Download præsentationen
1
KP Explorer - personlighedsprofil
Er din psykologiske automatpilot Hvilke værdier og holdninger styrer din adfærd? Du tager på opdagelse i din personlighed Kulturen hos jer kan betinge bestemte præferencer Din profil er sammenlignet med en normgruppe © ZBC BusinessCenteret 2010
2
KP Explorer - personlighedsprofil
En struktureret selvbeskrivelse, der viser en persons foretrukne eller typiske måde at handle, tænke og reagere på i jobbet Den typiske måde at handle på vil være mere eller mindre bevidst hos testpersonen Testen viser en blanding af, hvad der er i forgrunden i testpersonens liv samt de mere stabile og faste karaktertræk Et aktuelt billede på testpersonens profil, som gælder i ca. 1 år © ZBC BusinessCenteret 2010
3
KP Explorer - personlighedsprofil
Profilen synliggør testpersonens kompetencer, talenter og potentialer – både de åbenbare og de mere skjulte Udviklings- og ressourceområder afhænger af, hvilke krav og forventninger, der stilles til testpersonen Bruges testen i forbindelse med rekruttering kan resultatet kun bruges til netop det forløb – ansøgeren udfylder profilen ud fra det, han gerne vil fremstå som © ZBC BusinessCenteret 2010
4
KP Explorer - personlighedsprofil
Skalaerne er konstrueret efter et ”ikke- dømmende princip” – dvs. at der både er fordele og ulemper ved høje og lave scores ”Ikke dømmende” tilbagemelding Resultatet sammenlignes med en normgruppe Ligger din score i midterområdet, vil du almindeligvis handle situationsbestemt Ligger din score i yderpunkterne, vil rapporten formulere nogle opmærksomhedspunkter © ZBC BusinessCenteret 2010
5
KP Explorer Spørgeramme
© ZBC BusinessCenteret 2010
6
Personlig stil Situationsfornemmelse: bestemt –indlevende (foregår i hovedet) Empati: saglig – omsorgsfuld (evnen til at leve sig ind i andres følelser) Kommunikation: kortfattet - udtryksfuld Omstillingsevne: vedholdende - fleksibel Humor: alvorlig - munter © ZBC BusinessCenteret 2010
7
Arbejdsstil Problemfokus: praktisk - analytisk
Selvstændighed: teamorienteret - individualistisk Stresshåndtering: påvirkelig - hårdfør Intuition: rationel - spontan © ZBC BusinessCenteret 2010
8
Samarbejds- og ledelsesstil
Gennemslagskraft: diplomatisk – styrende Synlighed: selvmotiverende – social Målrettethed: kortsigtet – langsigtet Delegering: ansvarsorienteret – tillidsorienteret Handlefokus: omhyggelig - hurtig © ZBC BusinessCenteret 2010
Lignende præsentationer
© 2023 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.