Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
KIE-modellen på museum
HHX Campus Vejle
2
Innovative uv-former Fokus på uv og lektier laboratorier
KIE-modellen på museum Faglig læsning (dansk/engelsk) Studieteknikforløb Lektieværksted med CL-elementer Matematik-blog Lektier i i-bøger
3
KIE-modellen på museum - de involverede
Projektet En HH2 klasse Et museum 3 lærere på KIE-kursus
4
Give-egnens Museum (GEM)
20 km nord for Vejle Arrangementer Røre – prøve – smage Høj score i evalueringer Kun få unge på besøg
5
Smtte Målene Projektmålet: afprøve KIE-modellen Pædagogiske mål: Øge motivationen – ud af huset, arbejdsformen, anvendelse, værdi Skabe sammenhænge mellem fagene Faglige mål: Stofområder fra de involverede fag – samtidshistorie, dansk, afsætning Sociale: Opbryde de sædvanlige rammer Møde hinanden på ny måde
6
Afvikling af projektet
Undervisning op til projektdagene Torsdag 1/9: Rundvisning 3 grupper/3 museumsfolk Emner – transport, livet på landet, tøj, mad, håndværk KIE-processen (mere senere) Forberede fremlæggelse Fælles spisning til aften Overnatte i telt Fredag 2/9: Fremlæggelse for jury (museet, VAF, Campus Vejle)
7
Undervisning op til dagene
Samtidshistorie Erindringer perioden 1870 – 90 Kildekritik Dansk Litteratur fra perioden Eks. Pontoppidans: Ørneflugt, Bonde-idyl, Ane-Mette, Litterær periode fra Litteraturens veje, Museologi Afsætning Oplevelsesøkonomi, innovation, kommunikation, serviceydelser, målgruppe Perch´s Te-handel, første-års-projekt
8
På Museet Lidt tøvende tilgang ”Hvad mon der skal foregå?”
9
Klargøring Lærerne gør klar: KIE-kuffert, papir og posters
10
Opdeling i grupper Eleverne vælger ikke selv grupper
Kort velkomst af museet 3 museumsfolk viser rundt
11
Rundvisning
12
Jeg prøver og jeg forstår
13
KIE-processen Hvordan kan vi tiltrække flere unge til GEM?
14
Billedassociation
15
Ideer på post-its
16
Ide-stafet: ideer vælges og udvikles
17
Udviklede ideer gennemgås
18
Udvikling på den valgte ide
19
Det sociale element Fødselsdag, Fællesspisning, Telttur
20
Præsentation af produktet
Jury: VAF GEM CAMPUS VEJLE
21
Evaluering Bedømmelseskriterier: Realisme, Sammenhæng,
Nytænkning, Præsentation
22
Strukturen Opdelt i grupper – 4 – 5 i hver
Grupperne sad adskilt på museet Ingen faste indlagte pauser Én lærer til to grupper
23
Positive Tydelig værdi for deltagerne: Evaluering af eksterne
Museet – besøg af unge, input til ideer Eleverne – arbejde praktisk med stoffet Lærerne – tæt kontakt med eleverne, ”vise” faget Evaluering af eksterne Godt med blanding af arbejde og det sociale
24
Tegn/signaler Arbejdsindsatsen Tog billeder, opsøgte museumsfolk,
Arbejdede fra 9 – 17 Anvendte noter fra undervisningen Tog præsentationen alvorligt (var spændte, pænt klædte –trods telttur
25
Mike før: ”jeg hader museer – jeg kommer der kun når min onkel holder familieudflugt!” Mike efter ”det var ikke så slemt”
26
Obs-punkter Mere uv op til projektdagene
Ikke udtømme emnet Mere fleksibilitet i brugen af værktøjer Formålet skal være klart defineret Eks ”tiltrække flere unge til GEM” Kræver plads Kræver stor læreropmærksomhed Kræver meget koordinering mellem lærerne Sikre ens beskeder Sikre ens krav til produktet Der skal være tydelig værdi for modtageren
27
Bonus
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.