Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Informationskursus For teaterledelse og produktion.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Informationskursus For teaterledelse og produktion."— Præsentationens transcript:

1 Informationskursus For teaterledelse og produktion

2 Frederiksberg Teaters historie

3 Bestyrels e Består af : Formand, Næstformand, Kasserer, øvrige bestyrelsesmedlemmer, 2 suppleanter. Teaterleder/Souschef Aktivitetshold ( Holdledelser) Rollingerne (6 – 8 år), 9 – 11 år, Børnemix (7 – 13 år), Paletten/Kulissen (12 – 16 år), Mixholdet, Kombineret ungdom/voksenhold - (Fra 15 år og opefter), Jurex (Voksenhold), Laboratoriet (Projekthold /Ungdom/voksenhold), De sure voksne og De forkælede børn (Lukket sang/musikgruppe). Teamledere Teams PR. – Lys/Lyd – Kostume -Rekvisit - Værksted - Kontor Udvalg

4 Holdninger Vort motto: Vi skaber ikke stjerner – Men hele mennesker Hvorfor se hinandens forestillinger (Medlemspris: 20,00 kr.) Du skal være god til og sige nej, det er i orden at sige nej? Møder og sociale arrangementer Generalforsamling, 3/4 instruktørmøder, Visionsdag (sidste lørdag i august) Forældremøde i starten af august/september Cafeaftner (4 stk.) Sommerarrangement starten af august. Frederiksberg Kommunens visionsdag Kurser Interne Eksterne Frederiksberg Dage (Lindevangs Parken) Julemarked på Frederiksberg Rådhusplads Juletræstænding på Frederiksberg Rådhusplads

5 Forsikringer Tyveri – Medlemsforsikring (Ansvarsforsikring). DATS forsikring (Scenearbejdere). Slukningsudstyr Tjek af brandslukningsudstyr (en gang årligt) Frederiksberg Brandvæsen Førstehjælpskasse (Fast plads emhætten) – Den fylder vi selv op, derfor skriv det på indkøbslisten når vi er ved og løbe tør. Foreningsbudget Rengøring - Toiletartikler Kopimaskine - Kontorartikler - Hjemmeside Vedligeholdelse – Indkøb til værksteder mv. Kaffe/saftevand Møder/Visionsdag - Cafeaftner Tyverisikring af lokaler. Indkøb og vedligeholdelse af tekniskudstyr (Rimelig stor post de sidste 2 år). Forsikringer – medlemskaber (Herunder frivillige) Kurser Arrangementer f.eks. Frederiksberg Dagene - Vort 25 års jubilæum. Indtægter Kontingenter (650,00 halvårligt) – Medlemstilskud Frederiksberg Kommune (Kun på børn og unge indtil 25 år.) – Fonde (Varierende) – Forestillinger.

6 Kontor: Administrations computer – Instruktør computer (Man kan godt arbejde fra begge computere de er forbundet med en fælles harddisk, med backup. Instruktørcomputer : På skrivebord er der en mappe der hedder holdmapper – Holdmappe består af nogle mapper : Administration for - Arbejdsmappe for teaterholdet - Foto - Redigering af hjemmeside. Velkomstpakke. (Brev, Indmeldelsesfolder, Indmeldelse). Indmeldelsesmapper - Arbejdsmapper (Plads i jeres hold skab) - Referatmapper Håndbibliotek (Martin) På opslagstavlen: Indkøbsliste, adresseliste på instruktører, produktion mv., Nøgle til håndklædemaskiner. Skuffesystem på side bord. I min skuffe: nøgle til nøgleskab og tage værkstedsnøglen. (Husk læg begge nøgler på plads) Reol inden for dør:

7 Kopimaskine Kan køre fra computer. Holdkode (Ved farvekopiering) Farve til kopimaskine (Øverste hylde i kontorskab) - (Chip i maskine) Alt andet end 80 g papir tages ud af maskinen efter brug, og lægges på plads. Angående tryk på kraftigere papir (indstilles) Kontorskab Kontorartikler - Sakse – Hæftemaskine Plakat papir (160 g) Forskellige kontormaskiner. Pengekasser mv. til forestilling. Bærbarcomputer i bunden af skabet i rygsæk (F.eks. hvis man øver ude af huset). Ovenpå skab kopipapir A3 – A4 (80 G) – A4 (160 G) købes normalt når det er på tilbud.

8 Noget om holdene Venteliste: Mangler man medlemmer kontaktes Michelle Hjemmeside www.frederiksbergteater.dk Holdsider : Information til teaterholdets medlemmer & forældre. Siderne består af: Forside, Øveplan, Info, Billeder ” Husk som medlem af Børnemix Du og dine forældre har et ligeså stort ansvar for at modtage informationerne, som den der skal afgive informationerne til dig. (En informationskæde går begge veje). En planlægning der til tid og anden skal laves om, på grund af aftaler der indgås og ikke overholdes, er uholdbart og utilfredsstillende for alle parter.” Holdsider kan redigeres hjemme fra via kode. instruktørside. Holdskabe: Her lægges jeres arbejdsmappe og andre ting, I har til jeres teaterhold.

9 Lokaler/ Krav Øverum første sal: Ingen sko. Rekvisitter leges der ikke med (Det skal medlemmerne lære). Når udstyr er sat op i sal leges/løbes der ikke. Forældre På øvedage kan forældrene sidde i opholdsrummet, der er trådløs net (kode: 10 20 30 40 50) Hjælper forældrene til, er børnene (medlemmerne) på lige fod, med de andre medlemmer). Afbud Kontakt medlemmerne (deres forældre – også ved større børn) Henvis til vores indmeldelsesbrochure. (Det der står i den, har de skrevet under på ved indmeldelse). Evt. hold et møde med dem. På øvedage ang. oprydning: Feje, tømme skraldespande (Evt. på skift mellem medlemmerne) Hjælp (Fra andre instruktører) Råd og vejledning

10 Forestillinger: Holdbudget 6.000,- kr.: Kostumer Rekvisitter Faste bag plader til scene, Tryk af plakater (kopimaskine) Plakatpapir 160 g. Indkøb af træ (holdbudget). Hvor mange forestillinger - og Hvorfor Hvad vi skal spille (Michelle) Datoer for forestillingerne og øvedage (Instruktører taler sammen ang. spilledage, øveweekender). Andre øvelokaler ”Borgen” Kostumer i kostumekælderen (aftale med kostumefolk) - Rekvisitter i kælderen (Aftale med rekvisitfolk).

11 Hvornår må man sætte stole op i salen mv. - nedtagning ugen efter. Instruktørliste Evt. Scenograf Scenetæpperne må ikke ændres (Er Brandimprægneret) Hvad skal Brandimprægneret Nødudgange Spille sale udenfor huset skal der brandtilsyn på inden forestillingen (forhør jer på spillested) Kommer et tøjstativ hvor kostumer skal hænges på efter forestilling. Oprydning efter forestillinger Øl/Vand budget mv. Afregnes særskilt med kasseren. (Adresse står på hjemmeside). Regnskab både på forestilling og Øl/Vand budget afregnes senest 14 dage efter forestilling. Rettigheder: Skuespil/ Musik Hold6-8 Årige9-11 ÅrigeAlle mellem 12-18 Årige Vosenhold / Mixholdet Tillæg ved større forestilling (F.eks. I stor teatersal) Voksen35 kr50 kr60 kr70 kr20 kr Barn (Under 18)25 kr 40 kr50 kr20 kr Studerende / Pensionist (mod forevisning af dokumentation)25 kr 40 kr50 kr20 kr Medlem20 kr 30 kr 0 kr Organisator/Fribillet (med kode)0 kr Særbillet 1 (med kode) Særbillet 2 (med kode)


Download ppt "Informationskursus For teaterledelse og produktion."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google