig problematik

5 Digitaliseringens udfordringer og muligheder Reklamebureauet Udfordringer • seerne kan skippe reklameblokkene  hvordan tiltrækker man seerne, så de aktivt tilvælger reklamen? Muligheder • et brand kan aktivt opsøges af brugere, der søger relevant information og måske underholdning. • introduktion af det interaktive, digitale reklameformat til tv’et. • udvikling af evnen til at tænke markedsføring ind i en indholdssammenhæng. Dørsælgeren døde – gæsten træder ind ad døren. Du har selv inviteret ham.

6 Udfordringer •stigende visualisering af journalistikken? •en journalist, mange medier (tryk, internet, foto, radio, levende billeder) •en historie, mange medier (mobiltelefonen, internettet, tv, radio, avis, pda) •seerne / læserne skal ikke være i tvivl om, hvor indholdet kommer fra, og hvilken profil dette indhold har Muligheder •stærkere brand •mærket som guideline •snævert, målrettet indhold Digitaliseringens udfordringer og muligheder Mediehuset

7 Og hvordan starter vi så den indholdsudvikling? •Strategiske alliancer –Konkurrenter –Samarbejdspartnere –Forskning •Kompetenceudvikling •Fokus på brugernes behov •Brud med den linære fremstilling


Download ppt "Temasession: ”IT i hjemmet” Summit ’05 ”Mediekonvergens og interaktivt tv” Forskningsassistent Maria Hunosøe-Johannesen Knowledgelab, Syddansk Universitet."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google