Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

KUNSTEN AT SKRIVE SPECIALE PÅ DKM/MMT

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "KUNSTEN AT SKRIVE SPECIALE PÅ DKM/MMT"— Præsentationens transcript:

1 KUNSTEN AT SKRIVE SPECIALE PÅ DKM/MMT
PROJEKT- OG SPECIALEDAG JONAS HEIDE SMITH INNOVATIVE COMMUNICATION

2 At ruste jer (yderligere) til specialeskrivning
DEN STØRRE MENING At ruste jer (yderligere) til specialeskrivning Spørg løs

3 DAGSORDEN FORMALIA INDHOLD OG KRITERIER EKSEMPLER PROCESTIP

4 FORMALIA [Baseret på seneste DKM-studieordning og nuværende eksamensregler] Specialet har et omfang på 30 ects (½ årsværk) Kan indledes efter gennemførelse af 75 ects Skriftlig rapport + mundtligt forsvar Skrives på dansk eller engelsk Vejledertid: 30 timer per person (alt inkl.)

5 FORMALIA Begyndelse Aftale Aflevering Eksamen 1. februar 07
Tor. 15/2-07 Man. 3/9-07 kl. 15:00 (el. 1/8) I september 1. maj 07 Tir. 15/5-07 Tor. 1/11-07 kl. 15:00 I november 1. juli 07 Man. 16/7-07 Ons. 2/1-08 kl. 15:00 I januar

6 FORMALIA Omfang (vejledende normer) 1 person 2 personer 3 personer
Pensum 60-90 sider sider sider sider sider 2500 sider

7 DAGSORDEN FORMALIA INDHOLD OG KRITERIER EKSEMPLER PROCESTIP

8 INDHOLD OG KRITERIER Samme fundamentale indholdskrav som til projekt
- Omfattende litteratursøgning - Faglig positionering - Klar redegørelse for relevans af alle elementer og valg - Klar vurdering af undersøgelsens styrker og svagheder Større vægt på selvstændighed og faglig tyngde Modelgenren er den videnskabelige artikel Problemformuleringen er nøglen

9 INDHOLD OG KRITERIER Problemer i ITU-projekter og –specialer
For ukritisk Teoriens rolle uklar Cirkulære argumenter Det væsentlige er ikke fremhævet Ikke nok eksempler Teori-”gennemgang” Uklar position (på den ene og den anden side)

10 DAGSORDEN FORMALIA INDHOLD OG KRITERIER EKSEMPLER PROCESTIP

11 EKSEMPLER "Applikationsnavn" - Deling af kulturoplevelser gennem en Web 2.0 applikation Hvordan kan vi udvikle en levedygtig web 2.0 applikation, der giver brugerne mulighed for at dele kulturoplevelser?

12 EKSEMPLER Advergames Jeg vil med dette speciale forsøge at give et teoretisk blik på, hvordan Advergames kan fungere som online reklameformat. Med baggrund i undersøgelser om advergames og andre online reklameformater, overtalelses- og reklameteori og brandingteori, vil jeg sammenstykke viden om hvad - om noget - der kan give belæg for at Advergames kan have en effekt i forhold til fx Brand Equity.

13 EKSEMPLER Borgernes oplevelse af offentlige portaler
Hvad karakteriserer borgernes oplevelse i forbindelse med deres anvendelse af offentlige fællesportaler og hvorledes kunne en begrebsramme for forståelse af dette udformes?

14 DAGSORDEN FORMALIA INDHOLD OG KRITERIER EKSEMPLER PROCESTIP

15 PROCESTIP Afstem forventninger klart med vejleder
Skriv synops (4-5 sider) Skriv litteratur-gennemgang Få andre øjne på teksten – og giv selv kritik Læs Lotte Rienecker og Peter Stray Jørgensens ”Den gode Opgave”

16 Spørgsmål?


Download ppt "KUNSTEN AT SKRIVE SPECIALE PÅ DKM/MMT"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google