Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Synlighed. Formands- og præsidietræning 17/5 - 20062 Synliggørelse Vort image = Offentlighedens opfattelse af bevægelsens aktiviteter “Et image er et.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Synlighed. Formands- og præsidietræning 17/5 - 20062 Synliggørelse Vort image = Offentlighedens opfattelse af bevægelsens aktiviteter “Et image er et."— Præsentationens transcript:

1 Synlighed

2 Formands- og præsidietræning 17/5 - 20062 Synliggørelse Vort image = Offentlighedens opfattelse af bevægelsens aktiviteter “Et image er et sæt tøj, som man lader sy efter den offentlige menings mål” Peter Sellers Du kan ikke købe et image – det skal fortjenes! Hvis man ikke er synlig, så er der anledning til myter og fordomme!

3 Formands- og præsidietræning 17/5 - 20063 Public Relation (PR) PR er et værktøj til at skabe det image som vi ønsker! Ideen er at skabe good will for det videre arbejde Charles Chaplin var tidligt klar over værdien af public relation. Efter han havde lavet sin første film "Vagabonden" i 1915, meldte han sig incognito til en Chaplin-look-a-like konkurrence. Men her blev han kun nr. 3.

4 Formands- og præsidietræning 17/5 - 20064 Muligheder  Bring nyheder til torvs  Markedsfør specielle aktiviteter  Hav en synlig identitet  Lobbyisme  Sponsering

5 Formands- og præsidietræning 17/5 - 20065 Nyheder Hvad er interessant for omverdenen? - et nyt præsidium? en kvindelig præsident? - klubmøderne (tema/indhold)? - de pengegivende aktiviteter? - de sociale arrangementer? - mærkedage (jubilæum osv.) Gør nyheden interessant ved at formidle en historie omkring aktiviteten Historien skal være ægte, troværdig og spændende!

6 Formands- og præsidietræning 17/5 - 20066 Specielle aktiviteter  arrangør af en begivenhed  indsamlinger  initiativpris m.v.  uddelinger af midler  et stykke arbejde for andre  happenings/events/showbegivenheder  foredrag om bevægelsen Husk så at fortælle den gode historie!!!!!

7 Formands- og præsidietræning 17/5 - 20067 Synlig identitet  Vær stolt af bevægelsen, brug gerne enhver lejlighed til at omtale vore værdier.  Visualisering via: - logo, brevpapir, skilte, nål… - hjemmeside - oplysningsfolder (gerne lokal tilpasset) Også her er der garanteret en god historie at fortælle!

8 Formands- og præsidietræning 17/5 - 20068 Lobbyisme  Ordet lobbyisme bruges ofte som skældsord. Det antyder, at nogen forsøger at skaffe sig indflydelse på en mindre fin måde og ad bagvejen. Men hvad er lobbyisme egentlig?  Lobbyisme handler om at forsøge at påvirke politikernes (og andres) beslutninger ! Gode idéer til, hvordan man lobbyer? - Skriv et notat om emnet og send det til relevante personer - Samarbejd med interessegrupper - Deltag i konferencer, vælgermøder, høringer og debatter, råd og nævn - Udnyt jeres netværk

9 Formands- og præsidietræning 17/5 - 20069 Sponsering Gør op med den traditionelle vanetænkning! Sponsering er IKKE bare en reklame på ryggen af en idrætsudøver! Det er især: -tilskud til projekter som falder inden for bevægelsens idegrundlag -tilskud til kulturbegivenheder -tilskud til enkeltpersoner -tilskud til foreninger Der kan garanteret fortælles en god historie om modtageren


Download ppt "Synlighed. Formands- og præsidietræning 17/5 - 20062 Synliggørelse Vort image = Offentlighedens opfattelse af bevægelsens aktiviteter “Et image er et."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google