Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMette Lund Redigeret for ca. et år siden
1
Temasession: ”IT i hjemmet” Summit ’05 ”Mediekonvergens og interaktivt tv” Forskningsassistent Maria Hunosøe-Johannesen Knowledgelab, Syddansk Universitet mhj@knowledgelab.sdu.dk
2
IDTV-projektet •Udvikling af bredbåndsbaserede, interaktive indholdstjenester til tv via en stærk internetopkobling og en settopboks •Løbende test og videreudvikling af tjenesterne •Projektet finansieres helt af de deltagende virksomheder / organisationer og uni selv •Fokus på tv’et •Fremtidigt perspektiv: bredbåndsbaserede tjenester til hele hjemmet •Lang proces, kompliceret af praktiske, tekniske problemstillinger Projektdeltagere • Dansk Bredbånd • DigiEyez • Sydfyns Elforsyning • TV2/Interaktiv • Fyens Stiftstidende • STV • uncle • Nørgård Mikkelsen • Scanad • Tietgenskolen • Skolemedia
3
TV PC •Dagligstuen (primært) •Tilbagelænet / passiv seer •Broadcast •Fælles oplevelser •Oplevelser •Del af familiens liv •Udbredt på tværs af befolkningen •Push-medie •Arbejdsværelset •Aktiv / handlende bruger •Individuel information og kommunikation •Individuelle oplevelser •Arbejde •Del af den enkeltes liv •Mindre udbredt på tværs af befolkningen •Pull-medie To former for teknologi, der skaber eller løser problemer i hjemmet
4
Indholdsmæssig problematik
5
Digitaliseringens udfordringer og muligheder Reklamebureauet Udfordringer • seerne kan skippe reklameblokkene hvordan tiltrækker man seerne, så de aktivt tilvælger reklamen? Muligheder • et brand kan aktivt opsøges af brugere, der søger relevant information og måske underholdning. • introduktion af det interaktive, digitale reklameformat til tv’et. • udvikling af evnen til at tænke markedsføring ind i en indholdssammenhæng. Dørsælgeren døde – gæsten træder ind ad døren. Du har selv inviteret ham.
6
Udfordringer •stigende visualisering af journalistikken? •en journalist, mange medier (tryk, internet, foto, radio, levende billeder) •en historie, mange medier (mobiltelefonen, internettet, tv, radio, avis, pda) •seerne / læserne skal ikke være i tvivl om, hvor indholdet kommer fra, og hvilken profil dette indhold har Muligheder •stærkere brand •mærket som guideline •snævert, målrettet indhold Digitaliseringens udfordringer og muligheder Mediehuset
7
Og hvordan starter vi så den indholdsudvikling? •Strategiske alliancer –Konkurrenter –Samarbejdspartnere –Forskning •Kompetenceudvikling •Fokus på brugernes behov •Brud med den linære fremstilling
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.