Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

P E R S O N A L H Å D B G.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "P E R S O N A L H Å D B G."— Præsentationens transcript:

1 P E R S O N A L H Å D B G

2 FORORD CMP Furniture A/S er blandt de mest succesfulde danske møbelvirksomheder og det arbejder vi dagligt på at fastholde. Det er kun muligt, fordi vi hele tiden er opmærksomme på, hvad der sker i og omkring virksomheden. CMP har gennemgået en kraftig vækst på relativ kort tid og netop derfor, er det vigtigt, at vi alle kender de grundsten, som bærer og kendetegner vores virksomhed. Vi ved, at I et samfund præget af stadig stigende konkurrence, er vort bedste og største aktiv positive, kvalificerede og engagerede medarbejdere. Det er vigtigt, at alle kender vores fælles mål, som er: VIA SALG AF PRISRIGTIGE MØBLER OG GOD KUNDESERVICE AT GIVE VIRKSOMHEDEN ET GODT RY SAMT EN GOD INDTJENING Hos CMP arbejder vi efter nogle gældende retningslinier, som vi med denne personalehåndbog søger at klarlægge, så de er kendte af alle i virksomheden. P E R S O N A L H Å D B G 1

3 P E R S O N A L H Å D B G 2 HISTORIE
CMP Furniture A/S blev grundlagt i august 1991 af Carsten Krogsgaard. Virksomheden startede med at afsætte byggemarkedsmateriale og limtræ/råtræ til den danske møbelindustri. I 1992 påbegyndte CMP import af kommoder i massiv fyrretræ fra Polen, som efterfølgende blev afsat på det tyske marked. Produktprogrammet har siden udviklet sig kraftigt og spænder i dag over en bred vifte, således at vi i dag har møbler til ethvert rum i en beboelse. Produkterne udvikles af CMP samt i samarbejde med kunder og møbeldesignere. CMP er i dag en betydelig aktør på det europæiske marked. 2

4 P E R S O N A L H Å D B G 3

5 P E R S O N A L H Å D B G 4 1. ARBEJDSTIDER
Arbejdstiden er på 37 timer ugentligt excl. ½ times frokost pr. dag. Arbejdstiderne fordeler sig som følger: Kontor: Lager: Mandag – Torsdag Kl – – 15.15 Fredag Kl – – 13.30 Dog er der aftalt, at der mandag – torsdag er 2 medarbejdere, der på skift er på kontoret til kl for at tage imod telefonhenvendelser fra kunder og øvrige samarbejdspartnere. Såfremt du en dag ikke har mulighed for at møde til tiden, har du pligt til at informere kontoret omkring dette. Det skal ske ved at kontakte personaleafdelingen, som efterfølgende noterer det i den fælles kalender. Holdes der pauser ud over ½ times frokost, skal denne tid tillægges arbejdstiden. 2. ADRESSER Administration og intern lager: CMP Furniture A/S CMP Living A/S Kokmose 14 Kokmose 14 6000 Kolding Kolding Eksterne lagerlokationer: Ellehammersvej 3 6000 Kolding Thor Trans A/S Nikkelvej 2 8900 Randers P E R S O N A L H Å D B G 4

6 ARBEJDSSKADER- OG ULYKKER
3. ADRESSEÆNDRINGER Såfremt du får ny adresse, skal du give besked om denne til personaleafdelingen via mail, således at vi altid har opdateret vores personaleoplysninger. 4. AFSPADSERING For joblønnede medarbejdere gælder det, at der i lønnen er kompenseret for, at en arbejdsuge i perioder kan være længere end 37 timer. Dette er der gjort opmærksom på i din ansættelseskontrakt. Eventuel afspadsering skal aftales med nærmeste daglige leder samt afstemmes med din dubleant. Husk endvidere at notere dit fravær i fælleskalenderen. 5. ARBEJDSMILJØ CMP tilstræber, at arbejdsmiljøforholdene er så gode, at arbejdspladsen er attraktiv og medvirkende til at fastholde og tiltrække kvalificerede medarbejdere. Det skal i videst muligt omfang undgås, at ansatte udsættes for risici, arbejdsbetingede skader, nedslidning m.v. 6. ARBEJDSSKADER- OG ULYKKER Hvis uheldet alligevel skulle ske, er alle medarbejdere hos CMP forsikret mod ulykker på arbejdspladsen gennem CMP’s arbejdsskadeforsikring. I tilfælde af en arbejdsskade, skal dette meddeles til personaleafdelingen, som vil sørge for, at skaden bliver anmeldt. CMP’s ansvarsforsikring dækker endvidere skader forvoldt på personer og ting under udøvelse af arbejdet. Forsikringen dækker dog ikke tøj eller andre private genstande, som derfor skal anmeldes til privat forsikring. Du skal være opmærksom på, at skader i forbindelse med transport til og fra arbejde kun dækkes af en privat ulykkesforsikring. P E R S O N A L H Å D B G 5

7 ALKOHOL OG ANDRE RUSMIDLER
7. ALARM, NØGLE OG KODE Udlevering af nøgle samt kode til alarm sker ved henvendelse til Michael Mikkelsen. 8. ALKOHOL OG ANDRE RUSMIDLER Der er forbud mod indtagelse af alkohol og andre rusmidler indtil arbejdsophør. Undtagelsesvis kan der afviges fra forbudet i forbindelse med særlige arrangementer, som foregår indenfor arbejdstiden, f.eks. jubilæum m.m. Såfremt en medarbejder oplever problemer med alkohol og andre rusmidler, som går ind og påvirker arbejdsindsatsen, vil CMP være behjælpelige med at søge professionel hjælp til den pågældende medarbejder. 9. ANSÆTTELSER Alle ansættelser sker i et samarbejde mellem den enkelte leder og personaleafdelingen. Du kan se opslag om eventuelle ledige stillinger på vores hjemmeside: 10. BARNS SYGDOM Du har som udgangspunkt fri med løn, hvis det er nødvendigt i forbindelse med pasning af syge/hjemmeværende barn/børn under 14 år på barnets første sygedag. Dog skal du være opmærksom på, at ikke begge forældre har ret til barnets første sygedag, hvorfor der henstilles til, at man som forældre skiftes til at have barnets første sygedag. Såfremt du må tage fri på grund af barnets første sygedag, skal du give besked til personaleafdelingen på samme måde som ved egen sygdom. P E R S O N A L H Å D B G 6

8 P E R S O N A L H Å D B G 7 11. BARSELSORLOV
Ved graviditet skal du give besked til din nærmeste leder og personaleafdelingen senest 3 måneder før den forventede fødselstidspunkt. Af hensyn til tilrettelæggelsen af arbejdet, ser vi dog gerne, at du giver besked på et tidligere tidspunkt. For kvindelige medarbejdere gælder det, at de kan gå på barselsorlov 4 uger før forventet fødsel. Efter fødslen har kvinden ret til 14 ugers barselsorlov. Fra barnet er 14 uger har forældrene tilsammen ret til 32 ugers forældreorlov, som frit kan fordeles imellem dem. For mandlige medarbejdere gælder det, at de har ret til 2 ugers barselsorlov inden for de første 8 uger efter fødslen. Forældrene har ret til at udskyde mindst 8 uger og maksimum 13 uger af de 32 ugers forældreorlov. Den udskudte forældreorlov skal afholdes i et sammenhængende forløb, hvorfor det derfor også kun er den ene forældre, der har mulighed for at afholde udskudt forældreorlov. Disse uger skal afholdes inden barnet fylder 9 år. Afholdelse af udskudt forældreorlov skal varsles mindst 16 uger i forvejen. Senest 8 uger efter fødslen skal du give besked til personaleafdelingen om, hvornår du genoptager arbejdet. 12. BEGRAVELSE Ved deltagelse i begravelse i den nærmeste familie – det vil sige ægtefælle/samlever, børn, forældre, søskende, svigerforældre eller bedsteforældre – ydes ekstraordinært frihed med fuld løn. 13. BIBESKÆFTIGELSE Medarbejderen har ikke ret til anden form for lønnet bibeskæftigelse uden CMP’s samtykke. 14. BLODDONATION Hvis du er bloddonor, skal du forsøge at planlægge dette, så det mindst muligt forstyrrer dit arbejde. Der gives frihed med løn ved bloddonation på nærmeste sygehus. P E R S O N A L H Å D B G 7

9 P E R S O N A L H Å D B G 8 15. DRIKKEVARER
Der stilles kaffe og te til fri disposition i arbejdstiden. Husk at sætte nyt kaffe over, når du tømmer kanden. Hver mandag får du endvidere udleveret 5 stk. poletter. Hver polet kan bruges som følger: 1 stk. sodavand: Put poletten i sodavandsmaskinen og tryk dit valg. 2 flasker vand: Put poletten i dåsen i køleskabet og tag vandet. Derudover har du mulighed for at købe ½ liter sodavand til kr. 10,00 pr. stk. Du skal huske at aflevere flaskerne i stativet i kantinen. 16. DØDSFALD Ved en medarbejders dødsfald udbetales der, ud over skyldig løn, feriegodtgørelse og lignende, et beløb svarende til 3 måneders løn til vedkommendes ægtefælle eller børn under 18 år, overfor hvem medarbejderen har forsørgerpligt. Ved dødsfald i den nærmeste familie – det vil sige ægtefælle/samlever, børn, forældre, søskende – ydes der frihed med fuld løn på dødsdagen. 17. EFTERUDDANNELSE CMP ser positivt på medarbejdernes ønske om efteruddannelse og ser det som et vigtigt middel til at nå virksomhedens mål. For at få bevilget støtte, skal der naturligvis være tale om uddannelse, som vil have betydning i forhold til dit job. Alt efteruddannelse skal godkendes af din nærmeste leder, før der kan bevilges støtte i form af betaling af gebyr og undervisningsmaterialer. Gebyr og undervisningsmateriale betales mod kvittering ved bestået eksamen eller udlevering af kursusbevis. P E R S O N A L H Å D B G 8

10 18. CMP har udarbejdet retningslinier for brug af og internet, som bliver udleveret i forbindelse med ansættelsen. Tiltrædelseserklæringen, som er en del af retningslinierne, skal afleveres underskrevet til personaleafdelingen. 19. EFTERLØN Medarbejdere kan vælge at gå på efterløn efter de til enhver tid gældende regler. 20. FERIE Alle medarbejdere har ret til 5 ugers ferie. En ferieuge defineres som 5 arbejdsdage. Du optjener 2,08 feriedage pr. måned. Optjeningsåret går fra – Ferieåret går fra – Når du har optjent ferie i virksomheden, vil du under ferie blive aflønnet. Såfremt du har feriepenge med fra et tidligere arbejdsforhold gælder det, at du først får udbetalt ferie med løn i forhold til, hvad du har optjent og efterfølgende skal du bruge dine feriepenge. Sommerferie (hovedferie) skal som udgangspunkt afholdes i perioden fra 1. maj til og med 31. august og skal planlægges i afdelingen og efterfølgende afleveres i personaleafdelingen senest den 1. februar, hvorefter endelig feriegodkendelse vil ske senest den 1. marts. Øvrig ferie skal aftales med nærmeste leder. I forbindelse med alt ferie, skal der gives besked til personaleafdelingen ved udfyldelse af skemaet ”fraværsdokumentation”, som ligger på R-Drevet i mappen: Blanketter. Du er selv ansvarlig for at holde styr på dine feriedage. Generelt er ferielovens regler gældende på området. P E R S O N A L H Å D B G 9

11 P E R S O N A L H Å D B G 10 21. FREDAGSMORGENMØDE
Hver fredag morgen er der morgenmad i kantinen, hvor vi alle samles og kan udveksle relevante informationer. Personen, der har ”køkkenvagt” har ansvaret for indkøb af brød m.m. samt opdækning. 22. FERIEFRIDAGE Hos CMP har du ret til 5 feriefridage, som kan afholdes enten som hele dage eller på timebasis. Hvis du er ansat midt i et ferieår, får du tildelt feriefridage i forhold til, hvornår i ferieåret, du er ansat. Du er selv ansvarlig for at holde styr på dine feriefridage. Du skal udfylde skemaet ”fraværsdokumentation” , som ligger på R-Drevet i mappen: Blanketter og aflevere den i personaleafdelingen. 23. FIRMABIL Såfremt du kører i en af firmaets biler, skal du altid sørge for at aflevere bilen opryddet og tanket, så den er klar til brug for den næste kollega, som skal bruge den. Medarbejdere, der har en firmabil stillet til rådighed, underskriver en erklæring om, at bilen udelukkende må benyttes til erhvervsmæssig brug. 24. FIRMAKØRSEL I EGEN BIL Firmakørsel i egen bil godtgøres med statens takster og udbetales sammen med lønnen. Det skal dog altid tilstræbes, at alt firmakørsel så vidt muligt foregår i firmaets biler. Skemaet ”Firmakørsel i egen bil”, som findes på R-Drevet under mappen: Blanketter, skal udfyldes og afleveres i bogholderiet senest den 20. i måneden. Hvis skemaet afleveres senere, vil kørselsgodtgørelsen først blive afregnet med næste måneds løn. P E R S O N A L H Å D B G 10

12 P E R S O N A L H Å D B G 11 25. FIRMALUKKET MED LØN
Skærtorsdag Fridag Langfredag Fridag 2. Påskedag Fridag St. Bededag Fridag Kristi Himmelfartsdag Fridag 2. Pinsedag Fridag 24. December Fridag 25. December Fridag 26. December Fridag 31. December Fridag 1. Januar Fridag 26. FROKOSTORDNING CMP har en frokostordning, som du automatisk bliver tilmeldt ved din ansættelse. De personer, der på tidspunktet for indgåelse af frokostordningen, allerede var ansat, kan frivilligt tilmelde sig ordningen. Tilmeldingen er bindende og kan opsiges med en måneds varsel til den 1. i en måned. Tilmelding skal ske i personaleafdelingen. Frokostordningen tager udgangspunkt i sunde råvarer. Du bliver trukket kr. 360,00 pr. måned over din løn for frokostordningen. Frokosten indtages i kantinen, hvor man i afdelingen skiftes til at gå til frokost, så der altid er nogen i afdelingen til at besvare telefonopkald. Da vi ikke har nogen ansat i kantinen, skiftes alle medarbejdere til at have ”køkkenvagt” en uge af gangen. Køkkenvagten sørger for at rydde op efter frokosten, tømme opvaskemaskine, tørre borde af m.v. Såfremt du ikke er med i madordningen, har du naturligvis ikke ret til at forsyne dig. Alle skal dog sørge for at rydde op efter sig selv, så kantinen altid er pæn og ryddelig. P E R S O N A L H Å D B G 11

13 P E R S O N A L H Å D B G 12 27. FÆLLES KALENDER
Hvis du ikke er i huset p.g.a. møder, ferie, sygdom m.m., skal dette noteres i den fælles kalender i Outlook. Ligeledes skal eksterne gæster noteres i den fælles kalender. Baggrunden for den fælles kalender er, at vi intern i huset kan få et hurtigt overblik over, hvem der er i huset, ligesom det giver alle en bedre mulighed for at yde en god service til kunder og øvrige samarbejdspartnere. 28. FØRSTEHJÆLPSKASSE Der er placeret en førstehjælpskasse i receptionen samt på lagerkontoret. Såfremt du tager det sidste af noget af indholdet, skal du give besked til personaleafdelingen. 29. GARDEROBE Du kan hænge dit tøj i garderoben ved siden af kopimaskinerne. 30. GÆSTER I HUSET Når du får gæster i huset, skal det noteres i den fælles kalender. Skal du have bestilt mad eller lignende til dine gæster, bedes du give besked til personaleafdelingen senest dagen før eller selv sørge for at bestille. Uden for arbejdstid skal du selv sørge for at arrangere mad til dine gæster. 31. HOTELBESTILLING Bestilling af hotel i forbindelse med rejser eller ved besøg af kunder skal ske ved henvendelse til personaleafdelingen. P E R S O N A L H Å D B G 12

14 P E R S O N A L H Å D B G 13 32. INDEN DU GÅR HJEM
Skal du sørge for, at der er ryddet op på din plads og at din computer og skærm er slukket. Hvis du er den sidste, der forlader kontoret, skal du Slukke kaffemaskinen, opvaskemaskine, el-kedel o.s.v. Lukke alle vinduer Slukke lyset i hele huset Slukke levende lys Tilslutte alarmen 33. KONTORARTIKLER. Kontorartikler forefindes i rummet ved kantinen. Såfremt du tager det sidste eller det, du mangler, ikke findes i rummet, skal du give besked til personaleafdelingen, som vil sørge for at bestille det hjem. 34. LEDERGRUPPE Ledergruppen hos CMP består af følgende personer: Carsten Krogsgaard - Administrerende direktør Michael Østergaard - Indkøb og systemudvikling Kenneth Andersen - Salg og markedsføring Alex Bendtsen - Lager og logistik Ledergruppen holder møde ca. 1 gang månedligt. 35. LÆGEBESØG. Lægebesøg skal i videst muligt omfang forsøges planlagt uden for arbejdstiden. Såfremt dette ikke er muligt, skal det forsøges planlagt i ydertimerne af arbejdsdagen. P E R S O N A L H Å D B G 13

15 P E R S O N A L H Å D B G 14 36. LØNUDBETALING.
Lønudbetaling sker månedsvis bagud og overføres til medarbejderens bankkonto. Lønnen er til disposition senest den sidste bankdag i måneden. 37. LØNREGULERING. Eventuelle lønreguleringer vil som hovedregel ske med virkning fra 1. maj. 38. MØDER. Skal bookes via kalenderen i Outlook. Sørg for, at du kun inviterer de personer, der er nødvendige og at du ikke indkalder længere, end mødet forventes at tage. Det er ofte ikke nødvendigt at indkalde til et møde på en hel time. Lav så vidt muligt en dagsorden for mødet, så alle har mulighed for at forberede sig, ligesom det er vigtigt at få fastlagt, hvem der efterfølgende har ansvaret for opfølgning på aftaler og/eller udførelse af de opgaver, der skal løses. 39. OPRYDNINGSSTANDARD Du skal sørge for, at din arbejdsplads er opryddet, når du går hjem, så kontoret altid ser pænt og ryddeligt ud. 40. OVERARBEJDE. Som hovedregel er du ansat på jobløn, hvilket vil sige, at der i din løn er taget højde for, at der kan være perioder, hvor der kan være overarbejde forbundet med udførelsen af dine arbejdsopgaver. P E R S O N A L H Å D B G 14

16 OPSIGELSE AF MEDARBEJDER.
En medarbejder kan være pålagt opgaver, der i perioder giver så mange ekstra timer, at disse timer ikke kan udlignes på en almindelig arbejdsuge, hvorfor der er mulighed for at afspadsere hele dage i sådanne tilfælde, hvilket skal aftales med nærmeste leder. 41. OPSIGELSE AF MEDARBEJDER. Såfremt en medarbejder af den ene eller anden grund bliver opsagt af CMP, så vil virksomheden bestræbe sig på at give opsigelsen i god tid, for på den måde at give medarbejderen så lang tid som muligt til at finde et andet job. Medarbejderen skal ved sin underskrift bekræfte modtagelsen af opsigelsen. Med mindre andet aftales, så skal medarbejderen i resten af ansættelsesperioden fortsætte sit arbejde som hidtil. Såfremt medarbejderen får mulighed for at begynde i andet job inden ansættelsesperiodens udløb, kan personalechefen kontaktes for at aftale eventuel fratrædelse før tiden. 42. OPSIGELSE FRA MEDARBEJDER. Hvis en medarbejder ønsker at opsige sin stilling, så skal medarbejderen aflevere en skriftlig opsigelse til nærmeste leder senest den sidste arbejdsdag i en måned, men helst så tidligt som muligt. Nærmeste leder bekræfter modtagelse af opsigelsen ved sin underskrift. Med mindre andet er aftalt, skal medarbejderen i resten af ansættelsesperioden fortsætte sit arbejde som hidtil. 43. PARKERING. Parkering kan ske ved henholdsvis personaleindgangen og ved hovedindgangen. Pladserne herimellem skal friholdes til Plus Office kunder. P E R S O N A L H Å D B G 15

17 P E R S O N A L H Å D B G 16 44. PENSIONERING
CMP’s pensionsalder er 65 år. Ansættelsesforholdet ophører automatisk og uden varsel ved udgangen af den måned, hvor medarbejderen fylder 65 år. 45. PENSIONSORDNING Som fastansat hos CMP bliver du efter 6 måneders ansættelse automatisk omfattet af CMP’s pensionsordning. Du vil blive kontaktet af vores pensionsrådgiver, som sammen med dig vil gennemgå ordningen og undersøge dine behov. Pensionsbidraget er med virkning fra den 1. maj 2008: Virksomhedens andel udgør 5,50 % og medarbejderens andel udgør 2,75 % = Total 8,25%. 46. PERSONALEFORENING Hos CMP har vi en personaleforening, som du automatisk bliver medlem af. Personaleforeningen sørger for at afholde forskellige arrangementer i løbet af året, hvor alle der har lyst, er samlet på tværs af afdelingerne. Du bliver trukket kr. 30,00 i løn pr. måned, som bl.a. går til betaling af arrangementer og gaver. Du er altid velkommen til at komme med forslag til arrangementer til personaleforeningen. 47. PERSONALEKØB Som medarbejder hos CMP har du mulighed for at købe vores produkter til favorable priser. Du betaler dansk salgspris – 30% + 25 % moms for varer til eget brug. P E R S O N A L H Å D B G 16

18 Såfremt du ønsker at købe varer til nærmeste venner og familie er prisen dansk salgspris + 25% moms.
Ovenstående priser skal overholdes, da ordningen ellers må stoppe. Ovenstående aftale skal behandles fortroligt, da vi skal beskytte vores forhandlernet. 48. PERSONALEMØDER Der afholdes kvartalsvise personalemøder, hvor informationer og eventuelle nye tiltag gennemgås. 49. POST/FRANKERING Post til frankering skal afleveres i bakkerne i receptionen inden kl for at være sikker på, at det kommer af sted samme dag. 50. RECEPTION Sørg hele tiden for, at du bruger den fælles kalender, som tidligere nævnt. Det er med til at give alle et samlet overblik over, hvem der er i huset og hvem, der er optaget af møder. På denne måde har vi mulighed for at yde vores kunder og andre samarbejdspartnere en god og professionel service. 51. REJSER Uanset om man rejser for at deltage i konference, messe, møde, kursus eller andet for CMP, gælder følgende regler: For alle rejser gælder den regel, at CMP ønsker, at dets medarbejdere rejser og bor så bekvemt og fleksibelt som muligt, men at man samtidig forsøger at holde omkostningerne på et rimeligt niveau. Det betyder bl.a., at der altid skal undersøges forskellige priser ved bestilling af flybilletter, hvor der ofte kan hentes store besparelser. Flybilletten skal bestilles i så god tid som muligt, da det giver mulighed for at opnå de bedst mulige priser. Flybilletter bestilles hos VIA Travel i Fredericia eller ved henvendelse til personaleafdelingen. P E R S O N A L H Å D B G 17

19 Hotel kan ligeledes bestilles ved henvendelse til personaleafdelingen.
Vi forsøger altid at få et hotel, som er centralt beliggende i forhold til bestemmelsesstedet. Medarbejdere, som er udstyret med firma kreditkort, skal benytte kortet til at dække udgifter til f.eks. hotel, fortæring etc. på rejsen. For andre rejsende kan man vælge enten at blive udstyret med et udlæg til brug på rejsen (se under valuta) eller man kan afregne med bogholderiet ved hjemkomsten. Der refunderes kun udgifter imod bilag, hvorfor du altid skal gemme dine bilag. Ved hjemkomsten udfyldes ”rejseafregningsblanket”, som finde på R-Drevet i mappen: Blanketter. Skemaet med tilhørende bilag samt resterende udlæg afleveres inden 1 uge til bogholderiet. Rejseafregningen skal være afstemt, inden det afleveres i bogholderiet. 52. REJSEFORSIKRING I forbindelse med erhvervsmæssige rejser i udlandet er medarbejderen dækket af CMP’s ulykkesforsikring samt erhvervsansvarsforsikring. Rejseforsikring er tegnet gennem Topdanmark med følgende dækninger: Bagage Sygdom/tilskadekomst Tilkaldelse Sygeledsagelse/hjemtransport Erstatningsperson Ulykke Ansvar/retshjælp Rejseforsikringsbevis rekvireret hos Michael Mikkelsen. 53. RYGEPOLITIK Med virkning fra den 15. august 2007 blev der vedtaget en ny rygelov i Danmark, som også har indflydelse på virksomhedens rygepolitik. Formålet med en rygepolitik er at alle ansatte, kunder og gæster, skal kunne arbejde og færdes i et røgfrit miljø og at ingen udsættes for passiv rygning. P E R S O N A L H Å D B G 18

20 P E R S O N A L H Å D B G 19 Begrænsning af røg hos CMP.
Hos CMP må der ikke ryges i virksomhedens lokaler. Dette gælder både for medarbejdere og for gæster i huset. Rygning er derfor henvist til at foregå udenfor. Der er opsat askebægre ved personaleindgangen og ved porten på lageret. Husk at døre og porte skal holdes lukket. Pauser til rygning ud over den halve times pause, du har hver dag til frokost m.v., skal naturligvis tillægges din normale arbejdstid. Der må ikke ryges i firmabilerne. Information om rygepolitikken. Denne rygepolitik er udleveret til alle medarbejdere i henhold til gældende lovgivning. Gæster i huset informeres om rygeforbud, hvis det viser sig nødvendigt. Tilsyn og konsekvenser ved overtrædelse. Arbejdstilsynet fører tilsyn med virksomheders rygepolitik og om loven overholdes. I modsat fald kan Arbejdstilsynet udstede bøder til virksomheden. Det er ledelsens ansvar, at rygepolitikken overholdes og de har derfor pligt til at skride ind overfor medarbejdere, der ikke overholder rygepolitikken. Dette sker ved en mundtlig advarsel i første omgang. Ved gentagelse vil der blive givet en skriftlig advarsel og i sidste ende en opsigelse på grund af misligholdelse af ansættelsesforholdet. 54. SIKKERHEDSUDVALG Det er sikkerhedsudvalgets opgave at vurdere de forskellige arbejdspladsers indretning, fremsætte ønsker og ændringsforslag, sørge for at arbejdspladsen fungerer så sikkert og optimalt som muligt, for derigennem at undgå arbejdsskader og ulykker. P E R S O N A L H Å D B G 19

21 P E R S O N A L H Å D B G 20 Sikkerhedsudvalget består af:
Dennis Asmussen (lagerrepræsentant) Ny (kontorrepræsentant) 55. SKATTEKORT Din bopælskommune indrapporterer normalt automatisk skatteoplysninger til arbejdsgiveren ved årsskiftet. De medarbejdere, der modtager det nye skattekort pr. post, bedes aflevere skattekortet straks efter modtagelsen og senest den 15. januar til lønningsbogholderiet. Medarbejdere, der får foretaget ændringer i skatteansættelsen i løbet af året, skal sørge for at aflevere det nye skattekort til lønningsbogholderiet senest den 15. i den måned, hvor skattekortet er gældende fra. 56. SYGDOM Er du forhindret i at møde på arbejde på grund af sygdom, skal meddelelse herom gives straks ved arbejdstidens start og senest kl til personaleafdelingen. Medarbejderen skal give oplysning om formodet varighed, hvis muligt. Ved sygefravær over 4 dages varighed kan CMP kræve en lægeerklæring. Udgiften betales af CMP. Når du er retur efter sygdom, skal du udfylde skemaet ”fraværsdoukumentation”, som findes på R-Drevet under mappen: Blanketter. 57. TANDLÆGE Tandlægebesøg skal i videst muligt omfang lægges udenfor arbejdstiden og ellers i ydertimerne af arbejdsdagen. P E R S O N A L H Å D B G 20

22 P E R S O N A L H Å D B G 21 58. TAVSHEDSPLIGT
Medarbejderen har tavshedspligt såvel under som efter ansættelsesforholdet med hensyn til alt, hvad medarbejderen erfarer i forbindelse med udførelsen af sit arbejde, f.eks. firmaets produkter, kunder, leverandører, medarbejdere, processer, metoder, priser, kalkulationer, budgetter, økonomi, regnskab, EDB samt andre vitale oplysninger. Når medarbejderen fratræder sin stilling – uanset af hvilken årsag – skal alt materiale, der tilhører CMP, og som er i medarbejderens besiddelse, afleveres til CMP. Der kan ikke udøves tilbageholdelsesret i noget materiale tilhørende CMP. Opmærksomheden henledes særligt på Markedsføringslovens § 10, hvorefter misbrug af virksomhedens erhvervshemmeligheder, tekniske tegninger mv. er forbudt. 59. TELEFON Hos CMP er telefonen åben fra kl – fra mandag – torsdag og fra kl – om fredagen. 60. UDDANNELSE Se under efteruddannelse. 61. VALUTA Valuta til rejser rekvireres i bogholderiet. Valuta skal bestilles mindst 3 arbejdsdage før afrejsen. P E R S O N A L H Å D B G 21


Download ppt "P E R S O N A L H Å D B G."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google