Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Velkommen til Trænermøde i VB 25. januar 2014

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Velkommen til Trænermøde i VB 25. januar 2014"— Præsentationens transcript:

1 Velkommen til Trænermøde i VB 25. januar 2014

2 Dagsorden Sæsonåbning kl. 13.00 Nyt fra FU Sportchefens hjørne
Status på organisation Den blå tråd Koncept for ungdomsmålmandstræning Blandet info Opslagstavlen (referater mv.) Aflevering af omklædningsrum efter kamp/træning Kontingentsatser Materialebestilling Træningstider Sahara, AaB og Sofievej (Træner)tøj JBU/DBU Ny kampfordeler ”Rundtur” Adresseliste Pædofiliblanket Nøgler/brik Tøj og materialer Sæsonåbning kl

3 Nyt fra FU Organisering Nye omklædningsrum Rekruttering/opbakning
Økonomi/Partner Udsalg

4 Sportschefens hjørne Organisering Den blå tråd Målmandstræning ungdom

5 Organisering Fodboldudvalg Ungdomskonsulent ungdomsudvalg
Børnekonsulent børneudvalg Tøjansvarlig Målmandstræner ungdom

6 Beslutningsniveauer i VB-fodbold
Fodboldudvalg ”Man skal have betalt for at spille kamp” Koordinationsudvalg Plan/system for opfølgning på betaling samt beslutning om hvordan Implementering overfor trænere/ledere via konsulent

7 VISION Via et stærkt socialt fællesskab, med fodbolden som omdrejningspunkt, vil Vejgaard Boldspilklub være den mest attraktive breddefodboldklub i Aalborg Kommune

8 MISSION At skabe et fodboldfagligt og socialt udviklingsmiljø, hvor alle er velkomne og møder et tilbud, der i kvalitet og rummelighed imødekommer den enkeltes forventninger og forudsætninger.

9 Fodboldudvalg Sportschef Koordinationsudvalg Kasper Bæk Herre senior
Div. aktivitetsudvalg Sæsonafslutning Sæsonåbning Efterårscup etc. etc. Fodboldudvalg Sportschef Koordinationsudvalg Kasper Bæk Træneransvarlig Thomas Bay Kvinder Lars Dahl Herre senior Steen Bukdahl Ungdom ? Børn ? Kampfordeler Ungdomsudvalg Børneudvalg Inspektør Materialer WEB Økonomi U18 og Dame senior Herre senior U11 – U19 U5 – U10

10 Vejgaard Boldspilklub 2013-2015
Nuværende tilstand Ønsket tilstand Styrker ”Råvarer” i form af medlemmer er i orden God tilstrømning af nye medlemmer Godt image Mange ildsjæle Gode fysiske rammer Svagheder Detaljeret plan for udvikling Økonomisk fundament Hierakisk struktur Beskrivelse af roller Udviklingsvej Min. B-licens til alle afdelingstrænere fra U12 og op Min mandshold i hver afdeling fra U13 Min. 30 medlemmer pr. årgang fra U8 Min. 5 herre seniorhold og 3 dame seniorhold Tilbud om et 3. træningspas fra U9 Veldefineret integrationsplan for børneafdelingen Sociale aktiviteter på tværs af fodboldafdelingen 2013 2014 2015 Beskrivelse af roller og organisering Imp. og færdigudvikling af plan/strategi Økonomisk plan pr. afdeling VBs leveregler Rekrutterings- og opkvalificeringsplan WEB/sociale medier Trænerstrategi Økonomisk styring VBs krav og forventninger Forældreinddragelse Fælles afslutning Roller/leveregler xx Muligheder Efterspørgsel efter ”blå tråd” Stærkt fællesskab Psykisk fundament Uddelegering Støtte fra fonde mv. Trusler Vi/de kultur Vaner Økonomi-styring Frafald i ældre årgange Trænermangel Kritiske Succesfaktorer VB’s kultur Struktur / flere hænder Impl. og fastholdelse af plan Kommunikationsvej Udfordringer Mange ændringer på kort tid Projekt Soffy Road Daglige drift Omverdenens øvrige tilbud

11 10 min. pause

12 Strategi for børne- og ungdomsfodbolden

13 Strategi for børne- og ungdomsfodbolden

14 Strategi for børne- og ungdomsfodbolden

15 Strategi for børne- og ungdomsfodbolden

16 Strategi for børne- og ungdomsfodbolden

17 Udgangspunkt er aldersrelateret træning

18 Målmandstræning ungdom
To trænere Kim Johannesen, tillige 1. dametræner Peter S. Nielsen, nuv. 1. målmand Derudover gammel kending til træning af seniormålmænd – Poul Hansen Opstart 1. april 2014

19 Målmandstræning ungdom
I VB ønsker vi at udvikle mentalt stærke og rolige målmænd der har et højt målmandsteknisk niveau. Med udgangspunkt i VB’s egen Målmandstræning har vi som mål i VB, at være selvforsynende med målmænd i hele ungdomsafdelingen. Det er ligeledes målet at min. én af målmændene i 1. holdstruppen – såvel herre samt damer er egen avl.

20 SPILLESTIL Som udgangspunkt deltager VB’s målmand aktivt i det flade opspil fra forsvaret med korte præcise udkast og afleveringer. Dog udviser VB’s målmænd også mod til at udføre de rigtige beslutninger i alle situationer under kamp og er coachet til at kunne træffe disse! VB’s målmænd kommunikerer og dirigerer på relevante tidspunkter sit forsvar til gavn for begge parter. MIDLER Som midler til at opfylde opstillede mål og deltage i den skitserede spillestil, skal en række midler være stillet til rådighed for VB’s målmænd via deres træning, oplæring & coaching i VB. Som eksempler kan nævnes; Mentalt VB’s målmænd udviser topfokus i såvel træning som kamp uden samtidig at miste breddeperspektivet i vores klub. VB’s målmænd skal kunne håndtere kortvarig succes eller fiasko uden at blive påvirket mentalt. Teknisk Hænder VB’s målmænd skal på højt niveau kunne håndtere greb og indgreb. VB’s målmænd skal på højt niveau kunne håndtere såvel boksning som fistning. Fødder VB’s målmænd skal beherske alle udspark fra såvel jorden som fra hånden. VB’s målmand behersker med bevægelse i målet med såvel sidestep som løbeskridt afhængig af situationen. VB’s målmænd besidder den pasningssikkerhed der gør at de kan indgå i pasningsspillet med det øvrige hold. Andet VB’s målmænd placerer sig i enhver situation rigtigt i målet ift. spil og bold. VB’s målmænd benytter som udgangspunkt altid korrekt grundstilling (Op på tæerne-bøjede knæ-foroverbøjet-hænderne i gribeposition)

21 Blandet info Opslagstavle (referater, kontaktliste, nyhedsbreve mv.)
Omklædningsrum efter kamp og træning Kontingent/medlemskab Materialebestilling Træningstider (Sahara, AaB og Sofievej)

22 Opslagstavle (Whiteboard)
Referater fra møder i fodbold- og koordinationsudvalg (samt FU) Nyhedsbreve (egne + DBU/JBU) Kontaktliste fodbold Træningsplan/oversigt Aktivitetskalender Nb. Også på hjemmeside og facebook

23 Omklædningsrum Træner er sidste mand/kvinde der forlader klubben OG er ansvarlig for at: vandet ikke løber i omklædningsrum At gulvet ikke sejler i jord, skrald mv. – vil stå kost til lejligheden (uddelegér) gerne til spillerne At lys og døre er slukket og lukket SAMT at alarmen er sat til Hvorfor nu det – jo det er forhold der i dag ikke er i orden. Karlo møder tit ind til åben dør samt omklædningsrum som vi ganske enkelt ville tilbyde evt. gæster. + det koster kassen i vand at lade en eller flere brusere løbe hele natten!

24 Kontingentsatser pr. halvår
950 kr. for senior, U19, og U18-piger 600 kr. for U11 til U17 500 kr. for U5 til U10 350 kr. old boys/old girls 250 for passivt medlemskab

25 Kontingent/medlemsskab
Kontingent fastholdes i 2014 på samme niveau anden betaling inden halvårligt aftales med Christian Jepsen via INGEN spiller kampe hvis ikke kontingent er betalt Fremover månedsvise oversigter såvel medlem som restance til træner Arbejdes på onlinebetaling og andre lettelser i håndtering af såvel medlem som betaling (specielt for jer trænere) Søskenderabat fjernes fra og med 2014

26 Kontingent/medlemsskab
Komplet medlemsliste udsendes i næste uge Alle skal jf. DBU være indmeldt med mailadresse Ændringer sendes til Ny indmeldelsesliste – henvis til hjemmesiden, den er altid opdateret

27 Materialebestilling HUSK det er jeres eget ansvar at få bestilt materialer Postkasse på døren hvori du ligger din bestilling Karlo tjekker og behandler din bestilling Næste hverdag er tingene klar I den kommende uge gennemgås bestillinger fra i dag og vi får opdateret boldrum

28 Materialebestilling Bilag til materiale og tøjbestilling for sæsonen 2013 Hold Bestilt af Skabsnr. Og kode Udl. af Materialespecifikation Designnr. Type Antal Str. Pris pr. stk Pris i alt Bolde str. 3 Bolde str. 4 Bolde str. 5 Toppe Kegler Veste - gule Veste - orange Veste - røde Medicintaske Isposer Strømpetape Boldnet Vanddunke á 6 stk. med stativ I alt

29 Vintertræning En KÆMPE kabale ift. vi reelt kun har 1 bane
Tænk lidt kreativt ift. træning af koordination mv. HUSK at flytte mål tilbage – specielt 7 mands, hvis de flyttes ”udenfor” banen Brug i weekenden – udelukkende efter aftale med kampfordeler AaB-tider Alle har fået flere tider med undtagelse af Damer Vi har fået ca. 70% af ønsket mængde Ungdom kan få flere tider forudsat det ønskes (weekend) - relativt stort frafald sidste år Plan for ungdom følger pånær U17, I (afhængig af interesse)

30 Træningstider - Sahara
Hold (årgang) Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Piger U10 og U11 16: :30 Drenge U10 og U11 Drenge U12 og U13 Drenge U14 18: :30 Drenge U15 18: :00 Drenge U17, I 19:30 - (uge 9) 19: :30 Drenge U17, II 17: Piger U12/U13 og U15 16: :45 S2 og øvrig hs Damer Bemærkninger: - ønskes der tider fredag, så giv venligst besked til Kasper Bæk via Hænger på tavlen og via hjemmeside

31 Booking af kunstgræstider på AaB
Træningstider - kunstgræs Booking af kunstgræstider på AaB Uge 3 Dag Dato Kl. Hold Torsdag 16.01 19:30 DS S2 Uge 4 Tirsdag 21.01 18:00 23.01 Uge 5 Mandag 27.01 U17, I 28.01 30.01 Damer Lørdag 01.02 12:00 DS (kamp) Uge 6 03.02 04.02 06.02 Søndag 09.02 Damer/U12-drenge Uge 7 10.02 Onsdag 12.02 13.02 Fredag 14.02 U17, 1 U17, II 15.02 10:00 S2 kamp Uge 8 Dag Dato Kl. Hold Mandag 17.02 18:00 DS U17, I Tirsdag 18.02 S2 Torsdag 20.02 19:30 U17, 1 Damer Uge 9 24.02 25.02 S4/5 Uge 10 03.03 06.03 Fredag 07.03 ungdom Uge 11 10.03 16:30 11.03 13.03 Lørdag 15.03 10:00 DS (kamp) Uge 12 17.03 18.03 20.03 Uge 13 24.03 25.03 27.03 Bliver tillige hængt op i vinduet samt på tavlen

32 PLAN KLAR SENEST UGE 8 Træningstider - Sofievej
Ønsker ift så send mig mail på

33 (Træner)tøj Behov for nyt tøj (knickerssæt) eller dele hertil – henvend dig til Kent Nielsen, Intersport i Bredgade I tråd med ny trænerstrategi arbejder vi også på en decideret trænerpakke ift. i dag Annette har overblik over spillertøj og hvor der skal/kan/bør opdateres T-shirt og shorts udleveres af Annette senere i dag

34 NYT DBU/JBU Delegeretmøde:
U10 drenge 5:5, U11-13 piger/drenge 8:8 fra august 2014 Kalenderårsturnering nedstemt Skift af spilform nedstemt – sker fortsat i sommerpausen Nedsat arbejdsgruppe fsa. U19 drenge (ny turneringsform) U16 drenge ny årgang fra august 2014 U17/U19 ændret til U16/U18 nedstemt U18 piger afskaffes – erstattet af U17 og U19 fra august 2014 Ekstra niveau for dame senior (JS) fra august 2014 Fleksibel spillerform U15 piger laveste niveau 11:11 / 9:9 fra nu S2 kvinder og S6 herre samme fleksibilitet – august 2014 Indsæt ekstra spiller ungdom laveste niveau bagud med 3 mål fra nu

35 Kampfordeler Gammel kending ifa. Jørgen Dissing (tidligere formand)
Ansvar for web, mail og naturligvis kampfordeleropgaverne Kontaktoplysninger træner/leder Kommunikationsformer Kampflytninger og tilmeldinger Baneplanlægning inkl. omklædningsrum Statistik Nyt fra JBU/DBU

36 ”Rundtur” 5 stationer: 1. station = nøgler/adgangsbrik
2. station = adresseliste 3. station = pædofiliblanket 4. station = tøj (t-shirt og shorts) 5. station = egne materialer (skab+boldrum)

37 Sæsonåbning 2013 Start kl. 13.00 med tale og flaget til tops
Erik Johansen – nyt æresmedlem Mathias Borup – årets spiller Kl afgang på løbetur i samlet flok til Gl. Stadion Stjerneløb med div. udfordringer – blandet hold Løb i samlet flok retur medmindre nogle ønsker mere løbetræning Ca. kl serveres der suppe for de voksne og pølser for børnene

38 SPØRGSMÅL? SPØRGSMÅL


Download ppt "Velkommen til Trænermøde i VB 25. januar 2014"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google