Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afPatrick Bertelsen Redigeret for ca. et år siden
1
Diversity at Work Tør vi sætte en ny dagsorden?
2
MELLEMLEDEREN - ELLER DEN NYE GENERATION AF TOPLEDERE ! KVANTITATIVE ANALYSE HAR FOKUS PÅ:
3
JA LIGHEDER MELLEM KØN FORSKELLE PÅ KØNNENE VÆRDI I KØNS FAKTOREN DIVERGENS I LEDELSESFOKUS: TOP vs. MELLEMLEDER
4
STOR FORSKEL 54% • Har ikke de fornødne kompetencer: EFTERUDDANNELSE I LEDELSESDISCIPLINER • Mangler netværk: SYNLIGGØRELSE • Mangler forståelse for det ”politiske” spil: PERSONLIG GENNEMSLAGSKRAFT 43% • Ikke enig i den strategiske retning: AKTIVE I LEDELSESNETVÆRK • Stillingerne er ikke interessante nok: FORSTÅELSE FOR UDVIKLINGSMULIGHED ER I VIRKSOMHEDEN
5
STOR LIGHED: Oplevelse af hindringer for at udføre GOD LEDELSE • Manglende TILLID – for meget KONTROL • Mangel på reel tid til LEDELSE • For højt fokus på KORTSIGTEDE RESULTATER • Organisatoriske UKLARHEDER • Mangel på LEDERUDDANNELSE • Offentlige: POLITISK indflydelse & omskiftelighed 63% kvinder 55% mænd OPLEVER ØGET PRES / STRESS I LEDERROLLEN
6
DIVERGENS TOP/MELLEMLEDER Anerkendelses faktorer VIGTIGT & MOTIVERENDE FOR MELLEMLEDERE; • Motivere • Tage beslutninger • Uddelegere (udvise tillid) • Generalist rolle • Resultatfokus • Økonomisk ansvarlighed TOPLEDER FOKUS VED UDNÆVNELSER; • Motivere • Tage beslutninger • Lede og fordele (kontrol) • Politisk orienteret • Resultatfokus • Økonomisk ansvarlighed
7
KØNS FAKTOREN Kilde: Diversity at Work – juni 2011 Forskel 60% / 49% Styrke 72% / 58% 38% / 30%30% / 28% MÆND MENER DER ER EN EKSTRA BONUS: Kan bryde med drengeklubben & indforståetheden MÆND MENER DER ER EN EKSTRA BONUS: Kan bryde med drengeklubben & indforståetheden
8
ENTUSIASMEENTUSIASME MEDBESTEMMELSE 0 10 0 Mandlige chefer Kvindelige chefer FORSKELLE I MEDARBEJDERNES OPFATTELSE Kilde: Yale School of Management – Leadership Style analysis
9
HVAD SKAL DER TIL FOR AT STYRKE & FASTHOLDE TALENTPULJEN BLANDT MELLEMLEDERE ?
10
FOR ALLE MELLEMLEDERE • ANERKENDELSE AF VÆRDIEN I PERSONALELEDELSE • ANERKENDELSE AF FORSKELLIGHEDER SKABER DYNAMIK • TILLID – MINDRE KONTROL • VILJEN TIL AT BRYDE MED TIDLIGERE NORMER OG FORDOMME
11
SKAL DER GØRES NOGET ANDET FOR KVINDERNE ? JA FOR DET RYKKER IKKE NOK UDEN; Kvinder: De må jo se mig – jeg ved ikke hvordan! Mænd: De siger jo ikke noget – og det bliver de nødt til at lære! JA FOR DET RYKKER IKKE NOK UDEN; Kvinder: De må jo se mig – jeg ved ikke hvordan! Mænd: De siger jo ikke noget – og det bliver de nødt til at lære!
12
…OG FØLGENDE KAN ”RYKKE” – REALISME & BEVIDSTHED – KOMPETENCEUDVIKLING – UNDERSTØTTENDE LEDER- OG PERSONLIGE VÆRKTØJER – MENTORORDNINGER – FOKUS I REKRUTTERINGEN – OG ”PRIK” – TYDELIGGØRELSE AF LEDERROLLEN – ITALESÆTTE INITIATIVER SOM VÆRDI FOR ALLE
Lignende præsentationer
© 2023 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.