Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afEinar Lassen Redigeret for ca. et år siden
1
Kulturelle Samråds Landskonference 2008 Hans Stavnsager Hast Kommunikation
2
Tendenser i det politiske landskab Generel fokus på cost/benefit. Alt skal kunne forklares og forsvares. Professionalisering. Lobbyisme er en voksende branche.
3
Tendenser i kommunalpolitikken Strammere økonomisk styring af kommunerne. Større afstand mellem politikere og vælgere. Decentralisering af kultur- og fritidsområdet. Foreningslivet anskues instrumentelt frem for eksistentielt. Frivilligrollen udvides og forandres.
4
Lobbyisme handler om at: Kortlægge det politiske landskab. Anvise konkrete løsninger på synlige problemer. Påvirke den politiske proces så tidligt som muligt. Skabe personlig kontakt til politikere – også når der ikke er problemer. Anerkende politikernes behov – og hjælpe dem med at opfylde dem. Skabe win/win siuationer.
5
Lokale kulturelle samråd kan fx: Gøre det lettere for politikere at kommunikere med en bred kreds af foreninger. Kanalisere utilfredshed ind i konstruktive rammer og give politikerne mulighed for at handle. Påtage sig et ansvar ifm. prioriteringen af økonomiske midler. Skabe aktiviteter og rammer, der medfører større borgertilfredshed.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.