Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Microsoft Business Solutions CRM Union Engineering A/S

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Microsoft Business Solutions CRM Union Engineering A/S"— Præsentationens transcript:

1 Microsoft Business Solutions CRM Union Engineering A/S 2003 - 2004
Du står på forsiden i din præsentation. Du kan skrive en overskrift. Klik på knappen New Slide for at oprette et almindeligt nyt dias. Tast Alt+F8 for at indsætte et nyt dias med de specialdefinerede sidelayouts. WM-data A/S Microsoft Business Solutions CRM Union Engineering A/S

2 Microsoft CRM Agenda for de næste 20 min. Om Union Engineering A/S
Hvorfor blev det Microsoft CRM? Om projektet Erfaringer fra projektet Hvorfor satser WM-data på Microsoft CRM? Henning Benzon Jespersen, M.Sc.M.E. WM-data, CRM Chefkonsulent

3 Om Union Engineering A/S
Virksomheden Startede i 1933 som A/S Kulsyre- og Tørisfabrikken Union Hovedsæde: Danmark, Fredericia Salgskontorer: Brasilien og Kina Specialister i CO2-anlæg, Marked: hele verden Omsætning: ca. 150 mill. kr. , primært eksport Få projekter, 5-15 mill. kr. pr. anlæg – ikke standardprodukter 65 Medarbejdere på verdensplan

4 Om Union Engineering A/S
Forretningen Projekt-drevet virksomhed (teknologitung): Salg Projektering Implementering Service og reservedelssalg (Aftersales) Salg af anlæg kan være en årelang proces – ved afsluttet salg overdrages sagen til projektgruppen Direkte salg og salg gennem agenter Salg til slutkunde og salg til løsningsleverandør Aftersales er komponentsalg og adskiller sig derfor meget fra resten af salgsorganisationen.

5 Om Union Engineering A/S
CRM har været undervejs længe Et CRM-system har igennem mange år været en klar mangelvare hos Union Engineering Med CRM ønsker Union Engineering at påvirke en række strategiske indsatsområder Tro på at implementeringen af CRM vil bidrage positivt til virksomhedens fremtidige indtjening. Fx ved at få et værktøj til mere effektivt at styre salgsarbejdet og derigennem at øge gensalg Viden er magt – deling af viden er succes CRM implementeres i hele organisationen

6 Om Union Engineering A/S
CRM Strategi kontakten til kunderne kan ske på en systematisk og ensartet måde Attraktivt image ved at levere kvalitet - også i dialogen med kunderne Stor kundetilfredshed ved at leve op til de afstemte forventninger Medarbejdere skal have øget kundefokus og viden om kunderne Union Engineering gør op med ø-tænkning og skaber en fælles succes.

7 Hvorfor blev det Microsoft CRM?
Microsoft CRM eller SuperOffice Union Engineering har en Microsoft Strategi Intuitiv og brugervenlig grænseflade Off-line data - Microsoft CRM Sales For Outlook Client Stærk integration til hele Microsoft produkt-porteføljen - specielt Microsoft Office og Microsoft Business Solutions Forventning om at Microsoft CRM er underlagt en mere aggressiv udviklingsplan Flere partnere til at supportere og lave tillægsløsninger .Net - Microsoft CRM er bygget på en fremtidssikret platform

8 Om projektet Tidslinien fra start til nu
--. Feb Første dialog om CRM 14. Sep. til 15. Sep – Microsoft CRM Workshop 06. Nov – Aftale om Microsoft CRM 18. Nov – Infrastruktur Workshop 10. Dec. til 22. Dec – Installation og tilpasning. Migrering af data påbegyndt 23. Jan – De første brugere er blevet undervist og slippes løs! 01. Feb Microsoft CRM frigives på det danske marked

9 Om projektet Løsningen Videndeling på kunder, kontakter og emner
Salgspipeline-styring og styring af salgsaktiviteter Rapportering Kunde, emne og kontaktstyring Styring af projekt-aktiviteter og -dialog Standard i Microsoft CRM Lead, Account, Contact, Activity Account, contact, Opportunity, Activity, Quote, Order, Workflow Eksisterende Crystal Reports Fase 2: tilrettede rapporter. Lead, Account, Contact, Activity, Workflow Order + Transfer Folder (WM- data add-on) Skip screen dumps

10

11

12

13 Erfaringer fra projektet
Succesoplevelser Stor opmærksomhed fra Microsoft har hjulpet til at sikre fremdrift Installation uden problemer Ca. 80% løst med stand. Funkt. Nemt at lære for brugerne Meget tilfredse med WM-datas kompetencer Nye muligheder med Microsoft CRM er identificeret – fase X.

14 Erfaringer fra projektet
Udfordringer Projektet skred tidsmæssigt - software og licenskoder Office Integration i Terminalserver miljø (partnerløsning er på vej) Tilpasning: Activities og Notes kan ikke tilpasses, låsning af felter m.m. (det meste understøttes i 2.0) Backup-/ Restore-procedure. Udfordringer på Win2003 platformen Support: Kvalitet ok, men langsom!

15 WM-data satser på Microsoft CRM
WM-datas: Et løsnings og konsulenthus Indgående kendskab til forretningssystemer og integrationsprojekter Erfaring med udvikling af løsninger med Microsofts værktøjer – herunder .Net Erfarne konsulenter til rådgivning og implementering af infrastrukturløsninger

16 WM-data satser på Microsoft CRM
WM-data tror på at Microsoft CRM vil blive den foretrukne løsning Gartner siger: ”Despite a late entrance into the market, Microsoft will be among the top five vendors for CRM applications within two years” Kilde:

17 Hør mere om Microsoft CRM
Microsoft Inspirationsdag Torsdag den 22. april Tirsdag den 27. april Ballerup Kolding Oplev Microsoft Business Solutions CRM live Tirsdag den 25. maj Torsdag den 27. maj Kolding Ballerup Læse mere på og i det udleverede materiale.


Download ppt "Microsoft Business Solutions CRM Union Engineering A/S"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google