Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

på vej til vores evalueringskoncept

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "på vej til vores evalueringskoncept"— Præsentationens transcript:

1 på vej til vores evalueringskoncept
Evaluering på Fuglsanggårdsskolen Elevplaner – på vej til vores evalueringskoncept Udvikling 2007/08 – 2008/09 på vej til vores evalueringskoncept

2 Udviklingsfokus på Fuglsanggårdsskolen og i LTK 2007/08 og 2008/09:
Evaluering på Fuglsanggårdsskolen Elevplaner – på vej til vores evalueringskoncept Udvikling 2007/08 – 2008/09 Udviklingsfokus på Fuglsanggårdsskolen og i LTK 2007/08 og 2008/09: ”Evaluering med særligt fokus på elevplaner og undervisningsdifferentiering” Rammeprojekt med muligheder for forskellighed Mål og rammer for elevplaner i LTK Bekendtgørelsen om elevplaner LTK’s forudgående arbejde med udvikling af evalueringskulturen i skolen Fuglsanggårdsskolens arbejde med fleksibelt tilrettelagt undervisning og ….evaluering

3 Elevplaner i bekendtgørelsen: Individuelle for alle elever
Evaluering på Fuglsanggårdsskolen Elevplaner – på vej til vores evalueringskoncept Udvikling 2007/08 – 2008/09 Elevplaner i bekendtgørelsen: Individuelle for alle elever Status og fremadrettet plan for alle fag Indgår i og kvalificerer skole/hjemsamarbejdet Evaluering med målskive på Fuglsanggårdsskolen: Status og fremadrettet plan for udvalgte fag Alle fag ? Fremadrettet plan ?

4 Dahler-Larsen Syddansk Universitetscenter
Evaluering på Fuglsanggårdsskolen Elevplaner - på vej til vores evalueringskoncept Udvikling 2007/08 – 2008/09 ”Når evaluering gøres obligatorisk, bliver den ofte institutionaliseret, dens form stivner, dens meningsfuldhed for lokale aktører mindskes.” Dahler-Larsen Syddansk Universitetscenter ”Evalueringskultur – et begreb bliver til” 2006: ”Det må være en central del af en lærers arbejde at udforske om eleverne lærer det der er målet, og udforske hvad der kan fremme konkrete elevers læring, og hvad de ikke får noget ud af. Evaluering giver god mening når det bliver brugt til det, og det giver god mening at gøre noget ud af at formulere hvad evaluering viser, så den kan bruges af forskellige parter.” Lektor, ph.d. Bodil Nielsen, Professionshøjskolen Kbh.:

5 Status på første udviklingsår 2007/08: Proces:
Evaluering på Fuglsanggårdsskolen Elevplaner – på vej til vores evalueringskoncept Udvikling 2007/08 – 2008/09 Status på første udviklingsår 2007/08: Proces: Alle team afprøvet forskellige elementer inden for en samlet ramme Følgegruppe fulgt udviklingen, kurskorrigeret og delkonkluderet Inspirerende oplæg ude fra og vidensdeling i pædagogisk råd Beslutninger: Målskiven fastholdes Bagsiden revideres med forbedret plandel Fokus på sammenhæng i alle evalueringstiltag - evalueringsmappen Fokus på teamenes opfølgning på evaluering i undervisningen

6 Plan for udviklingsarbejdet – evalueringskonceptet – 2008/09:
Evaluering på Fuglsanggårdsskolen Elevplaner - på vej til vores evalueringskoncept Udvikling 2007/98 – 2008/09 Plan for udviklingsarbejdet – evalueringskonceptet – 2008/09: Sammenhæng

7 Sammenhæng Årets gang Periodeplan 4 undervisningsmål
Evaluering på Fuglsanggårdsskolen Elevplaner - på vej til vores evalueringskoncept Udvikling 2007/98 – 2008/09 Sammenhæng Periodeplan 4 undervisningsmål Periodeplan 1 undervisningsmål Skole/hjemsamt. 2 læringsmål Målskive 1 Årets gang Skole/hjemsamt. 1 læringsmål Målskive 2 Periodeplan 3 undervisningsmål Periodeplan 2 undervisningsmål

8 3 periodeplaner Årets gang Periodeplan 3 undervisningsmål
Evaluering på Fuglsanggårdsskolen Elevplaner - på vej til vores evalueringskoncept Udvikling 2007/98 – 2008/09 3 periodeplaner Periodeplan 3 undervisningsmål Periodeplan 1 undervisningsmål Skole/hjemsamt. 2 læringsmål Årets gang Målskive 1 Målskive 2 Skole/hjemsamt. 1 læringsmål Periodeplan 2 undervisningsmål

9 Plan for udviklingsarbejdet – evalueringskonceptet – 2008/09:
Evaluering på Fuglsanggårdsskolen Elevplaner - på vej til vores evalueringskoncept Udvikling 2007/98 – 2008/09 Plan for udviklingsarbejdet – evalueringskonceptet – 2008/09: Sammenhæng Periodeplaner erstatter års- og indholdsplaner genkendelige mål / udsagn planer og målskive undervisningsmål i periodeplaner – læringsmål i målskivens plandel

10 Periodeplaner – et par eksempler.
Evaluering på Fuglsanggårdsskolen Elevplaner – på vej til vores evalueringskoncept Udvikling 2007/08 – 2008/09 Periodeplaner – et par eksempler.

11 Plan for udviklingsarbejdet – evalueringskonceptet – 2008/09:
Evaluering på Fuglsanggårdsskolen Elevplaner - på vej til vores evalueringskoncept Udvikling 2007/08 – 2008/09 Plan for udviklingsarbejdet – evalueringskonceptet – 2008/09: Sammenhæng Periodeplaner erstatter års- og indholdsplaner genkendelige mål / udsagn planer og målskive undervisningsmål i periodeplaner – læringsmål i målskivens plandel Bagsiden på målskiven individuelle læringsmål og aftaler

12 Ny bagside på målskiverne – årets udgave:
Evaluering på Fuglsanggårdsskolen Elevplaner – på vej til vores evalueringskoncept Udvikling 2007/08 – 2008/09 Ny bagside på målskiverne – årets udgave: Forbedret plandel Individuelle læringsmål Aftaler

13 Plan for udviklingsarbejdet – evalueringskonceptet – 2008/09:
Evaluering på Fuglsanggårdsskolen Elevplaner - på vej til vores evalueringskoncept Udvikling 2007/08 – 2008/09 Plan for udviklingsarbejdet – evalueringskonceptet – 2008/09: Sammenhæng Periodeplaner erstatter års- og indholdsplaner genkendelige mål / udsagn planer og målskive undervisningsmål i periodeplaner – læringsmål i målskivens plandel Bagsiden på målskiven individuelle læringsmål og aftaler Teamenes arbejde med opfølgning på evalueringsresultater i undervisningen efter teamets valg

14 Individuelle arbejdsplaner Individuelle samtaler lærer/elev ……..
Evaluering på Fuglsanggårdsskolen Elevplaner – på vej til vores evalueringskoncept Udvikling 2007/08 – 2008/09 Teamenes arbejde med opfølgning på evalueringsresultater i undervisningen: Portfolio Refleksionsbreve Individuelle arbejdsplaner Individuelle samtaler lærer/elev ……..

15 Plan for udviklingsarbejdet – evalueringskonceptet – 2008/09:
Evaluering på Fuglsanggårdsskolen Elevplaner - på vej til vores evalueringskoncept Udvikling 2007/08 – 2008/09 Plan for udviklingsarbejdet – evalueringskonceptet – 2008/09: Sammenhæng Periodeplaner erstatter års- og indholdsplaner genkendelige mål / udsagn planer og målskive undervisningsmål i periodeplaner – læringsmål i målskivens plandel Bagsiden på målskiven individuelle læringsmål og aftaler Teamenes arbejde med opfølgning på evalueringsresultater i undervisningen efter teamets valg Evalueringsmappen brug i klassen mulighed for at gå i dybden

16 Evaluering på Fuglsanggårdsskolen Elevplaner - på vej til vores evalueringskoncept Udvikling 2007/98 – 2008/09 Evalueringsmappen: Faneblad 1: Periodeplaner med undervisningsmål (skolekoncept) Faneblad 2: Målskiver (skolekoncept) Faneblad 3: Testresultater (skolekoncept) Faneblad 4: Evt. handleplaner spc og to-sprog (skolekoncept) Faneblad 5: Opfølgning, undervisningsdifferentiering (teamets valg)

17 Plan for udviklingsarbejdet – evalueringskonceptet – 2008/09:
Evaluering på Fuglsanggårdsskolen Elevplaner - på vej til vores evalueringskoncept Udvikling 2007/08 – 2008/09 Plan for udviklingsarbejdet – evalueringskonceptet – 2008/09: Sammenhæng Periodeplaner erstatter års- og indholdsplaner genkendelige mål / udsagn planer og målskive undervisningsmål i periodeplaner – læringsmål i målskivens plandel Bagsiden på målskiven individuelle læringsmål og aftaler Teamenes arbejde med opfølgning på evalueringsresultater i undervisningen efter teamets valg Evalueringsmappen brug i klassen mulighed for at gå i dybden Teamenes implementering af evalueringsmappen arbejdsredskab dokumentation


Download ppt "på vej til vores evalueringskoncept"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google