Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afKarla Vestergaard Redigeret for ca. et år siden
1
Projekt: Estimering af marked Skøjtehal i Roskilde
2
Problemformulering • Ved brug af sekundære data vil vi undersøge om der er et potentielt marked for en skøjtehal i Roskilde Kommune.
3
Metode • Positivistisk tilgang • Kvantitativt • Analyse af markedet GDMS modellen • Deskriptiv markedsanalyse
4
GDMS modellen
5
GDMS • A: Aldersspecifik deltagelse i sport (nationale undersøgelser) • B: Roskilde Kommune • C: Estimering af den totale efterspørgsel • D: Lignende facilitet, Ryparken • E: Eksisterende faciliteter i Roskilde • F: Sammenligning af udbud og efterspørgsel • G: Uimødekommet efterspørgsel • H: Dække efterspørgslen
6
Validitet og reliabilitet • Sekundære data Vi kender ikke måden de er blevet lavet på eller hvem der er respondenter • Børn og unge
7
Konklusion og perspektivering • Vores forventninger • Begrænsninger • Resultat
8
Styrker Intern Ekstern Svagheder Muligheder Trusler • Mulig skøjtehal i Næstved • Måske sæsonbetinget • Stagnerende marked • Substitutter • Miljøvenlige skøjtebaner udbredes • Om vinteren kan man skøjte gratis på søerne • Hallen kan bruges til andre formål • Tilskud/støtte fra Roskilde kommune • Ny facilitet • Intet lignende udbud i nærområdet • Samarbejdspartnere (Musicon) • Innovativ multihal • Bæredygtig og energirigtigt byggeri • Usikkerhed om markedet • Placering • Risikabel indtjening • Manglende kendskab til multihallen • Manglende erfaring?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.